Bystedts Nissan 440sx Bromsad 611hk/900nm

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
Robin Olivi
Forumsberoende
Inlägg: 658
Blev medlem: fre nov 13, 2009 1:25 pm
Ort: Västerås

Re: Bystedts Nissan 440sx

Inlägg av Robin Olivi »

1.75 är standard stigning.

Skall du ha 12.9 är det insex som gäller verkar det som. Hittade 1 som säljer iaf.

http://www.verktygonline.se/verktyg-pa- ... fingangad/" onclick="window.open(this.href);return false;

EDIT: kan ju vara så att du åker på att köpa en hel låda när det är lite special.

EDIT2: Har du kollat på originalbultar?
______________________________
AKA Oliven
http://www.conrit.se" onclick="window.open(this.href);return false; Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
norrback
Forumsberoende
Inlägg: 1988
Blev medlem: ons nov 12, 2003 2:47 pm
Ort: Jeppo / Finland
Kontakt:

Re: Bystedts Nissan 440sx

Inlägg av norrback »

Arp har 28mm långa för bmw s14. Ni får svarva ner centrum tjockleken lite. Eller lägg nya orginal ti rätt moment. Du ska ju inte ha så jättemycket mera effekt å vrid än orginal.

/Andre'
power
Bystedt
För mycket laddtryck
Inlägg: 101
Blev medlem: tor jul 02, 2009 10:02 pm

Re: Bystedts Nissan 440sx

Inlägg av Bystedt »

Löste sig, hitta bultar med rätt längd.. så bara dom hittar hem så får jag hinka ner motorn i bilen.. :thumbright:
MrWressmark
För mycket laddtryck
Inlägg: 135
Blev medlem: sön apr 29, 2012 8:31 am

Bystedts Nissan 440sx

Inlägg av MrWressmark »

Tjena, har en s13 ja ska lägga en m60 i, hade du några problem med rattstången, satt det i vägen för grenröret?
Mvh
Bystedt
För mycket laddtryck
Inlägg: 101
Blev medlem: tor jul 02, 2009 10:02 pm

Re: Bystedts Nissan 440sx

Inlägg av Bystedt »

MrWressmark skrev:Tjena, har en s13 ja ska lägga en m60 i, hade du några problem med rattstången, satt det i vägen för grenröret?
Mvh
rattstången e inget problem om du kör turbo, då går ju grenröret under motorn..

men att få motorn på rätt höjd kräver att du gör om krängningshämmaren. men jag tog bort den, för att jag inte är i behov av den..

Finns inte mycket plats för grenrören ifall du inte modifierar rambenen..
MrWressmark
För mycket laddtryck
Inlägg: 135
Blev medlem: sön apr 29, 2012 8:31 am

Bystedts Nissan 440sx

Inlägg av MrWressmark »

Nu ska ja ju köra kompressor så tanken va ju att behålla orginal grenröret under 2013 ev bygga om de till 2014, men passar de ente så blir de ju till att bygga extraktor redan nu ;)
andy_b
Forumsberoende
Inlägg: 522
Blev medlem: fre feb 12, 2010 4:02 pm
Ort: Storvik

Re: Bystedts Nissan 440sx

Inlägg av andy_b »

Trevligt trevligt :)
ska själv bygga turbo på min m60b40 i vinter
mitt val föll för en hx55 med 68in och 22ans hus
1200cc spridare och ett mål på 700whp

ska bli spännande och se hur det går för dej 2k13
Bystedt
För mycket laddtryck
Inlägg: 101
Blev medlem: tor jul 02, 2009 10:02 pm

Re: Bystedts Nissan 440sx

Inlägg av Bystedt »

andy_b skrev:Trevligt trevligt :)
ska själv bygga turbo på min m60b40 i vinter
mitt val föll för en hx55 med 68in och 22ans hus
1200cc spridare och ett mål på 700whp

ska bli spännande och se hur det går för dej 2k13
tror jag kmr att försöka hålla mig till 500-550whp för driftsäkerhetens skull, men klart ska de krämas ur i bänken å se va den levererar :D

Om bara allt går som de ska så lär väll den synnas i sverige några gånger nästa sommar.. Gatebil Mantorp, Actionmeet..
Bystedt
För mycket laddtryck
Inlägg: 101
Blev medlem: tor jul 02, 2009 10:02 pm

Re: Bystedts Nissan 440sx

Inlägg av Bystedt »

Motorn börjar bli komplett, väntar bara på svänghjulsbultarna nu så åker den ner i bilen :thumbright:

Bild
Bystedt
För mycket laddtryck
Inlägg: 101
Blev medlem: tor jul 02, 2009 10:02 pm

Re: Bystedts Nissan 440sx

Inlägg av Bystedt »

varit ut i garaget och hinkat i motor och låda..

Bild

Bild

Bild

Bild

klarar jag mig på AN6 med ett effektmål på 500-550whp??
Användarvisningsbild
Grusbusen
Forumsberoende
Inlägg: 686
Blev medlem: mån jan 18, 2010 5:24 pm
Ort: Skogen. Sydvästra Småland.

Re: Bystedts Nissan 440sx

Inlägg av Grusbusen »

Japp, kör 640whp med samma motor och AN6. Inga problem.
Gott att bitarna börjar komma ihop :thumbright:

klarar jag mig på AN6 med ett effektmål på 500-550whp??
Filip Malm 070-270 40 65
http://www.tuneitmotorsport.se Mappning och Effektmätning i sydvästra Småland
https://www.facebook.com/tuneitmotorsport
Bystedt
För mycket laddtryck
Inlägg: 101
Blev medlem: tor jul 02, 2009 10:02 pm

Re: Bystedts Nissan 440sx

Inlägg av Bystedt »

Ok, då blir det AN6 soppasystem med dubbla 044 pumpar..

Va ute och smidade ihop downp

Bild :angryfire:

Luftade även kopplingen, förvånad hur lätt trampad den är..
Med 618 tryckplattan i e36 så skulle man nästan va bodybuilder att trampa ner kopplingen,
Men här med 765, nissan cylinder och bmw slav finns det inget motstånd alls i pedalen.. skumt..
Bystedt
För mycket laddtryck
Inlägg: 101
Blev medlem: tor jul 02, 2009 10:02 pm

Re: Bystedts Nissan 440sx

Inlägg av Bystedt »

varit tyst ett tag men hänt lite grejjer endå..

Downpipen e färdig, ic monterad och tryckrören nästan färdiga.. Blir att ta tag i soppa systemet i helgen..

Bild

Bild
Bystedt
För mycket laddtryck
Inlägg: 101
Blev medlem: tor jul 02, 2009 10:02 pm

Re: Bystedts Nissan 440sx

Inlägg av Bystedt »

Har hänt en hel del med bilen. Väntar på sprut och spridare så är bilen startklar..

3.5" rostfritt avgasrör med en japsdämpare har blivit tillverkat, motorummet är så gott som klart downpipe ska lindas och nåra småsaker ska fixas..

Bild
Användarvisningsbild
Robin Olivi
Forumsberoende
Inlägg: 658
Blev medlem: fre nov 13, 2009 1:25 pm
Ort: Västerås

Re: Bystedts Nissan 440sx

Inlägg av Robin Olivi »

Ser bra ut. :thumbright:

Lär ju inte bli några problem att få denna att gå på tvären med detta motorpaket. :twisted:
______________________________
AKA Oliven
http://www.conrit.se" onclick="window.open(this.href);return false; Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar