Passa på att kolla så att banjon är rak och att fästena för ladderbarsen sitter symetriskt, nu när du ändå plockar isär allting. Ladderbars har en förmåga att bryta hårt på axelrör och infästningar. Kolla även igenom bakaxelklumpen så du slipper obehagliga övverraskningar när det är dags att börja åka med bilen.
Ta också en ORDENTLIG titt på länkhuvuden/uniballs på ladderbarsen särskilt dom främre som tar mycket stryk. Jag kunde inte se på bilderna om det finns säkerhets "öglor" runt dom främre uniballsen på ladderbarsen, om det inte gör det så är det läge att uppdatera till det nu.
Plocka isär och smörj alla gängor till alla justeringar och infästningsbultar i bakvagnen. Du kommer förmodligen att få skruva på dom grejorna se'n när du är ute på banan.
Vad sitter det för stötdämpare i bak...ser att det är nå'n form av "budget coil overs".
Nu kanske du redan har med allt det här på din "att göra" lista, om inte så har du och andra fått ett litet gott råd.
Jag kan göra en mycket längre chassi "check lista" om du vill?
Mvh.