Opel Vectra 4x4 Turbo, og Opel Ascona Coupe

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Modlendingen
För mycket laddtryck
Inlägg: 288
Blev medlem: lör jan 28, 2012 12:30 pm

Re: Opelene til Modlendingen

Inlägg av Modlendingen »

Desverre altfor mange Ascona c som er blitt vraket, så derfor sparer eg på denne her :hihi:
Modlendingen
För mycket laddtryck
Inlägg: 288
Blev medlem: lör jan 28, 2012 12:30 pm

Re: Opelene til Modlendingen

Inlägg av Modlendingen »

Jaja, testa litt felger på Vectra'en da, Eiker E1 7,5x17 ET20 med fin kant, norskprodusert "volvofelg" :whistle: Skulle vore litt høyere ET, men lurer på å dreie av litt, iallfall foran, for at dei skal gå innfor :hihi:
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bedre plass bak da :thumbright:
Bild
Bild
Bild
Bild

Ellers, så driver eg og handler inn deler til å konvertere Senatoren til manuell :) Blir Getrag 240 girkasse fra ein Rekord Diesel :) Berre litt usikker på om eg skal gå for sinterclutch, eller "vanlig" sportclutch :) Bra blir det nok uannsett, vil ut og sote litt :whistle:

Bild
Bild
Bild
Bild
Modlendingen
För mycket laddtryck
Inlägg: 288
Blev medlem: lör jan 28, 2012 12:30 pm

Re: Opelene til Modlendingen

Inlägg av Modlendingen »

http://www.youtube.com/watch?v=0nnLsAQL ... el&list=UL" onclick="window.open(this.href);return false; Straight pipe's saves lifes :mrgreen:
http://www.youtube.com/watch?v=dmoJ3s-9PhM" onclick="window.open(this.href);return false;

Bild
Bild
Bild
Modlendingen
För mycket laddtryck
Inlägg: 288
Blev medlem: lör jan 28, 2012 12:30 pm

Re: Opelene til Modlendingen

Inlägg av Modlendingen »

Muligens funnet turbo nå, kom over ein Turbonetics T39998, også kalt Super 60, med T3 flens, så lurer på å kjøpe den :) Men lite spørsmål, blir den for stor mon tru? Blir grenrør og nytt innsug med tida, men er på jakt etter ganske rask spool up... Håper noen kan hjelpe :)

Bild
Modlendingen
För mycket laddtryck
Inlägg: 288
Blev medlem: lör jan 28, 2012 12:30 pm

Re: Opelene til Modlendingen

Inlägg av Modlendingen »

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Felgtesting :) Zito 8x17ET28 :)
W108
För mycket laddtryck
Inlägg: 474
Blev medlem: mån sep 24, 2012 7:18 pm

Re: Opelene til Modlendingen

Inlägg av W108 »

Stor förbättring :thumbright:
Modlendingen
För mycket laddtryck
Inlägg: 288
Blev medlem: lör jan 28, 2012 12:30 pm

Re: Opelene til Modlendingen

Inlägg av Modlendingen »

Stor forskjell ja ;) Men lyst til å gjøre noe annerledes med orginalfelgene, og bredde de :) 9x16 f.eks og space de ut litt :) Evt bygge de 3 delte og få til noe morsomt der ;) Har også litt lyst på orginale Opel Omega EVO500 felger, 8x18 :)
Modlendingen
För mycket laddtryck
Inlägg: 288
Blev medlem: lör jan 28, 2012 12:30 pm

Re: Opelene til Modlendingen

Inlägg av Modlendingen »

Bildeupdate :) Senatoren er nå ombygd fra automat til manuell, med Ebay Sinterclutch :) Funker ganske greitt :)
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Sten
Forumsberoende
Inlägg: 841
Blev medlem: tor jun 11, 2009 2:15 pm
Ort: Härjedalen.

Re: Opelene til Modlendingen

Inlägg av Sten »

Lite nyfiken på Vectran,är det gjort nått åt motorn eller är det standard C20LET?
Vad är det för turbo och hur mycket laddar du?

Ps. Shit vilken utsikt där du hade Asconan :shock: ! Ds.
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
Modlendingen
För mycket laddtryck
Inlägg: 288
Blev medlem: lör jan 28, 2012 12:30 pm

Re: Opelene til Modlendingen

Inlägg av Modlendingen »

Motoren i Vectraen er borra til 2.1 liter, med overdim stempel, smidde råder, og ARP bolter. Det er montert større dyser, Turbokongen turbo, med grenrør, og større intercooler. Er også montert EDS 3.5 chip :) Har berre lada 0,9 bar i det siste pga defekt bensintrykksregulator :) Men motoren skal bygges opp igjen, og det skal monteres datasprut, pga litt problem med EDS chipen :)

Takktakk, det er hjemplassen min :) Vestlandet er fint, fjorden i bakgrunnen er Sognefjorden, verdens lengste fjord på fastlandet :)
Användarvisningsbild
Cpt Tuttle
Forumsberoende
Inlägg: 1833
Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
Ort: Kalix
Kontakt:

Re: Opelene til Modlendingen

Inlägg av Cpt Tuttle »

Var det tre- eller fyrstegslåda på den innan?
Sten
Forumsberoende
Inlägg: 841
Blev medlem: tor jun 11, 2009 2:15 pm
Ort: Härjedalen.

Re: Opelene til Modlendingen

Inlägg av Sten »

Modlendingen skrev:Motoren i Vectraen er borra til 2.1 liter, med overdim stempel, smidde råder, og ARP bolter. Det er montert større dyser, Turbokongen turbo, med grenrør, og større intercooler. Er også montert EDS 3.5 chip :) Har berre lada 0,9 bar i det siste pga defekt bensintrykksregulator :) Men motoren skal bygges opp igjen, og det skal monteres datasprut, pga litt problem med EDS chipen :)

Takktakk, det er hjemplassen min :) Vestlandet er fint, fjorden i bakgrunnen er Sognefjorden, verdens lengste fjord på fastlandet :)
Ok,ja då ska den ju hålla för bra mycket.
Vad har du haft för problem?
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
Modlendingen
För mycket laddtryck
Inlägg: 288
Blev medlem: lör jan 28, 2012 12:30 pm

Re: Opelene til Modlendingen

Inlägg av Modlendingen »

3 trinns med overdrive. Men på slutten, så var det kun igjen 1 gir... :p Too much power ;)

I det siste så har den begynt å fuske, den kutter all strøm, og så blinker det og klikker i alt av relêer og hjernen, driver på sånn ei stund, og så er den heilt fin igjen, og så begynner den igjen... Ellers har eg også slitt med at viss eg gir meir enn halv gass, så kobler 4hjulstrekken ut :/ Og turtelleren lever sitt eget liv av og til... Så nok å ta tak i :p
Sten
Forumsberoende
Inlägg: 841
Blev medlem: tor jun 11, 2009 2:15 pm
Ort: Härjedalen.

Re: Opelene til Modlendingen

Inlägg av Sten »

Oj,det lät inte kul.

Det jag har läst om EDS är positivt,otur kanske?!
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
Modlendingen
För mycket laddtryck
Inlägg: 288
Blev medlem: lör jan 28, 2012 12:30 pm

Re: Opelene til Modlendingen

Inlägg av Modlendingen »

Jada, EDS funker fint det. Det som er synd, er at forrige eiger jallamekka det til, så ledningsnettet er jo eit reint kaos i skøyter og lignende, så er store rom for feil... Det går egentlig igjen over heile bilen egentlig, folk uten erfaring, og som berre "jukser" ting til, da blir det litt å ta tak i når ein skal ha det skikkelig. Så nå står den uten skilt, til eg får tid og råd til å plukke den ned og begynne fra scratch :) Så da får ein drive litt med Senatoren imens ;)
Skriv svar