Bmw 325i Turbo (Nya motorn + Turbo val)
Re: Bmw 325i Turbo (kopplingsfunderingar)
Jo, nya motorn är oxå M20. 2,7L och tillsnyggad topp Z45 kam och massa laddtryck
Inget extremt men den blir bra på gatan
Inget extremt men den blir bra på gatan
Niklas Evertsson
http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
Re: Bmw 325i Turbo (kopplingsfunderingar)
lär vell landa på drygt 500hk så de blir nog rätt fint
Re: Bmw 325i Turbo (kopplingsfunderingar)
Jaha, potatis!!
hur tjocka är puckarna när dom är nya ? någon som vet ?
Slirar lika illa med blästrade puckar, nästan ännu värre...
Någon i närheten som har en orginal lamell till M20 behöver den nu!
Måste få bilen ut på vägen.
Bildebevis på att den vart utanför garaget åtminstone lite
hur tjocka är puckarna när dom är nya ? någon som vet ?
Slirar lika illa med blästrade puckar, nästan ännu värre...
Någon i närheten som har en orginal lamell till M20 behöver den nu!
Måste få bilen ut på vägen.
Bildebevis på att den vart utanför garaget åtminstone lite
Niklas Evertsson
http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
Re: Bmw 325i Turbo (kopplingsfunderingar)
typiskt, provtryck din tryckplatta igen och kolla om den trycker dåligt? :/ min sinter var ca 8mm eller just under, har svarvat och försänkt svänghjulet 1.5mm.
har en ok originallamell över som ligger här i lycksele!
har en ok originallamell över som ligger här i lycksele!
Re: Bmw 325i Turbo (kopplingsfunderingar)
Kollade du nåt hur anliggningsytan såg ut på puckarna?
Är inte så jäkligt att kopplingscylindern ligger på eller nåt sånt?
Är inte så jäkligt att kopplingscylindern ligger på eller nåt sånt?
Re: Bmw 325i Turbo (kopplingsfunderingar)
Har sovit på saken och jag är nått på spåren.
Ska provtrycka den igen, tror att något blev galet där bl.a.
Kolade med en stållinjal Steve och vid en snabb okulär besiktning såg det ok ut.
Tror felet ligger någon annanstans.
Låter fint med lamellen, det brinner inte på minuten.
Kan höra ihop nått under måndagen och lösa det
Ska provtrycka den igen, tror att något blev galet där bl.a.
Kolade med en stållinjal Steve och vid en snabb okulär besiktning såg det ok ut.
Tror felet ligger någon annanstans.
Låter fint med lamellen, det brinner inte på minuten.
Kan höra ihop nått under måndagen och lösa det
Niklas Evertsson
http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
Re: Bmw 325i Turbo (kopplingsfunderingar)
känns kopplingen konstig att använda? dragläget på rätt ställe å så? tungtrampad?
Du har inte blandat ihop 618 med originalplattan?
Du har inte blandat ihop 618 med originalplattan?
Re: Bmw 325i Turbo (kopplingsfunderingar)
Jo, det är rätt tryckplatta, min gammla fina orginal platta och lamell har jag gett bort till Mattias för nått år sedan
Det är därför jag är utan orginalprylar att stoppa dit.
Det är därför jag är utan orginalprylar att stoppa dit.
Niklas Evertsson
http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
Re: Bmw 325i Turbo (Nya motorn + Turbo val)
Nu står ny motor ihopmuttrad i garaget =)
Men vad kör man för turbo...?
Toppen : z45 , ppf steg 2 med crmo retaniers , mirade säten , Toppen flödade ca:185cfm in. Svetsad, nuke drev, Cooperring packning. Arp bult , hd vippor.
Botten är 2.75L
Fint pulssplittgrenrör
Det som finns på hyllan är:
HX40 #19 avgashus
HX55 #25 Avgashus
Den mindre känns kanske på håret liten och den andra känns nog lite stor
ska jag välja någon av dom eller ska jag köpa nytt ?
Synpunkter är välkommna =)
Är nog mer ute efter toppeffekt än bottenvrid.
Men vad kör man för turbo...?
Toppen : z45 , ppf steg 2 med crmo retaniers , mirade säten , Toppen flödade ca:185cfm in. Svetsad, nuke drev, Cooperring packning. Arp bult , hd vippor.
Botten är 2.75L
Fint pulssplittgrenrör
Det som finns på hyllan är:
HX40 #19 avgashus
HX55 #25 Avgashus
Den mindre känns kanske på håret liten och den andra känns nog lite stor
ska jag välja någon av dom eller ska jag köpa nytt ?
Synpunkter är välkommna =)
Är nog mer ute efter toppeffekt än bottenvrid.
Niklas Evertsson
http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
Re: Bmw 325i Turbo (Nya motorn + Turbo val)
2,8 M50 med hx40, avgashus 19
Re: Bmw 325i Turbo (Nya motorn + Turbo val)
De känns som valet var enkelt då
Niklas Evertsson
http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele
Re: Bmw 325i Turbo (Nya motorn + Turbo val)
Jaha välkommen.. tusan länge sen man va inne här
Undra vad det är för puffra jag har på hyllan? råkar du minnas de? =)
tänkte mest på avgashuset från den kanske är mindre än ditt #25 till hx55..
Undra vad det är för puffra jag har på hyllan? råkar du minnas de? =)
tänkte mest på avgashuset från den kanske är mindre än ditt #25 till hx55..
Re: Bmw 325i Turbo (Nya motorn + Turbo val)
Det var en GT40 du hade eller GT42, Nu blev jag osäker.
Måtten har jag inte en susning om, men den var mindre än min HX55:a
Det minns jag
Måtten har jag inte en susning om, men den var mindre än min HX55:a
Det minns jag
Niklas Evertsson
http://www.s-mod.se" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.knracing.se" onclick="window.open(this.href);return false;
May the Boost be with you
- Jonny Karlberg
- Forumsberoende
- Inlägg: 1255
- Blev medlem: mån aug 29, 2005 4:27 pm
- Ort: Lycksele
Re: Bmw 325i Turbo (Nya motorn + Turbo val)
hmm kanske va så..