Bjale_Racing skrev:Hahahaha coolt

e ju lite skillnad på kaross

kul men endå lite tråigt,lr du kanske bara hade tänkt köra på strippen med den andra iaf?? kanske blir nån annan rolig motor i den för bus behov??
Mvh Bjäle
ja det är tänkt att den andra 142:an skall bli mer bruksbil/streetbil.
Det var egentligen det som var tänkt ända tills motor bygget spårade ur, bakaxeln kommer inte hålla för den effekten samt att chassiet inte heller skulle ha hållt ihop så bra..
Så nästa sommar så skall väll den förhoppningsvis vara besiktigad gatbil igen med en vanlig 16v med 3-400hk, körbara hk.
Tänkte lacka om race bilen i samma oceangröna färg som den första fast med något race motiv.
Då får nog den "vanliga" 142:an ett drag i röven så man kan använda den som dragbil:)
Kan se fränt ut i depån tror jag:)
Ja bamazonen är med i den tidningen..
Det är inte så att volvo motorn som sitter i rekorden får smaka mettis?
han kör med mek pump, litet spjäll (behöver mindre luft/bränsle), kallstartsventiler för kallstarter med bensin.
Sen har jag för mig att det sitter lustgasnozzlar i insuget (kollade inte alla länkarna)..
Då kan den nog ge 750hk och 1000nm