Ett hot mot vår hobby.

Tjata om vad som helst .
Användarvisningsbild
erikjakan
Forumsberoende

Re: Ett hot mot vår hobby.

Inlägg av erikjakan »

Signat jag med!
Henka_
För mycket laddtryck

Inlägg av Henka_ »

frågan är ju hur de blir med renovering av bilar som inte klassas in som veteraner, ja menar min ascona ser ju jag som en veteran då de är en -79 men samtidigt dom som renoverar en bmw E30 under 2 - 4 års tid, hur fan blir de där?
*Fyndig text*

Henke K
Användarvisningsbild
Petrolhead69
För mycket laddtryck

Inlägg av Petrolhead69 »

Underskriven!
IF YOU DON´T LIKE MY DRIVING EMAIL ME:eatshit@gofuckyourself.com
Kör:Volvo 244 GL 89:a VW Golf GT 85:a+Massey Ferguson 168- 78:a

Perttu Piirinen
tony
Forumsberoende

Inlägg av tony »

skrivit..tycker alla ska göra det...Så trött på politiker som inte har nå verklighets förankring....
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Cpt Tuttle »

Thomas Palmgren skrev:En protestlista är startad! Det minsta man kan göra är att ta sig tid att skriva under!

http://upprop.nu/KEFS" onclick="window.open(this.href);return false;

Tycker att tråden borde vara på förstasidan, endast 600 visningar på den här tråden, hur många här har inte en busbil, gatbil, racebil som står avställning och obesiktad längre än ett år, alla dom bilarna skulle i detta förslag avregistreras och anses skrotad
Men skall de verkligen avregistreras automatiskt? Det har jag inget hittat om, och då detta förslag förmodligen lagts fram för att komma åt svarta bilskrotar så känns det i så fall väldigt kontraproduktivt då det borde vara en svartskrotares dröm, bara köpa bilar och ställa av dem så "försvinner" de per automatik efter ett år, så är du säker på detta?
Användarvisningsbild
Thomas Palmgren
För mycket laddtryck

Inlägg av Thomas Palmgren »

cpt tuttle skrev:
thomas palmgren skrev:Thomas Palmgren skrev:
En protestlista är startad! Det minsta man kan göra är att ta sig tid att skriva under!

http://upprop.nu/KEFS" onclick="window.open(this.href);return false;

Tycker att tråden borde vara på förstasidan, endast 600 visningar på den här tråden, hur många här har inte en busbil, gatbil, racebil som står avställning och obesiktad längre än ett år, alla dom bilarna skulle i detta förslag avregistreras och anses skrotad

Men skall de verkligen avregistreras automatiskt? Det har jag inget hittat om, och då detta förslag förmodligen lagts fram för att komma åt svarta bilskrotar så känns det i så fall väldigt kontraproduktivt då det borde vara en svartskrotares dröm, bara köpa bilar och ställa av dem så "försvinner" de per automatik efter ett år, så är du säker på detta?
suttit nu och läst igen, förra gången så fanns det i ett stycke, att om bilen varit avställd i mer än ett år så ska den anses som uttjänad och därmed anses som skrotad, suttit nu på morgonen och använt sökfunktionen och sökt på avställd, anses, skrotad, uttjänt, mm mm och den raden verkar vara borta (är 100% att jag läste den sist) då även TS har refererat till den frasen så nog har grund till det funnits (kanske finns kvar, men mina ögon missar det)

sen som nån tidigare talare påpekat så handlar mycket i den här rapporten om illegal export, och svarta bilskrotar, på det senare så pratas det om problemet dom haft att bevisa vad som är "yrkesmässig verksamhet" och vad som är ren hobbyverksamhet, så dom vill ta bort den yrkesmässiga delen så i mina ögon som kommer dom kunna tolka det som har du bara en bil på gården (eller som mig själv som har 3st), typ reservdelsbil som du plockat nån del av så kan du åka dit för illegal bilskrot (!?)
anglia-61 skrev:Sid. 46 Punkt 8.3.1 "Avställning av bilar" syftar i princip till att om en bil varit avställd i mer än 1 år ska den in för besiktning eller så skulle den enligt förslaget avregistreras och anses skrotad .
men skulle vara intressant om nån kan hitta igen det där stycket med att en bil som varit avställd i ett år skulle anses som skrotad, då jag själv vet jag läste det för nå veckor sen men nu verkar vara bortplockat..?
Audi 80 quattro -85 16v Turbo
Audi UrS4 Avant 2.2t
Levar Motorsport
ROD02b
Forumsberoende

Inlägg av ROD02b »

Finns det nått stopp för att återregistrera ett skrotat fordon? I förslaget.
Användarvisningsbild
Thomas Palmgren
För mycket laddtryck

Inlägg av Thomas Palmgren »

Går det att återregistera ett skrotat fordon i dagsläget då? Är väl bara fordon som "fallit" ur system som går att registrera in igen genom ursprungskontroll

Jag hittade då inget om nån återregistrering i förslaget iaf

Sen kan jag tipsa om att läsa senaste på wheels magazine på Facebook fast inte hänt så mycket på sista veckorna
Audi 80 quattro -85 16v Turbo
Audi UrS4 Avant 2.2t
Levar Motorsport
bonden
För mycket laddtryck

Inlägg av bonden »

Glöm inte att även lägga upp detta på eran facebook ni som har sådan. Gör en statusuppdatering med länk till listan och några väl valda ord och uppmaning till andra att sprida listan...
Sylvan
För mycket laddtryck

Inlägg av Sylvan »

Har skrivit på. Men om detta skulle gå igenom. Hur skulle det bli om man blir stoppad i en bil som anses som skrotad?
loop
Forumsberoende

Inlägg av loop »

har uppmärksammats lite även utanför motortidningar
http://arbetaren.se/artiklar/galna-besl ... tor-hobby/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
no1_martin
För mycket laddtryck
Kontakt:

Inlägg av no1_martin »

Sylvan skrev:Har skrivit på. Men om detta skulle gå igenom. Hur skulle det bli om man blir stoppad i en bil som anses som skrotad?
Ja då fängelse knappast lär ingå i straffskalan så får bötesbeloppet vägas mot nöjet att bruka sitt fordon. Detta är enda sättet jag ser att jag skulle kunna bemöta en sån här förändring. Dock har jag svårt att tänka mig att det kommer bli så stora förändringar. Det enda som är viktigt är att lagen angående trafikförsäkring för den vill jag inte vara utan men utan en identitet på fordonet blir ju det oxå ett bekymmer.
Kör 965T 440bwhp
Bygger 244 Banracebil
Bygger Speedcraft 17" lekbåt. Har kommit ett hus emellan men nån gång skall den bli klar.
sjobas
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av sjobas »

Jag behöver inte skriva på nå lista. Skulle det komma nån nisse och försöka hämta mitt fordon så hade jag helt enkelt skjutit han.
Det är det som är problemet med vårat land, vi är alldeles för snälla och låter oss bli påtvingade massa skit.
nicke.t
Forumsberoende

Inlägg av nicke.t »

ja precis skulle de bli så att bilen blir tvångsskrotad typ skulle man bli väldigt våldsam,särskilt om man kostat på den massa.
tel 0707149931
Backmark
Lite mer laddtryck

Inlägg av Backmark »

Nu är dom ute på jävligt tunn is!
Skriv svar