Några frågor angående byte till dellorto 40:or

Varje frän turbomotor grundas på en frän sugmotor!
Manne
För mycket laddtryck
Inlägg: 421
Blev medlem: ons nov 16, 2005 10:57 pm
Ort: Karlstad

Några frågor angående byte till dellorto 40:or

Inlägg av Manne »

Tänkte köpa mig ett par dellorto 40:or och har några frågor. Bilen är en 740 GL (b230A)

1. Vad ja har förstått så behöver jag en bränsletrycksregulator, stämmer detta?

2. Behöver jag byta bränslepump?

3. Måste ja ha ett insug med uttag för servoanslutning eller går det lösa det på nåt annat sätt? (ja tänker på den slangen som går mellan styrsnäckan och insuget)


Tack på förhand.
Patrik Lindgren
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

tjena
1 japp du behöver BTR, trycket för dellorto ska vara 0,18 om jag minns rätt, sedan om du ska köra turbo ska du ha en som ökar trycket lika me laddet men den funkar till sug oxå.. finns t.ex. på www.kgtrimning.com FK-1 tror ja den kallas där.. malpassi är märket

2 ja du måste sätta i en elektrisk bränslepump, iom att du har förgasare innan så har du en mekanisk pump i blocket... hade du däremot haft en insprutarmotor hade du kunnat koppla in de direkt, ta en elektrisk pump på skroten vilken som hellst funkar nog bra, sedan sätter du den under tanken så den har soppa hela tiden & drar en slang till BTR'en & däriffrån en retur bak till tanken, returen bör vara ganska grov eftersom den mesta soppan åker tillbaka

3 du behöver bara ha en nippel i insuget så får du vakuum till bromsservon, det går väll ingen slang till styrsnäckan? förstår inte redigt vad du menar, men ifall de gör de så sätter du väll bara en nippel till den oxå, de räcker ju me en nippel i insuget & sedan en massa förgreningar

hoppas du fick svar på de du undrade ;)
Användarvisningsbild
henkeboi
Forumsberoende
Inlägg: 1217
Blev medlem: ons aug 25, 2004 1:37 pm
Ort: Nyköping

Inlägg av henkeboi »

går ju använda mekaniska bränslepumpen oxå o köra utan btr..men icke lika bra.
Manne
För mycket laddtryck
Inlägg: 421
Blev medlem: ons nov 16, 2005 10:57 pm
Ort: Karlstad

Inlägg av Manne »

larsat skrev:tjena
1 japp du behöver BTR, trycket för dellorto ska vara 0,18 om jag minns rätt, sedan om du ska köra turbo ska du ha en som ökar trycket lika me laddet men den funkar till sug oxå.. finns t.ex. på www.kgtrimning.com FK-1 tror ja den kallas där.. malpassi är märket

2 ja du måste sätta i en elektrisk bränslepump, iom att du har förgasare innan så har du en mekanisk pump i blocket... hade du däremot haft en insprutarmotor hade du kunnat koppla in de direkt, ta en elektrisk pump på skroten vilken som hellst funkar nog bra, sedan sätter du den under tanken så den har soppa hela tiden & drar en slang till BTR'en & däriffrån en retur bak till tanken, returen bör vara ganska grov eftersom den mesta soppan åker tillbaka

3 du behöver bara ha en nippel i insuget så får du vakuum till bromsservon, det går väll ingen slang till styrsnäckan? förstår inte redigt vad du menar, men ifall de gör de så sätter du väll bara en nippel till den oxå, de räcker ju me en nippel i insuget & sedan en massa förgreningar

hoppas du fick svar på de du undrade ;)
tackar för dom svaren! Går de verkligen med vilken pump som helst? funkar en insprutarpump. och angående slangen till styrsnäckan... måste vart borta när jag skrev det.. menar givetvis bromsservon :oops:
Patrik Lindgren
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Inlägg: 4331
Blev medlem: tis sep 23, 2003 4:22 pm
Ort: MantorpPark
Kontakt:

Inlägg av larsat »

japp det är en insprutarpump du SKA ha om du har en malpassi bränsletrycksregulator för då justerar den ner trycket till inställd nivå, resten åker tillbaka till tanken, du får alltså ha en ledning där soppan åker TILL motorn & en där de åker TILLBAKA till tanken :)
Skriv svar