Det blev inte sen du varit å fibblat nåt i kablarna?
Tänkte på att t-låset bryter ju vissa funktioner (typ radioläget,fläkt m.m.) när man vrider till startläget..
bara en idé, Ifall det blivit en tankevurpa
M.v.h. Nisse
en mindre översyn av elsystemet och lite annat hade inte gjort nått. men den låter arg
535 turbo 11.64@210km/h på 402 med 1.4bar
7.56@169km/h på 201 med 1.8bar
577hk/740nm på driven@1,4bar http://www.youtube.com/watch?v=-lZf5t57V4E
Trestadssnabbaste 2014?
Motorn lyder nu
B230 med spm kolvar stakar, samt pianotråd
398topp som är portad. Dock inga siffror men gav mycket possetivt vid bytet.
Kompf borde ligga runt 8,5:1-9:1 dock inte säker, (jonas kanske kommer ihåg vad vi kom framtill med den "gröna" toppen)
Borgwarner s200 turbo 54 in 52 ut? Om jag minns rätt
Bränsle systemet består av 2 044or och 1600cc spridare
Gatmappad upp till 1,9-2 bar på e85
Tycker dock turbon känns "tom" när man går över 1,7 .
Uppskattad effekt med referenser från liknande byggen 370-400.
Planen är att lyfta ur motorn för lager koll och almän tillsyn samt uppdatering av "något" , där av jag behöver tips.
Känns som turbobyte är 1steget, tillsammans med 4tums stuprör, ser gärna att samma register finns kvar fast med lite mer topp effekt.
Är super nöjd med gången i motorn som kammen o toppen gjorde , men som sagt lite topp som saknas..
Tips motages gärna och erfarenheter av större turbos (60/62) att jämföra med ..,
Tror det kan vara ytterligare lite komp nu, sugmotorn borde legat runt 11-12:1 med plana kolvar, med "turbokolvarna" borde vi hamna runt 9-10:1.
Jag tror på en lite större turbo med större avgas och ett nytt insug för bättre andning, kanske borde se över kamval å stoppa i en "turbokam" å ett vettigare grenrör med!?
Hehe, då får den sin chans att visa att den kan på elmia i år då!?
Blir det bakaxelbyte(annars lär du ju knappast behöva mer effekt)?
En mottrycksmätning e nog inte fel, har du lägre mottryck än laddtryck så borde den orka en bit till, hade vart fint med laddtrycksstyrning så du kunde styrt upp det lite på ladd!
Sålänge du inte ska byta kaross lr turbo så tycker ja du kan åka med ditt grenrör, det funkar ju bevisligen vettigt(märkte ju inte ens att turbon lossat)!
Kammen drar ju ruskigt fint, men jag tror du får en snällare och mer lättmappad maskin med en "turboanpassad" kam!
Och vilken kamaxel körs nu?
Jag orkade inte läsa mer än ett par sidor bakåt, står inte mer än att du provat "någon annan kam" vad jag såg.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl. Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Jag kör med en rallycross kam från khöler, inte optimalt men tyckte registret gick bättre en med axt kammen (Jonas har du värderna på den?) den drar jämt och fint upp till 7000rpm men känns som motorn häldre går på 1kg ladd än på 2kg, motryck?