Du kan nog varva 7000 utan bekymmer, men som tur är finns det ju växellådor
/David
Trimsteg cheva 350,305,Turbo.
-
- Forumsberoende
- Inlägg: 1341
- Blev medlem: tor dec 21, 2006 5:53 pm
- Ort: Varberg
Re: Trimsteg cheva 350,305,Turbo.
Camaro Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;
Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=52292" onclick="window.open(this.href);return false;
Kadett C Turbo.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=86085
Re: Trimsteg cheva 350,305,Turbo.
Ok,för den delen så tror jag en sådan här motor inte "behöver" varv utan den bli nog riktigt stark tidigt.
Kör lite drifting för skoj skull och då blir det höga varv ibland för att "hålla" kvar sladden,men man får väl sätta varvstopp vid typ 6500rpm då så är man kanske på den säkra sidan?!
Hur är förgasar V8or att sladda med,brukar det vara problem med bludder vid snabba kursändringar?
Kör lite drifting för skoj skull och då blir det höga varv ibland för att "hålla" kvar sladden,men man får väl sätta varvstopp vid typ 6500rpm då så är man kanske på den säkra sidan?!
Hur är förgasar V8or att sladda med,brukar det vara problem med bludder vid snabba kursändringar?
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
Re: Trimsteg cheva 350,305,Turbo.
hoppsan... sade ju att jag inte var kunnig om 305:or
*utan laddtryck än så länge, men en Eaton 122 skulle smaka gott*
Re: Trimsteg cheva 350,305,Turbo.
Nu börjar detta bli aktuellt igen....
Kan man sätta dit förgasare på en TPI motor och klara besiktningen,är väl co 3,5 före 89 va?
Kan man sätta dit förgasare på en TPI motor och klara besiktningen,är väl co 3,5 före 89 va?
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
Re: Trimsteg cheva 350,305,Turbo.
njae... från o med -76 är det avgasrening som gäller. -89 är katalysatorkrav
En tbi/tpi-motor funkar utmärkt med gasare .. om det är besiktningsmöjligt är en annan fråga
vad har du för årsmodell ???
Förgasare o snabba kurvor/häftig accelleration kan ge lite praktiska problem med flottörsnivån som påverkar bränsleblandningen. Finns lite trix för att minska problemen. Men är det för att hålla på o sladda så ser jag inga problem.
En tbi/tpi-motor funkar utmärkt med gasare .. om det är besiktningsmöjligt är en annan fråga
vad har du för årsmodell ???
Förgasare o snabba kurvor/häftig accelleration kan ge lite praktiska problem med flottörsnivån som påverkar bränsleblandningen. Finns lite trix för att minska problemen. Men är det för att hålla på o sladda så ser jag inga problem.
*utan laddtryck än så länge, men en Eaton 122 skulle smaka gott*
Re: Trimsteg cheva 350,305,Turbo.
Det är en -87 som jag funderade lite på,men jag vet ej riktigt.
Var ifall man skulle bygga nå "snik" turbosystem så tänkte jag ha förgasare,eller också om man bygger en 383 eller nått liknande å kör sugmotor.
Var ifall man skulle bygga nå "snik" turbosystem så tänkte jag ha förgasare,eller också om man bygger en 383 eller nått liknande å kör sugmotor.
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.