
så jag behöver en växellåda och koppling som fixar så mycket vrid och.
har sett att amerikanerna byter ut sina nv5600lådor mot en g56 från mercedes atego för att den ska gå att växla fortare än nv-lådan. men frågan är hur fort?. någon som kört en atego?.
sedan koppling jag tänker mej något flerskivit.finns det någon tilton eller liknande som tar så mycket?. antar ett lättast möjliga koppling är en förutsättning för att kunna växla snabbt?.
hur funkar det med race automatlådor med manuellt ventilhus?. vad skulle bli billigast om man nu skulle bygga en bra automat eller köra manuellt? kan man få en automat att kännas lika "stum" som en manuell jag vill inte ha för mycket gummibands kännsla
det kommer bli mycket vrid på relatift låga varv planen är tvåstegsladdning med en stor och en mindre turbo har en he551 och en stor hx40 eller mindre hx50. tror att registret kan vara mellan 2000-5000rmp
en standard 5,9 24v ger 500nm och 220hk på ca2200rmp
någon som har förslag på grejer som kan funka?.