sekventiellt lock m45?
Re: sekventiellt lock m45?
Är det inget som försökt sig på något liknande till ZF? Borde finnas en stor marknad för sådana kit.
oldforgemotorsport @Instagram
Turbos are like tampons, every pussy have one.
Hörde med firman som näms i tråden om ett SEK lock men han hade slutat tillverka då de inte kändes lönande,
Så hur hittar ja nu ett SEK lock till min m45a så ja kan va fränast i byn?;)
Så hur hittar ja nu ett SEK lock till min m45a så ja kan va fränast i byn?;)
En liten fråga bara.. om jag skulle ta fram en adapter till sekventiellt vxl låda som skulle passa volvo/ bmw mm finns det något intresse för en sådan?
OBS ej lika som i tråden en helt egen ide.
/ Peter
OBS ej lika som i tråden en helt egen ide.
/ Peter
Om du menar något som går att montera på en ZF för att få sek växling så är åtminstone jag intresserad, om priset är vettigt.
oldforgemotorsport @Instagram
-
- Forumsberoende
Ja mä!
Garagetråden
PV 544 -64 - frugans sommarbil!
Projekt hysterisk seven - Projekttråd
245 GLT -90 - brukis, snart med V12a!
Amazon kombi -64 - brukisprojekt!
Cheva brandbil -45 - hotrod XXXXL!
Cheva master deluxe -38 - blivande street/ratrod!
+Nåra T!
+Nåra T!
ja ,den jag har en skiss på är en "lös enhet" som man kan montera på " alla" lådor" kommer i första hand att bli till M45 men sedan även till zf och andra lådor men M45 första hand för det åker jag så där kan jag prova ut lättast.
Peter
Peter
-
- För mycket laddtryck
sekventiellt lock m45?
Jag är också intresserad 
http://Www.locost.bloggplatsen.se" onclick="window.open(this.href);return false;

http://Www.locost.bloggplatsen.se" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumsberoende
Låter ju kanon!
M45 å ZF har ju växellägena lika(bortsätt från en(lr två)växel extra) så det borde ju funka fint!
Hur blir det med backen?
M45 å ZF har ju växellägena lika(bortsätt från en(lr två)växel extra) så det borde ju funka fint!
Hur blir det med backen?
Garagetråden
+Nåra T!
+Nåra T!
Backen blir en egen spak/ Peter
-
- Forumsberoende
kan du berätta lite hur du har tänkt?
Just nu vill jag nog hålla det för mig själv tills jag vet att det funkar bra, kan säga att jag tagit tre gamla ideer och satt dom tillsammans
.
På M45 an så blir den innbyggd i locket medan på ZF lådan och andra lådor utan lock så blir det en lös enhet.
/ Peter

På M45 an så blir den innbyggd i locket medan på ZF lådan och andra lådor utan lock så blir det en lös enhet.
/ Peter
Hej på er måste tyvärr berätta att jag inte kommer att ta fram någon sek tillsats men kan berätta hur jag tänkte.
Anledningen är att jag tycker att jag inkräktar för mycket på sellholms ide, har tidigare fått mina ideer kopierade och vill därför inte göra samma sak själv.
Jag kan därimot berätta lite hur jag tänkte, först skulle man förlänga skift gafflarna ut ur lådan.
Sedan montera vxl sek enheten i en box bakom lådan , då kan man bara koppla i hop den med skift gafflarna .
Man kan göra skift gafflar som sitter uppåt mot hylsorna på sek enheten.
Konstruktionen går ut på att ha en axel i mitten sedan ha en hylsa per 2 vxl som styrs av ett stift som sitter på den inre axeln som i sin tur styr hylsorna fram och bak ,så man behöver en hylsa på 2 växlar.
På hylsan får man sätta en styrning på så den inte roterar vid växling.
Om jag ska förklara enkelt så har man en hylsa som glider utanpå en axel med ett stift på som styr hylsorna fram och bakåt.
Har ni frågor så fråga gärna hjälper gärna till om jag kan.
Själv så kommer jag nog att köpa en vertigal gate spak i stället då jag bara åker rakt fram.
/ Peter
Anledningen är att jag tycker att jag inkräktar för mycket på sellholms ide, har tidigare fått mina ideer kopierade och vill därför inte göra samma sak själv.
Jag kan därimot berätta lite hur jag tänkte, först skulle man förlänga skift gafflarna ut ur lådan.
Sedan montera vxl sek enheten i en box bakom lådan , då kan man bara koppla i hop den med skift gafflarna .
Man kan göra skift gafflar som sitter uppåt mot hylsorna på sek enheten.
Konstruktionen går ut på att ha en axel i mitten sedan ha en hylsa per 2 vxl som styrs av ett stift som sitter på den inre axeln som i sin tur styr hylsorna fram och bak ,så man behöver en hylsa på 2 växlar.
På hylsan får man sätta en styrning på så den inte roterar vid växling.
Om jag ska förklara enkelt så har man en hylsa som glider utanpå en axel med ett stift på som styr hylsorna fram och bakåt.
Har ni frågor så fråga gärna hjälper gärna till om jag kan.
Själv så kommer jag nog att köpa en vertigal gate spak i stället då jag bara åker rakt fram.
/ Peter