Mikael Hansen/Corrado/ Motorproblem

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Användarvisningsbild
* * * NXJ * * *
Forumsberoende
Inlägg: 2435
Blev medlem: tis aug 30, 2005 9:49 pm
Ort: Strängnäs (Född, uppväxt i Ume)
Kontakt:

Re: Mikael Hansen/Corrado/Kjula 10-12 Aug

Inlägg av * * * NXJ * * * »

Tjena :)

Kul att träffas på Kjula :D

Corradon såg brutalare ut live är på nätet....

HaDe bra :thumbright:

:arrow: /NXJ
Niklas Jonsson Mikaloff
- - - - - - - - - - - - - -
-Volvo Pv taksänkt mm
-BusJapanHoj
-VW Tiguan
-Ford Focus TDCI Titanium
- - - - - - - - - - - - -
Användarvisningsbild
r3c
För mycket laddtryck
Inlägg: 344
Blev medlem: ons maj 11, 2005 10:01 pm
Ort: Borås

Re: Mikael Hansen/Corrado/Racerapport

Inlägg av r3c »

Japp det var mycket trevligt.
Nu skall vi se om jag kan knåpa ihop en liten race rapport. Detta var en helg med mycket varation i problem och framgångar.
Som bäst lyckades i slänga iväg bilen på 9,43 @227 med en 60 fot på 1,33 . Långt ifrån vad jag vill prestera med den . Men varige repa har varigt en förbättring . Dock tar det för lång tid att mappa den på banan så säsongen kommer att avrundas här för ombyggnationer av bil till att klara nya 7,50 reglerna. Samt bänka motorn.

I första svängen ut visade det sig att det var kortslutning i TB solenoiden. Snabbt fixat , men vi missade första svängen . Sen fick vi till några repor med lite trevligt lyft i framändan. Sen hopade sig problemen . Pga strul i upplining så kokade jag bilen lagom när jag tände pre stage . Detta hade jag inte koll på utan fokus låg på allt annat än tempmätaren. Vilket fick följderna att "puke" tanken blev full. Dels tryckte det in vatten i vxl lådan . och dels blev den så full så den släppte ut vatten på banan . Vilket höger bakhjul gick igenom i starten vilket resulterade i en spännande repa.
Då vi missat att vi fått vatten i lådan så blev följande repa ingen succè då jag fick shiftlighten i nyllet vid 60 fot. Skruvade låda halva natten , och på söndag morgon var vi redo igen . Efter burnisen ger soppapumpen upp med pukor och trumpeter, Nu tappade även jag lusten och vi packade och begav oss hemåt. Som det ser ut nu så kommer det inte bli något mer kört i år . Motorn skall isär och inspekteras . ny soppapump skall inhandlas , sen skall den bänkas. Och bilen skall få en uppfräschning. Doch är vi mycket nöjda med att ha fått iväg bilen i starten på ett vettigt sätt . dock återstår finslipning.

Jisses vad rörigt det blev........ :)
Användarvisningsbild
r3c
För mycket laddtryck
Inlägg: 344
Blev medlem: ons maj 11, 2005 10:01 pm
Ort: Borås

Re: Mikael Hansen/Corrado/Racerapport

Inlägg av r3c »

Gott nytt år Önskar MH-Racing

Bild
Användarvisningsbild
r3c
För mycket laddtryck
Inlägg: 344
Blev medlem: ons maj 11, 2005 10:01 pm
Ort: Borås

Re: Mikael Hansen/Corrado Ombyggnation till SFI 25:4

Inlägg av r3c »

Har varigt lite dålig på att updatera , så här kommer en updatering vad jag har hållt på med i vinter . Bilen är nu ombyggd till SFI 25:4 . Låter bilderna tala för sig själva.

Bilen naken och redo för vinkelharry:
Bild

Ny bottenram:
Bild

Gamla buren som skall användas:
Bild

Gamla buren på nya ramen:
Bild

Lite nya kardanringar o kryss:
Bild

Ny funnycar båge:
Bild

Blästring:
Bild

Lackering:
Bild

Och här är jag idag:
Bild
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21681
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: Mikael Hansen/Corrado Ombyggnation till SFI 25:4

Inlägg av Jens Gustavsson »

fan va bra jobbat!
Användarvisningsbild
Robin Olivi
Forumsberoende
Inlägg: 658
Blev medlem: fre nov 13, 2009 1:25 pm
Ort: Västerås

Re: Mikael Hansen/Corrado Ombyggnation till SFI 25:4

Inlägg av Robin Olivi »

Bara att skruva ihop. ;-)

Ser bra ut, några mål under 2013?
______________________________
AKA Oliven
http://www.conrit.se" onclick="window.open(this.href);return false; Fräsning och svarvning. Gilla oss på Facebook http://www.facebook.com/Conrit" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
r3c
För mycket laddtryck
Inlägg: 344
Blev medlem: ons maj 11, 2005 10:01 pm
Ort: Borås

Re: Mikael Hansen/Corrado Ombyggnation till SFI 25:4

Inlägg av r3c »

Jodå , målet är väll framförallt att finslipa starterna . Vi har hittat den teknik som fungerar , men det skall uppgraderas med en ladtryckskontroller (AMS-1000) Och lite anan styrning på Transbrake creep funtionen. Sen är det motorn som vi skall få lite mer snurr på . Mappningen är en katastrof ca 100 meter ut. Men det blir en liten sväng i bänk innan sesången börjar.
Användarvisningsbild
r3c
För mycket laddtryck
Inlägg: 344
Blev medlem: ons maj 11, 2005 10:01 pm
Ort: Borås

Re: Mikael Hansen/Corrado Ombyggnation till SFI 25:4

Inlägg av r3c »

Som vanligt , inget uppdatering på länge . Tyvärr så sket det sig lite vid mappningen av bilen och vi körde loss några ventilsäten . Detta pga att topparna är svetsade ect flera gånger . Håller på med nya toppar men vi får se lite hur det bli i år. Tror inte ekonimin håller för att komma ut på banan. Men 2014 Skall inte vara några problem.

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Skriv svar