Har en 2.7l v6a dubbelturbo som jag vill klämma ur lite mer effekt ur.
Har ni någon rekommendation till vad för sorts turbosar man ska köra med pga den lilla liter volymen?
funderar på td04-16t eller t3/t4 agg.
Vill gärna ha bra spool o fullt ladd vid 3xxx varv som det är idag.
Bilen är en audi s4 biturbo.
Ja rs4 turbosar är en ide men vill ha ur mer effekt än dom orkar med.
turbosar på en v6a.
Re: turbosar på en v6a.
Har två NYA ÄKTA mitsu td04-14t (ca 260hk/st)med 7:ans vinklade avgashus som jag tänkte ha till dubbelturbosexa.
Men nu är de till salu. Kanske vore något för dig
Pm:a vid intresse.
Men nu är de till salu. Kanske vore något för dig

Pm:a vid intresse.
Bygger Opel Kadett C Coupe.
Christ3r Lakkapää
Christ3r Lakkapää
Re: turbosar på en v6a.
Hur blir spoolen på dom tror du? har ju bara 1350cc per bank så det kan inte va för stora men inte heller för små! 

Re: turbosar på en v6a.
Det får nog någon kunnigare svara på men det motsvarar ju ca 14cm avgashus och det brukar väl inte vara för stort för en 2,7l sexa.
Bygger Opel Kadett C Coupe.
Christ3r Lakkapää
Christ3r Lakkapää
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 141
- Blev medlem: tor jul 26, 2007 10:59 am
- Ort: Jakobstad, Finland
Re: turbosar på en v6a.
Hur är tändföljden? Blir det 240° mellan varje avgasventilsöppning per grenrör? Ifall det är så, som det borde vara på en fabriks-turbobil, så kan du köra med mycket mindre avgashus än 7cm² utan att du lider för mycket av det. Snabbare spoolup alltså med bara litet tapp i toppeffekt och knackkänslighet. Vill du ha TD04 så ta 5-ans hus från 9-5 Aero, kompressorerna kan du byta till större än 15T om 250 hk per bank är för lite. Risk för surge kanske med större kompressor på lilla 5ans huset med bara 1,35 liter motor.
Lika rapp som en originalbil blir den knappast med 2 x TD04.
Lika rapp som en originalbil blir den knappast med 2 x TD04.