Jag har bara hunnit grovkalibrera den mha gymvikter och lillebrorsan som dödvikt

Bromsade en bekants BMW 325 Turbo idag med en TB58 turbo från Turbobanditen.
Repeterbarheten är sjukt mycket bättre än jag hade förväntat mig.
Detta är tre svep på raken, mellan varje svep ökades tändningen 1grad vid 5000rpm och uppåt.

Dagen avslutades med en körning på 362whp

Detta på 1,2bar . Drog en körning på 1,3bar som gav 368whp vilket förmodligen påvisar att mottrycket är på glent, kanske pga tryckläckage.
Där började iaf bränslet ta slut så det spelade ingen större roll

Varvades även 7000rpm en sväng men effekten tvärdyker rätt hårt ner till 300whp vid 7000rpm.
Körde även min egen BMW 318d, med ganska patetiskt resultat

Ryckningarna lite här o där är en kvarglömt kalibreringsarm på ena hubben, vem hade trott att den skulle ge högfrekventa utslag


Jag har skrivit all programvara i PCn själv i .NET.
Styrsystemet är uppbyggt runt en Atmega 328 rullandes i 16mhz. Hemmabyggda lastcellsförstärkare .
Jag planerar att den ska hålla emot en bra bit över 1000whp och 3500rpm .
Jag har haft mycket hjälp av vänner och bekanta att bolla ideér med, även tjatat lite med diverse folk ute på det stora internetet.
Mer info kommer.