
Opel Vectra 4x4 Turbo, og Opel Ascona Coupe
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 288
- Blev medlem: lör jan 28, 2012 12:30 pm
Re: Opelene til Modlendingen
Desverre altfor mange Ascona c som er blitt vraket, så derfor sparer eg på denne her 

-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 288
- Blev medlem: lör jan 28, 2012 12:30 pm
Re: Opelene til Modlendingen
Jaja, testa litt felger på Vectra'en da, Eiker E1 7,5x17 ET20 med fin kant, norskprodusert "volvofelg"
Skulle vore litt høyere ET, men lurer på å dreie av litt, iallfall foran, for at dei skal gå innfor





Bedre plass bak da




Ellers, så driver eg og handler inn deler til å konvertere Senatoren til manuell
Blir Getrag 240 girkasse fra ein Rekord Diesel
Berre litt usikker på om eg skal gå for sinterclutch, eller "vanlig" sportclutch
Bra blir det nok uannsett, vil ut og sote litt 











Bedre plass bak da





Ellers, så driver eg og handler inn deler til å konvertere Senatoren til manuell








-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 288
- Blev medlem: lör jan 28, 2012 12:30 pm
Re: Opelene til Modlendingen
http://www.youtube.com/watch?v=0nnLsAQL ... el&list=UL" onclick="window.open(this.href);return false; Straight pipe's saves lifes
http://www.youtube.com/watch?v=dmoJ3s-9PhM" onclick="window.open(this.href);return false;




http://www.youtube.com/watch?v=dmoJ3s-9PhM" onclick="window.open(this.href);return false;



-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 288
- Blev medlem: lör jan 28, 2012 12:30 pm
Re: Opelene til Modlendingen
Muligens funnet turbo nå, kom over ein Turbonetics T39998, også kalt Super 60, med T3 flens, så lurer på å kjøpe den
Men lite spørsmål, blir den for stor mon tru? Blir grenrør og nytt innsug med tida, men er på jakt etter ganske rask spool up... Håper noen kan hjelpe 




-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 288
- Blev medlem: lör jan 28, 2012 12:30 pm
Re: Opelene til Modlendingen







Felgtesting


Re: Opelene til Modlendingen
Stor förbättring 

-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 288
- Blev medlem: lör jan 28, 2012 12:30 pm
Re: Opelene til Modlendingen
Stor forskjell ja
Men lyst til å gjøre noe annerledes med orginalfelgene, og bredde de
9x16 f.eks og space de ut litt
Evt bygge de 3 delte og få til noe morsomt der
Har også litt lyst på orginale Opel Omega EVO500 felger, 8x18 





-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 288
- Blev medlem: lör jan 28, 2012 12:30 pm
Re: Opelene til Modlendingen
Bildeupdate
Senatoren er nå ombygd fra automat til manuell, med Ebay Sinterclutch
Funker ganske greitt 































Re: Opelene til Modlendingen
Lite nyfiken på Vectran,är det gjort nått åt motorn eller är det standard C20LET?
Vad är det för turbo och hur mycket laddar du?
Ps. Shit vilken utsikt där du hade Asconan
! Ds.
Vad är det för turbo och hur mycket laddar du?
Ps. Shit vilken utsikt där du hade Asconan

I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 288
- Blev medlem: lör jan 28, 2012 12:30 pm
Re: Opelene til Modlendingen
Motoren i Vectraen er borra til 2.1 liter, med overdim stempel, smidde råder, og ARP bolter. Det er montert større dyser, Turbokongen turbo, med grenrør, og større intercooler. Er også montert EDS 3.5 chip
Har berre lada 0,9 bar i det siste pga defekt bensintrykksregulator
Men motoren skal bygges opp igjen, og det skal monteres datasprut, pga litt problem med EDS chipen 
Takktakk, det er hjemplassen min
Vestlandet er fint, fjorden i bakgrunnen er Sognefjorden, verdens lengste fjord på fastlandet 



Takktakk, det er hjemplassen min


- Cpt Tuttle
- Forumsberoende
- Inlägg: 1833
- Blev medlem: fre jul 15, 2005 10:57 pm
- Ort: Kalix
- Kontakt:
Re: Opelene til Modlendingen
Var det tre- eller fyrstegslåda på den innan?
Re: Opelene til Modlendingen
Ok,ja då ska den ju hålla för bra mycket.Modlendingen skrev:Motoren i Vectraen er borra til 2.1 liter, med overdim stempel, smidde råder, og ARP bolter. Det er montert større dyser, Turbokongen turbo, med grenrør, og større intercooler. Er også montert EDS 3.5 chipHar berre lada 0,9 bar i det siste pga defekt bensintrykksregulator
Men motoren skal bygges opp igjen, og det skal monteres datasprut, pga litt problem med EDS chipen
Takktakk, det er hjemplassen minVestlandet er fint, fjorden i bakgrunnen er Sognefjorden, verdens lengste fjord på fastlandet
Vad har du haft för problem?
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 288
- Blev medlem: lör jan 28, 2012 12:30 pm
Re: Opelene til Modlendingen
3 trinns med overdrive. Men på slutten, så var det kun igjen 1 gir... :p Too much power 
I det siste så har den begynt å fuske, den kutter all strøm, og så blinker det og klikker i alt av relêer og hjernen, driver på sånn ei stund, og så er den heilt fin igjen, og så begynner den igjen... Ellers har eg også slitt med at viss eg gir meir enn halv gass, så kobler 4hjulstrekken ut :/ Og turtelleren lever sitt eget liv av og til... Så nok å ta tak i :p

I det siste så har den begynt å fuske, den kutter all strøm, og så blinker det og klikker i alt av relêer og hjernen, driver på sånn ei stund, og så er den heilt fin igjen, og så begynner den igjen... Ellers har eg også slitt med at viss eg gir meir enn halv gass, så kobler 4hjulstrekken ut :/ Og turtelleren lever sitt eget liv av og til... Så nok å ta tak i :p
Re: Opelene til Modlendingen
Oj,det lät inte kul.
Det jag har läst om EDS är positivt,otur kanske?!
Det jag har läst om EDS är positivt,otur kanske?!
I'd rather be a racer for a moment than a spectator for life.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 288
- Blev medlem: lör jan 28, 2012 12:30 pm
Re: Opelene til Modlendingen
Jada, EDS funker fint det. Det som er synd, er at forrige eiger jallamekka det til, så ledningsnettet er jo eit reint kaos i skøyter og lignende, så er store rom for feil... Det går egentlig igjen over heile bilen egentlig, folk uten erfaring, og som berre "jukser" ting til, da blir det litt å ta tak i når ein skal ha det skikkelig. Så nå står den uten skilt, til eg får tid og råd til å plukke den ned og begynne fra scratch
Så da får ein drive litt med Senatoren imens 

