Om du ser ett norskt nummer, så är det troligen mej...
Jag har lite idéer som jag tror du skulle gilla, vad jag vet har jag nånting "nytt" å komma med

Hadde varit kul å bolla lite teorier på telefonen först så man slipper sabba ner exempelvis den här tråden .
Enligt Jens går det å få r-sport-toppen till å flöda 205cfm/150cfm relativt enkelt, men som Richard säjjer, innerradien sätter även på r-sport-toppen begränsningen.
Men dom bästa flödesdata från B20-toppar som spriker från 230-249cfm skulle ha varit interessant å åka turbo på, men om kanalen tåler det eller det börjar läcka vatten är ju frågan...
Gamla Rullarn-toppen som var kappat upp och svetsat ga enligt Jens 249cfm på innsuget

(Alla flödesdata är hämtat från Jens).
På en turbomaskin på 3-3,5 bar kan skillnaden i flöde från en 205cfm-topp till en 220-230cfm topp, gje från 60-100hk.
Enligt Jens är det bättre å låta kanalerna vara lite mer tjock i väggarna och heller ladda 0,2-0,3 bar mer, man skal ju ha en topp som håller.
Enligt mej hadde det varit kul med en maskin där man hadde tangerat alla gränser och hadde en topp som gav en högre teoretisk max-effekt. MEN den skal ju hålla också. Frågan är ju också om en 92mm borr sylinder tar emot flödet kanalen kan gje, som sugmotor, och om eventuellt turbon gjer en liten möjlighet för å bättra flödet när man åker riktig höga tryck...

Rullarn-toppen var visst bygt för 2,8 liter.
Jag tycker Jens skulle montera och åka med denna toppen, men troligen är han rädd om den ....
Hadde varit kul å svetsa en topp på samma sätt, men mycket jobb.
mvh
Per-Åge Nygård
Team Volvo Dragster