Den här tråden förtjänar verkligen en uppdatering, längesen nu men jag har verkligen inte legat på latsidan.
De senaste två månaderna har varit ganska repetativa: Värma, skrapa, borsta, torka!
Efter ca 12 liter avfettning, 5 diskborstar, 10 tandborstar, 20 par handskar, 2 spackelspadar, en halv rulle byggpapper, en stor hög tygtrasor, otaliga brännmärken varav ett mitt i pannan, obekväma arbetspositioner och alldeles alldeles för många timmar är jag ÄNTLIGEN klar med karossen! Det blev riktigt bra, nu kan man rulla under karossen och bara njuta av att se hur ren den är. Känns oerhört skönt att vara klar, känns nästan lite som man vunnit på triss

Svårt att ta några vettiga bilder med mobilen, en del blev riktigt usla. Ska försöka ta några med en bättre kamera framöver.
Underifrån
Bagage, här syns en del av rosten i vänster balja.
Jag har dock sparat lite på det roliga då båda framskärmar ska skrapas invändigt samt några mindre detaljer är kvar som också behöver lite kärlek.
Sen tänkte jag gå på nästa roliga ämne, nämligen rostlagning. Man har ju roligt nästan jämt

Ska lägga igen rostdöljarlisterna längs trösklarna då jag fann just rost på ena sidan, inte jättemycket men det behöver ändå åtgärdas. Sen behövs det även lite småfix i båda bakre hjulhusen samt att när man väl fick av underredsmassan var båda reservhjulsbaljor mer rostangripna än vad jag trott innan. Kommer nog göra GT-baljor istället och kapa ur dem gamla, båda reservhjulsbaljor har blivit rostlagade av tidigare ägare. Men i helhet har karossen klarat sig grymt bra, extremt lite rost för att vara en 30 år gammal bil.