Hehe, inte roligt när det bråkar!
Det är vanliga M10 skruv till drivaxlarna, men det kan vara lite bökigt med 17-hylsa genom drivaxeln, så du kan ju sätta insexskruv om du inte hittar några med liten skalle!
Angående motorplaceringen så är det väl lämpligt(men inte nödvändigt) att ha vevaxeln i mitten och pekandes mot mitten(den förskjutningen som blir mot axeln tar kardan hand om) alternativt sätta "vevaxellinjen" rakt framför medbringarn på axeln, men det blir nog knas med viktfördelningen!
Det du inte ska göra är att sätta motor/låda i mitten fram och vinkla mot axeln, då kommer knutarna jobba olika mycket och vibrationer uppstår, detsamma gäller i horisontalplanet, axeln ska ha samma lutning som motorn, du skall alltså inte vinkla lådan mot axeln!
Hmmm jag tro inte att vi pratar om samma skruvar, jag använder 13mm hylsa, men fick gå över till rörtången
Jag pluggade på lite igår om motorns placering och fick även bra råd på locost forumet så det ska förhoppningsvis lösa sig. Sfros bygghandbok hade lite tips också så nu är det bara att sätta igång
Haha ska dem vara 14mm då är mina väldigt rostiga:) m10 borde inte vara några problem och få tag på, men denna gången blir det nog rostfria bultar istället
Har du en länk till dom? Har funderat endel på dämpare men inte hittat nått!
247£ lät ju snuskigt billigt för 4st!
Har du fördjupat dig nått i vilken "fjäderstyrka" man ska ha i förhållande till vikt?
Tror iof att man inte ska ha för bråttom med dämparna, e nog bättre å bestämma sig för vilken längd å slag man vill ha, bygga med "dummys" å beställa fjädrar/dämpare när man vet vikten.
Iof e det ju lätt/billigt att byta fjädrarna sen, men det känns ju onödigt!
Kolla lite på locost forumet där finns en tråd om stötdämpare som jag startade i dag, där finns länkar till tillverkaren. Dessa hittade jag på rallydesign i England där dom har mycket delar till seven byggen