Flödesvärden på B5234T topp för de intresserade

Diskussioner för erfaret folk
Pacman
Forumsberoende
Inlägg: 1756
Blev medlem: ons apr 25, 2007 11:05 am
Ort: Skånska Landsbygden

Re: Flödesvärden på B5234T topp för de intresserade

Inlägg av Pacman »

BMW M62 (V8 generation 2, 3.5 liter el 4.4 liter) har 33mm hydrauliska tryckare.
De delar många komponenter med M52 såsom retainer och koniska fjädrar, men jag är osäker på om M52 har 33mm tryckare med. Kan vara värt att kolla upp.
//Pacman
(Patrik Ståhl)
Jiimpan
Lite mer laddtryck
Inlägg: 28
Blev medlem: mån sep 05, 2011 6:56 pm

Re: Flödesvärden på B5234T topp för de intresserade

Inlägg av Jiimpan »

Pacman skrev: BMW M62 (V8 generation 2, 3.5 liter el 4.4 liter) har 33mm hydrauliska tryckare.
De delar många komponenter med M52 såsom retainer och koniska fjädrar, men jag är osäker på om M52 har 33mm tryckare med. Kan vara värt att kolla upp.
Det ska kollas upp, tack för tipset.
Användarvisningsbild
calle Bengtsson
Forumsberoende
Inlägg: 791
Blev medlem: fre maj 25, 2007 7:27 pm
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Flödesvärden på B5234T topp för de intresserade

Inlägg av calle Bengtsson »

jag har för mig att M52 M54 har 33mm tryckare. men är inte säker. däremot kunde det bli lustiga fel på Hydrauliska tryckare på M54 dom hängde sig så bilen misstände vid kallstart , vips när bilen är varm försvann misständningarna.
trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi

Åker BMW 123 D :)))
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10199
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Flödesvärden på B5234T topp för de intresserade

Inlägg av Kadett4wd »

var inte misständningar.

Var komplöst pga för högt oljetryck för ventilfjädrarna.
har varit med om det på 2 bilar.
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
norrback
Forumsberoende
Inlägg: 1988
Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Ort: Jeppo / Finland
Kontakt:

Re: Flödesvärden på B5234T topp för de intresserade

Inlägg av norrback »

Det hade ja aldrig tänkt på. Måste vara väldigt lågt inspänningstryck då eller?
power
Användarvisningsbild
calle Bengtsson
Forumsberoende
Inlägg: 791
Blev medlem: fre maj 25, 2007 7:27 pm
Ort: Stockholm
Kontakt:

Re: Flödesvärden på B5234T topp för de intresserade

Inlägg av calle Bengtsson »

men om det nu var för högt olje tryck? varför försvann problemet med nya tryckare?.
trött Familje far.... Hobby Bil Volvo 850 Kombi

Åker BMW 123 D :)))
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10199
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Flödesvärden på B5234T topp för de intresserade

Inlägg av Kadett4wd »

det kan jag inte svara på riktigt, bara att de gamla kanske kärvade och 'pumpade upp sig'
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Användarvisningsbild
Kadett4wd
Forumsberoende
Inlägg: 10199
Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582

Re: Flödesvärden på B5234T topp för de intresserade

Inlägg av Kadett4wd »

norrback skrev:Det hade ja aldrig tänkt på. Måste vara väldigt lågt inspänningstryck då eller?
ja det är inte det första man letar efter.
Faktum var att jag gjorde en liten rolig notering.
Det sägs juh att rak 50 olja inte ska ge oljetryck nå snabbt.
Men efter ca 3varv på starten blev maskin komplös cylinder efter cylinder.
Mao fanns där ganska högt oljetryck långt uppe vid lyfterna redan.

Ventilfjädrarna var nå skumt bonnjärn.. hade bra inspänningstryck då de monterades, men efter ca 30mil så var trycket långt under hälften, kommer inte ihåg siffrorna, men det var sjukt lågt.. ändå gick det att varva 7500rpm+
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kristoffer Helle
Forumsberoende
Inlägg: 1104
Blev medlem: mån jul 09, 2007 1:49 pm

Re: Flödesvärden på B5234T topp för de intresserade

Inlägg av Kristoffer Helle »

Er vell fler bilar det kan skje på? var vist det som tog livet av min D5 motor. gammal olja och skit som fylde trykkaren så kolven tog i. min bils 3. motor.... (garanti sak så jag fikk inte se själv.)
Savarturbo-Monkeybiker
TheBlackWidow
Användarvisningsbild
anglia-61
Forumsberoende
Inlägg: 682
Blev medlem: tis jul 15, 2008 9:13 am
Ort: Hbg.

Re: Flödesvärden på B5234T topp för de intresserade

Inlägg av anglia-61 »

Volkswagen pickuperna i lumpen hade automatisk övervarvnings skydd i lyftarna. När man varvade dem rejält så försvann kompet i cyl efter cyl. Tog någon minuts lugn körning innan de gick fint igen.
oldforgemotorsport @Instagram

Turbos are like tampons, every pussy have one.
Skriv svar