Mickes BMW e30 325 "Kommande M50 Turbo" - Nya fälgar

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Mickius
För mycket laddtryck

Re: DMONSTERS.NU Driftingbil BMW e30 Turbo

Inlägg av Mickius »

ahberg skrev:många här som läser dom flesta trådarna vad händer i garagen, men kommentera inte.

jag e iaf en av dom som läser o beundrar alla byggen men skriver sällan.

bygger själv en drifting bil så detta är intressant

men forstätt i samma takt :thumbright: ,

Trevligt får du kika fram när vi är på samma ställe sen!
Sponsorer: Spacer.se Ӏ Mrtuning.se Ӏ EvoFilm.seӀ Ӏ Japs-Jens.se
Användarvisningsbild
Mickius
För mycket laddtryck

Inlägg av Mickius »

strandberg skrev:keep updating!!! ;) som sagt många som läser men inte kommenterar jag är en av dem!

Men iaf gjorde sig riktigt bra med dekalen!! Funkar det lika som små att du klistrar på den sen drar bort överdelen eller vad man säger? :)
Jo tycker den blev förjävla snygg på bilen! :)

Precis som med små dekaler bara lite jobbigare o få rakt och utan att få bubblor/att den viker sig lite vilket denna gjorde men den ska ju bara gå bana sen och då sitter ju åskådarna på håll så ser dom inte skavankerna som blev :P

Men nöjd är jag ändå :)
Användarvisningsbild
Mickius
För mycket laddtryck

Inlägg av Mickius »

Passade även på i det fina vädret att montera Teamdekalen på andra sidan

Bild
Användarvisningsbild
Mickius
För mycket laddtryck

Inlägg av Mickius »

dag kom det hem lite godis till bilen :D Blev:

Mocca Driftingratt
Rattnav
Hydraulisk Handbroms

Handbromsen kommer monteras ner när original plockas bort och bromsrör med kopplingar har inhandlats. Ska även montera min sportstol som följt mig länge så man sitter bra och har lätt att nå handbromsen på ett skönt sätt :)

Funderar även på när jag väl drar bromsrör och montera Line lock på bakbromsarna så ska kika upp om någon firma i närheten kan lösa en smidig lösning på det!

Mocca ratt och Hydrauliska Handbromsen
Bild

Hydrauliska Handbromsen
Bild

Fick ju även en M-Tech ratt till övers när ratten byttes så är någon sugen på en så säg till :)
Bild
Användarvisningsbild
Mickius
För mycket laddtryck

Inlägg av Mickius »

Fått hem mitt nya stolsfäste som blev i Rostfritt så bilen lär ju säcka ihop innan det iaf! :) Vi ska framöver bygga på fästet lite mer med järn och 4 kantsrör så det blir riktigt jävla stabilt men valde att göra det som bilden nu pga att jag skulle borra hålen för stolen exakt där jag ville ha den.

Så Cobrastolen är monterad i bilen och man sitter som en gud i den! Blev helt perfekt!

Har ju även en mekaniker på jobbet som är sjukt duktig på bilar och allt där omkring som jag brukar bolla ideer med, berätta att jag tänkt byta växelspak till en annan och vill ha en som man verkligen får fäste om. Vips så hade han löst det när man kom på fredagsmorgonen! :D

Fick även hem lite ifrån Evofilm.se blev grön toningsfilm till strålkastarna fram så provade att monterade igår utan värmepistol som man igentligen ska ha men va tvungen o se hur det blev! :cool:

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
JohanK
Forumsberoende

Inlägg av JohanK »

Vad hände med "turbo"delen i detta bygge?
Mercedesknegare
190E 3.0 12V turbo - 521hp/710Nm
190E 3.2 24V turbo - _?_hp/_?_Nm
Användarvisningsbild
Mickius
För mycket laddtryck

DMONSTERS.NU Driftingbil BMW e30 Turbo

Inlägg av Mickius »

JohanK skrev:Vad hände med "turbo"delen i detta bygge?
Bygget har hållt på 2 månader så det kommer framöver :) ska hitta en vettig motor o bygga på och vänta tills jag får garage i sensommar.

Tänkte få ordning på alla saker runt omkring för att få lite körningar i sommar sen efter det påbörja motorbytet
Användarvisningsbild
Mickius
För mycket laddtryck

Re: DMONSTERS.NU Bygger Driftingbil BMW e30 Turbo

Inlägg av Mickius »

Liten lördags update då.

Suttit och velat/funderat fram och tillbaka hur den hydrauliska handbromsen ska sitta för att passa mig bäst.
Till slut bestämde jag mig och började borra hål för den. Monterat fast den med låsmuttrar på undersida för att den absolut inte ska kunna skruva sig loss eller nått sådant.

Så är riktigt nöjd med plaseringen känns helt rätt med den där!

Fick plocka bort spärren till den och böja bort spärrsfästet lite, ska kapa bort det framöver så behöver jag använda den som handbroms sen så har jag spärren löst i bilen!

Blir förhoppningsvis under kommande vecka att man far och handlar allt som behövs för att koppla in handbromsen.

Bild
Användarvisningsbild
Mickius
För mycket laddtryck

Inlägg av Mickius »

Blev ett litet ryck med blien och fortsätta lättning av den. Blev att riva bort det mesta som har med ACn att göra i motorutrymmet, Ända som blev kvar är kondensorn som jag tänkte riva i samband med att fronten ska byggas om lite framöver. Ska bli intressant och väga bilen sen och se hur mycket vikt man lyckats få bort på bilen.

Det som är kvar o lätta framöver är motorhuv, bakluckan och reservhjulsbaljan sen får det nog räcka för i år och fortsätta kommande vinter med lättningen
Senast redigerad av Mickius den tor maj 17, 2012 2:31 pm, redigerad totalt 1 gånger.
strandberg
För mycket laddtryck

Inlägg av strandberg »

Hur många hk satsar du på? vart inne på lätting jag med men en tung bil ryker ju mer! och det är ju roligare! :D
Användarvisningsbild
Mickius
För mycket laddtryck

Inlägg av Mickius »

Siktar på att hamna runt 400 strecket. En annan gillar stuket som blir vid lättning. Sen blir de mer plats överallt o pilla på vilket gör det bättre med! :)
Användarvisningsbild
Mickius
För mycket laddtryck

Inlägg av Mickius »

Blev ett till ryck med bilen, rev bort själva kylpaketet till ACn inne i bilen. Blev bra mycket snyggare än o ha det sittandes där + någon/några kilo till som försvann där!

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Mickius
För mycket laddtryck

Inlägg av Mickius »

Fortsatt lättning! Bara för att :)

Blev o riva hela fronten för att få bort kondensorn och frontplåten då jag vill få in mera luft bakom fronten och kondensorn har jag ju ingen användning av längre! Blev ett par kg till :D

Ska kapa lite i frontplåten upptill och montera tillbaka den annars blir det ju ett glapp mellan front och njurarna!
Men måste få tag i en kapmaskin då min sagt sitt!

Fixade även lite i fronten och öppnade upp den lite mer men det får bli bilder på det när allt monterats tillbaka

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Mickius
För mycket laddtryck

Inlägg av Mickius »

Kapade ju upp lite i fronten idag, var bara dom nedre på bild som var öppna förut, funderar om krysset ska få va kvar eller om man ska ta bort detta med?

Bild
Användarvisningsbild
Mickius
För mycket laddtryck

Inlägg av Mickius »

Dagens jobb blev att slänga bort dom kapade orgfjädrarna och ersätta dom emot riktiga sänkfjädrar istället.
Gick riktigt smidigt o byta dom.

Den sänktes ju inte så jätte mycket innan än, Kommer nog ner lite sen när dom sätter sig. Men den blev bra mycket hårdare i fjädringen vilket var det jag var ute efter!

Har fortfarande inte bestämt vilken färg bromsarna ska målas i. Några bra förslag? Rött?, Samma färg som insidan?, Svarta? Eller nått annat?

Bild

Rev det sista som hade med ACn idag med "Alla onödiga kablar, Torkfilter osv." rensa även annan el som inte behövs till nått. så en halv kasse med elkablar m.m rensades ur.

Mina fönsterhissar fungerar inte men takluckan gör det så tänkte ev ta morgondagen och börja felsöka lite om man hinner med det. Kan vara skönt o kunna dra ner dom i sommar! :)
Senast redigerad av Mickius den lör maj 19, 2012 4:54 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar