
Mikael Hansen/Corrado/ Motorproblem
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21730
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Mikael Hansen/Corrado/Tester av startförfarande
men att koppla det på bromsen rakt av är ingen höjdare märkte jag då jag råka komma åt pedalen på fullt tryck 6500rpm
bättre att ha en knapp utmed transbraken tycker jag eller nått fiffigt system som bara begränsar varvet just kring det varv man har då man kryper fram?

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Mikael Hansen/Corrado/Tester av startförfarande
Man bör gå den vägen som är naturligast för chauffören. Sen kan man ju programmera i sprutet så inte bromsvarvet går i under vissa förhållanden.
Re: Mikael Hansen/Corrado/Tester av startförfarande
Framgångar under kvällen . Har en ventil som slår på mottryck på wastegatarna under tiden jag står på transbraken. Har provat mig fram lite och det visade sig att motorn ville ha lite mer tändning än vad jag trodde . Har tunat för att få upp laddet så fort på enbart TB som det går , Men hjälp av bromsen kan jag hålla den på strax över 2000rpm och sedan trycka transbraken då får jag upp 1,5bar på 2,8sek . Vilket resulterar i 5000rpm . Och där vill man inte vara många tiondelar för dra mig baklänges vad varmt det blir.
Vet inte vad som är rimligt laddtryck / startvarv ännu så jag får helt enkelt prova mig fram i Malmö om två helger. Kommer man bara över "tröskeln" så kommer laddet mycket fort.

Re: Mikael Hansen/Corrado/Tester av startförfarande
5000 är det så högt den orkade stalla eller är det ett varvstopp? Och tog det 2.8s från fotbroms till 5000?
Re: Mikael Hansen/Corrado/Tester av startförfarande
Vid 5000 gick laddtrycksspärren in . Men jag tror inte den orkar mycket till. 2,8 är med fotbroms.
Re: Mikael Hansen/Corrado/Tester av startförfarande
Då vart vi anmälda till Hagfors Open kommande helg.
Re: Mikael Hansen/Corrado/Tester av startförfarande
Blev ingen större succé . 2 repor mellan regnet 6,48 @ 184 . Och en motor som fortfarande går åt he"#% för fett. Blir inte mycket tuning på 7 repor på 2 tävlingar 

Re: Mikael Hansen/Corrado/Kjula 10-12 Aug
Ja då är det snart dax att börja åka mot garaget och lasta bil och allt annat som behövs , för idag siktar vi på kjula dragway.
Med lite nya fiffiga lösningar på bilen som creep funktion osv så hoppas jag vi kan lixa till 60 fots tiderna.
Med lite nya fiffiga lösningar på bilen som creep funktion osv så hoppas jag vi kan lixa till 60 fots tiderna.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21730
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Mikael Hansen/Corrado/Kjula 10-12 Aug
det blir väldigt kul att höra hur det kommer att gå
ta det lugnt och metodiskt med laddtryck och tuning och logga mycket.
mvh jens

mvh jens
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21730
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Mikael Hansen/Corrado/Kjula 10-12 Aug
nån som hört nått?
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Mikael Hansen/Corrado/Kjula 10-12 Aug
Nu skall vi se
Mottagningen på internetet på kjula är katastrof. Det går snabbare och snabbare varige repa . En liten incident igår orsakade ett fel och ett följdfel. Det strulade till sig i starten så vi fick vänta onödigt länge med bilen igång och dåligt batteri . Och det kokade på startlinjen och vi la av vatten där som höger bakhjul gick igenom i starten . Det blev en spännande repa. Följdfelet var att "puke" tanken blev så full så det dels rann ut på banan genom ventilationen . Och i tanken sitter även ventilationen till automaten. Vi fyllde lådan med vatten helt enkelt . Den repan kom vi inte förbi 60 foten innan jag släppte. Sent i natt blev vi klara med lådan . Bästa tiden hitills är 9.47 @233 med en 60 fot på 1.33 . Men varige repa går snabbare och snabbare i stora steg. Men trotts att bilen sticker iväg bra så finns det att jobba på där. Mycket lätt att klanta till det i startförfarandet när det blir så mycket att hålla reda på.
Nu skall vi ha lite mat sen hoppas vi på att vi är påväg ut på banan.
Detta blev nog en rörig text men jag hinner inte redigera den nu . Hejs.

Nu skall vi ha lite mat sen hoppas vi på att vi är påväg ut på banan.
Detta blev nog en rörig text men jag hinner inte redigera den nu . Hejs.
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21730
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Mikael Hansen/Corrado/Kjula 10-12 Aug
kul att det börjar på bli nå tider 

True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Re: Mikael Hansen/Corrado/Kjula 10-12 Aug
Det blir att bygga en egen tank till lådan nu då ?
Jag köpte en sån här


Jag köpte en sån här


Re: Mikael Hansen/Corrado/Kjula 10-12 Aug
Ja det blir separat tank utan tvivel. Den såg riktigt smidig ut .
Återkommer med en racerapport.
Återkommer med en racerapport.