här kommer lite bilder på rogers broms data.
E85 kurvan med pik på 502hk och bensin kurvan med 422hk (man ser inte den exakta pik på detta diagram då den ser vart 50 varv)
obs laddtrycket visar 0.09bar för mycket.
värt att tillägga är att på både max effekten på bensin och E85 på dessa max laddtryck av båda så plågade vi inte motorn på lägre varv direkt vi lät laddtrycket komma mjukt och på lite högre varv för att skona stakarna. man ser speciellt på E85 kurvan hur den är ned tryckt under 6000rpm. hadde vi släppt på max effekt tändning och lamda hadde vridet blivit upp mot 650nm men vi hadde nog sjutit stakarna ut i väggen? vi ville inte testa gränsen mer än nödvändigt.
vi öppnade ändå wg vid ca 4200rpm i dessa test och det va med ett onödigt stort #19 avgashus och igenom ett enkelt 3" avgasrör. allt ovan optimerat hadde laddtrycket varit max vid ca 3700rpm max om man dragit från låga varv på en hög växel motsvarande belastning.
