
Nissan Micra turbo 122whp 174wnm @1,2bar
Re: Nissan Micra turbo 122whp 174wnm @1,2bar OMBESIKTAD=GATB
vad har ni för tips ang tändspolar? hade tänkt LS spolar men finns det några från lite mer almän bil som är billiga effektiva?? 

Niklas.E
Re: Nissan Micra turbo 122whp 174wnm @1,2bar OMBESIKTAD=GATB
ford edis 4 funkar tillsammans med bosch slutsteg tex..
snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing


sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

Re: Nissan Micra turbo 122whp 174wnm @1,2bar OMBESIKTAD=GATB
jag skulle vilja ha en per cylinder! då duger vel inte ford spolen?
Niklas.E
Re: Nissan Micra turbo 122whp 174wnm @1,2bar OMBESIKTAD=GATB
tänkte prova på biltemas spolar! om man skulle köpa 4st och prova!?
http://www.biltema.fi/sv-fi/Bil---MC/Bi ... ole-53403/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.biltema.fi/sv-fi/Bil---MC/Bi ... ole-53403/" onclick="window.open(this.href);return false;
Niklas.E
Re: Nissan Micra turbo 122whp 174wnm @1,2bar OMBESIKTAD=GATB
Men då kan du ju lik väl köpa en wastespole?
snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing


sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

Re: Nissan Micra turbo 122whp 174wnm @1,2bar OMBESIKTAD=GATB
jag har testat både waste och COP, jag har inte märkt av någon som helst skillnad i hur bilen beter sej eller liknande.
man märker en hel led skillnad i gången när man byter från fördelare, men sen mellan waste eller sekventiellt tycker jag men inte upplevva något.
4 separata spolar med kabel osv känns bara onödigt, dels kostnaden och dels utrymmet.
i mina ögon sätt en edis 4
kör man en topp som har plats för VAGspolar rakt uppifrån tex en 16v topp eller liknande så tar man det av den estetiska anledningen, men har man stift från sidan så känns wastespole med kabel vetttigare....
man märker en hel led skillnad i gången när man byter från fördelare, men sen mellan waste eller sekventiellt tycker jag men inte upplevva något.
4 separata spolar med kabel osv känns bara onödigt, dels kostnaden och dels utrymmet.
i mina ögon sätt en edis 4
kör man en topp som har plats för VAGspolar rakt uppifrån tex en 16v topp eller liknande så tar man det av den estetiska anledningen, men har man stift från sidan så känns wastespole med kabel vetttigare....
snabbast på "Forat" 2012 
sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing


sponsorer inför kommande säsong
AG:s bilverkstad - Progatec vattenskärningsspecialisten- Motornord- Schmidt racing -Bjp Race- Mekonomen Norrköping- alfistiracing

Re: Nissan Micra turbo 122whp 174wnm @1,2bar OMBESIKTAD=GATB
ahaa ok. värför börja krångla när man inte behöver!!
!!! beställde ny turbo nyss blev turbonetics t3 serien 49mm avgas samt a/r 48 och 50mm kompressor
och därmed min första sponsor med i bygget !!!

!!! beställde ny turbo nyss blev turbonetics t3 serien 49mm avgas samt a/r 48 och 50mm kompressor

och därmed min första sponsor med i bygget !!!
Niklas.E
Re: Nissan Micra turbo 122whp 174wnm @1,2bar OMBESIKTAD=GATB
var till skroten och sökte ett gaspjäll men hittade inget vettigare än ett bmw M50

sen köpte jag sen ett tag tilbaks deka 630cc spridare då jag kommer att köra E85 i framtiden!

och mitt nira i3+ är jävligt spännande at se hur det är att mappa har försökt bekanta mej med programmet,och det
ser ju fiint ut jämfört med skit megatune och tunerstudio...

sen har jag skickat iväg insug och avgaspackningarna till en firma som skall jöra flänsar!! så jag sen slipper igång med insug och grenrörsbygge!!

sen köpte jag sen ett tag tilbaks deka 630cc spridare då jag kommer att köra E85 i framtiden!

och mitt nira i3+ är jävligt spännande at se hur det är att mappa har försökt bekanta mej med programmet,och det
ser ju fiint ut jämfört med skit megatune och tunerstudio...


sen har jag skickat iväg insug och avgaspackningarna till en firma som skall jöra flänsar!! så jag sen slipper igång med insug och grenrörsbygge!!

Niklas.E
Re: Nissan Micra turbo 122whp 174wnm @1,2bar OMBESIKTAD=GATB
beställde plenummet idag!! blev en bygsats av WRC typ.
obs bilden är lånad tar mera kort när jag får hem det!
http://www.amwdynoservice.com/data/stor ... 69002e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

obs bilden är lånad tar mera kort när jag får hem det!
http://www.amwdynoservice.com/data/stor ... 69002e.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Niklas.E
Re: Nissan Micra turbo 122whp 174wnm @1,2bar -Vinter updater
har monterat bättre bänkar i den nu så man hålls still!! 


sen blev jag att såga sönder lite mer på instrument brädet så jag fick plats med nirat




sen blev jag att såga sönder lite mer på instrument brädet så jag fick plats med nirat

Niklas.E
Re: Nissan Micra turbo 122whp 174wnm @1,2bar -Vinter updater
Trevligt bygge
Ett tips på bra smidig 5v låda är ifrån en Starlet 94-98 framhjulsdriven
den tål bra med stryk
i med en diffbroms i den bara
Starlet Turbo bilarna tål 300+ hk utan o ha problem med lådorna
Magnus

Ett tips på bra smidig 5v låda är ifrån en Starlet 94-98 framhjulsdriven
den tål bra med stryk
i med en diffbroms i den bara
Starlet Turbo bilarna tål 300+ hk utan o ha problem med lådorna
Magnus
Re: Nissan Micra turbo 122whp 174wnm @1,2bar -Vinter updater
det är ju sant måste kolla upp det!! tackar 

Niklas.E
Re: Nissan Micra turbo 122whp 174wnm @1,2bar -Vinter updater
lite bilder på mitt WRC-style innsug!



Niklas.E
Re: Nissan Micra turbo 122whp 174wnm @1,2bar -Vinter updater
bild hur insuget blir ungefär!!

för övrigt så väntar jag på delar......
min nya turbo jag beställde blev det ett litet problem med! när den kom till landet märkte försäljaren att den var kullagrad!
MEN han tog hela smällen och behövde inte vänta på ny eller betala! så nu har jag kullagrad turbo till micran!


för övrigt så väntar jag på delar......
min nya turbo jag beställde blev det ett litet problem med! när den kom till landet märkte försäljaren att den var kullagrad!

MEN han tog hela smällen och behövde inte vänta på ny eller betala! så nu har jag kullagrad turbo till micran!


Niklas.E