Har lyckats få upp bilen i dynon hos Robban/Dynotech och det blev mer bra än anus!
mad hjälp av goda vänner så gick det så bra man kan önska och maskineriet känns stabilt.
Det största spöket var nog att lamda(afr)kalibreringen mellan bb-lamdan och sprutet låg först ca10% fel
så den gick fetare än vad lamdan sa det var lite svårt att upptäcka, troligen för att det finns tändenergi
att få fart på förbränningen även om den låg mellan 0.7-0.8 utan missar.
sen så gick det bra upp till 1.4-1.5 ladd då spridarna tog slut,avhjälptes med 3.7 i grundtryck! (ca 500whp).
Kopplingen fick ett litet (förväntat med järnsinterlamell)tokryck och slirade till när det blev ordning på motorn men avhjälptes med
lite förvärmning.
Avgassystemet (3.5" första biten med 3"från växellådan med ett 52mm spjäll innan 3" kopplat via orginal chokereglage)
är en begränsande faktor med stängt spjäll skenade mottrycket och dödade säket 100hp!
så med slutligen 1.75 ladd spridare på över 90% och mottryck passerat ladd blev maxsiffrorna 560whp@8000 540nm@6500
effekten kanske ökar lite med mer varv men det kändes onödigt att stå och dra den till 9000 en hel dag!
På grundtryck(utan mottryck till wastegaten)på 1.49 ladd ger den 505whp och ungefär lika mycket vrid.
Så utan galet tryck i avgasststemet känns den jobba perfekt och så bra jag kunnat önska!
Lite film!
http://www.youtube.com/watch?v=AiH-nrwSTxc&feature=plcp" onclick="window.open(this.href);return false;
Tack för hjälpen! /Fredde