Jimma har haft otur med tävlingar som inte blivit av (Hockenheim) och finaler som har regnat inne (Alastaro).
Ibland har man tur och ibland inte. Tomas Lindström hade turen på sin sida i år och ordning på bitarna.
Skulle absokut vara kul och se mera av bilen Erland, de är alldels för lite med renodlade dragracebilar med ingående info om chassie på internet! Iofs så kanske man lär välja, bilder på nätet eller bli klar med bilen
Ulf har motorn för genomgång. Det enda mekaniska problemet var nåt med ventilfjädrarna som ska lösas med att avgas shimsas hårdare.
Det ska bytas spridare till några som förhoppningsvis fungerar och plenumet ska byggas ut lite kring bakersta cylindern som gick lite kallare än de övriga fyra.
Sen ska den upp till Martin och bromsas igen och efter det ska förhoppningsvis allt funka.
Spridarna har varit det största problemet och sen att få racepacken att läsa av en 5 cylindrig motor på ett vettigt sätt.
Jag vet faktiskt inte. Tror inte Ulf har haft iväg några tryckare på DLC coating.
Som det är nu sitter det en avgaskam med mindre lyft och duration i motorn och det hade varit intressant att testa samma kam in och ut.
Men jämförande tester är allt annat än lätta på en vitmotor, dom är inte direkt lättmekade.
DLC-coatade tryckare har volvomotorerna original nu så bara att kika in på närmaste Volvo och beställ!
Ta från en femma årsmodell 13 så blir det kanon, tex nya V40.