Svensk Polis.

Lägg in filmtips eller bilder på sånt som kan vara fränt eller roligt
Kristoffer Helle
Forumsberoende

Re: Svensk Polis.

Inlägg av Kristoffer Helle »

Det er skit at inte ni som er her inne er poliser! Då hadde ALT varit bra...
Fortsetta med at se ned på polisen! avskaffa dom helt hadde varit det besta! :mrgreen:
nej.. Ni går rundt varje dag pga dom. Glöm inte det bara för at dom skjöt 2 hundar som en bevepnat kille hadde!
Savarturbo-Monkeybiker
TheBlackWidow
The
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av The »

Jag ser inte ner på poliser i allmänhet, de är bra att ha.

Men ingen av personerna i videon förtjänar att vara polis..

De avlivade hundar som inte utgjorde något hot mot någon på ett sätt som inte går att ta i försvar. Förvarar man det agerandet hos en ordningsmakt så har man gravt fel i huvudet..

För övrigt, behöver man mer än ett skott per hund så vet man fan inte vad man sysslar med och bör inte få gå med tjänstevapen.

Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 2
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Användarvisningsbild
Moparboy440
Forumsberoende

Inlägg av Moparboy440 »

Det som stör mig är att när poliser gjort något idiotiskt,så får de nästan aldrig något straff för det.
Idioter finns överallt inom alla arbeten,men idioterna som jobbar som poliser får aldrig något straff fastän de klantar till det.

Poliserna i videon borde definitivt fråntagas deras tjänstevapen och omplaceras till skrivbordstjänst så länge en utredning görs.
How can you make good ideas sound so bad? I'm an engineer!
Användarvisningsbild
blackadder
Forumsberoende

Inlägg av blackadder »

I vilka yrken får man straff om man har varit idiotisk?
Användarvisningsbild
Moparboy440
Forumsberoende

Inlägg av Moparboy440 »

Alla yrken jag känner till iaf.
Inom industrin är dom stenhårda, om man t.ex. kör truck ansvarslöst är det en varning och sen sparken som gäller.
How can you make good ideas sound so bad? I'm an engineer!
Erland Cox
Topplocks-guru
Kontakt:

Inlägg av Erland Cox »

Kristoffer Helle skrev:Det er skit at inte ni som er her inne er poliser! Då hadde ALT varit bra...
Fortsetta med at se ned på polisen! avskaffa dom helt hadde varit det besta! :mrgreen:
nej.. Ni går rundt varje dag pga dom. Glöm inte det bara för at dom skjöt 2 hundar som en bevepnat kille hadde!
Se filmen igen och hör vad killen säger, han hotar ingen, bara att skada sig själv om de ger sig på hans hundar.
De poliser jag har träffat under mitt liv har mer betett sig som gangsters än de riktiga gangsters jag har träffat.
Det finns bra poliser men de är få och lätträknade.
Detta är tyvärr inte en engångsföreteelse utan ganska vanligt.
Inte bara att de skjuter hundar och folk helt i onödan utan hela attityden mot medborgarna.
Respekt är inte något man får utan något man får förtjäna.
Om jag portar sönder en topp eller gör något annat fel får jag stå för det.
Om jag kör för fort får jag böter men dom kan skjuta och misshandla människor och djur utan att någonsin få stå till svars.
Dom ska inte stå över lagen och gör det egentligen inte heller men dom utreder ju själva sina brott.
Deras valspråk är "Att hjälpa och ställa tillrätta". Vem hjälper dom och vad ställer dom tillrätta i filmen?
Befälet begår mened och det finns filmdokumentation men ändå händer inget?
Hur fan ska man kunna respektera såna korrupta kräk?
Likaså styrelseledamöter i aktiebolag som ger sig själva bonus fast företaget går med ständiga miljardförluster.
Eller politiker som Göran Persson med flera (med alla) som kan sluta jobba och får skyhögt betalt livet ut.
Jag hade gärna ändrat på samhället om jag hade kunnat men det kan jag bara på mikronivå.
Jag kan hjälpa folk omkring mig och jag kan visa andra hur våra myndigheter beter sig.
Här är en intressant film om finansvärlden : http://www.theotherschoolofeconomics.org/?p=2499
"Think small, rob a gas station. Think big, be the President of the nation".

Det finns något som heter proportionalitetsprincipen i lagen:

2.4.2.2 Proportionalitetsprincipen
Proportionalitetsprincipen innebär att de skador och olägenheter som ett polisingripande
kan medföra för ett motstående intresse ska stå i proportion till syftet med ingripandet.
Av detta följer att ju mer allvarlig eller omfattande faran är, desto kraftigare medel får
polisen använda. Dock får det i princip inte orsaka större intrång i motstående intresse,
än det som det avser skydda. Hänsyn ska även tas till indirekta skadeverkningar eller
olägenheter som ingripandet kan orsaka tredje man.

Mer här: http://www.google.se/url?sa=t&rct=j&q=r ... GE&cad=rja

Erland
tony
Forumsberoende

Inlägg av tony »

jag skulle kunna klara svenska polisens jobb ....utan utbildning.... detta får ju bara en att hata polisen än mer...? vad fan försöker dom uppnå egentligen...Nassiststatus eller?
tony
Forumsberoende

Inlägg av tony »

jävla sopor....
tony
Forumsberoende

Inlägg av tony »

en gång till ...jävla sopor till poliser..
MrChilly
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av MrChilly »

Jag ser ett problem till med deras agerande, som jag inte sett några kommentarer om i tråden. Om jag räknat rätt, så avlossas 18 skott mot två hundar, men vad har dom för kulfång bakom? Att inte killen som håller hundarna i koppel blir träffad av minst en kula är banne mig ett under...
Om inte för någonting annat, så skulle dessa poliser bli av med jobbet (och framförallt sina vapen), enbart på grund av den omdömeslöshet dom visar i just detta. Det är alltså en plåtvägg, med betong-grund bakom killen och hundarna. Risken för en rikoschett är enorm! Dom kunde lika gärna träffat förbipasserande med en av dessa kulor, hur hade straffpåföljden varit då?
Dennis Derenius
The
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av The »

Det sa ju utredaren som intervjuades i filmen, om antal skott och risk.
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Användarvisningsbild
Magistern
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Magistern »

HAHA kände igen snubben direkt! Har köpt lite bildelar av honom för nåt år sedan. ett par framskärmar, blinkers och massa annat skit. Snubben verkade rätt sliten (droger?) och jobbade tydligen på nån skrot av nåt slag. :D
Kör Volvo 940 med B230 8v, 736Hp /787Nm på navet på 2,45 bar LÄNK TILL PROJEKTTRÅD

Sponsorer: Mattssons Smides AB, L-M-R.se, Oljemagasinet, Intera
HenrikE
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av HenrikE »

Jag är hundägare så blir väl kanske partisk i frågan men som medmänniska eller djurvän eller hur man nu skall ställa sig så är detta så sjukt så det finns inget likvärdigt sätt att ge igen på poliserna på.

Kristoffer Helle
Varför sköt dom inte killen? Det var väl han som skulle skada sig själv. Inte poliserna, inte hundarna, ingen förbi passerande. Detta var ju på inget sätt en fara för allmänheten!
Hundarna var ju precis så oskyldiga som dom bara kunnat vara i denna situationen?

Dom skulle uppenbarligen hanterat situationen annorlunda. Tillkalla personal som kan hantera hundar kanske för att sedan hantera pojken och ge han den vård han om möjligt behöver.
Det skulle väl vara att hjälpa?
Så JA! Om jag hade varit polis så hade "allt vart bra".
Förstår du nu hur efterblivet ditt inlägg var?

Det är ett rötet samhälle på många sätt vi lever i den saken är klar!

*EDIT*

Fan kan inte låta bli....

Kristoffer Helle, om man skall tänka som du så kan ju polisen dra pikkan å blåsa ett par skott i skallen nästa gång dom stannar dig för fortkörning då om man ska ha den mentaliteten!
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende

Inlägg av Mattias J »

Håller med Erland till 100% Har 3 bekanta som gick och blev poliser, det är skrämmande att höra vad dom berättar om hur det går till. ALLA ska ljuga och skydda varandra annars blir dom utfrysta.
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Användarvisningsbild
Driddler
Snake booster

Inlägg av Driddler »

Erland Cox skrev:Hela samhällets styrande skikt är inkompetent. Inkompetenssamhället.
Se bara Centerns senaste förslag.

Erland
Så sant ,så sant!!!
No real power, Just turboshit!
Man är väl aldrig så ensam i garaget som när man skruvar. Men fan vad kompisar man har vid uppstart???
Skriv svar