Mercedes 220SE 1961 615whp 760nm

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
smidy
För mycket laddtryck

Re: Mercedes 220 fenmerca -61

Inlägg av smidy »

ebay ebay....lätt beroende framkallande det där ebay. synd bara att man är bmw-nerd..ska man hitta bra/billigt till bmw så är det ebay.de som gäller, skulle tro detsamma gäller mersa, skulle väll gå skitbra om man kunde förstå sig på tyska, jävla knepigt språk det där tyska. googletranslate :whistle: hjälper ju lite när logiken tar kullerbyttor.
gottlieb
Forumsberoende

Inlägg av gottlieb »

Äntligen efter 10år har han fått dom saknade listerna. :) :)

Bild
gottlieb
Forumsberoende

Inlägg av gottlieb »

smidy skrev:ebay ebay....lätt beroende framkallande det där ebay. synd bara att man är bmw-nerd..ska man hitta bra/billigt till bmw så är det ebay.de som gäller, skulle tro detsamma gäller mersa, skulle väll gå skitbra om man kunde förstå sig på tyska, jävla knepigt språk det där tyska. googletranslate :whistle: hjälper ju lite när logiken tar kullerbyttor.
Ja rimligtvis så borde det finnas mest /billigast i Tyskland ska kolla .kofångar överdelen hittade jag i Texas.
W108
För mycket laddtryck

Inlägg av W108 »

Jag skulle inte sätta pengar på att det är billigare i Tyskland. Renoveringsintresset är om möjligt större där och efterfrågan likaså. Däremot är troligtvis utbudet större...
gottlieb
Forumsberoende

Inlägg av gottlieb »

Idag fortsatte jag och gjorde färdigt vänstra bakdörren med ruter och allt sen började jag med gummilisterna runt dörrarna och helt otroligt. :shock:
Jag har ju tagit lister även till det från Mercedes w124 och dom passade nästan rakt av!!
Jag fick korta dom 5cm,jag har lite småfix kvar sen är det färdigt :)
Dom är ju typ 100ggr bättre än original ,dom har gummi som går runt hela rutbågen som på en ny bil.
Mina dörrar kommer bli helt sjukt täta motför original så det lär nog minska ljudet markant.

Bild

Bild
gottlieb
Forumsberoende

Inlägg av gottlieb »

W108 skrev:Jag skulle inte sätta pengar på att det är billigare i Tyskland. Renoveringsintresset är om möjligt större där och efterfrågan likaså. Däremot är troligtvis utbudet större...
Det stämmer 3ggr mer grejer i tyskand än us fast dyrare.
gottlieb
Forumsberoende

Inlägg av gottlieb »

Sista dagarna har grejat med gångjärnen till framdörrarna och dörrstopparna till alla dörrar.
dörrstoppar har jag plockat ihop 4st av 7 så dom är helt perfekta och glappfria saknar bara en gummistopp på en av dom måste försöka få tag i en sånn.
sen gick gångjärnen till framdörrarna tungt,konstigt brukar inte gångjärn bli glappa?tysk kvalite :-D jag fick ta isär dom och putsa till dom och smörja.dock fick jag kapa isär och slakta ena för tappen gick ej att få ut och ta delar fån en annan och bygga ihop.
det är förövrigt olika gångjärn till framdörrarna på tidiga fenor och sena.eller så är dom nya dörrarna från en 190.
sen har jag slipat allt och det är redo för lack,kanske i morgon.
gottlieb
Forumsberoende

Inlägg av gottlieb »

Nu har bilen fått komma ut i friska luften ett tag och så har jag lackat gångjärn och dörrstoppar. Så nu kan jag göra färdigt insidorna på bakdörrarna helt. :)

Bild

Bild

Bild
Användarvisningsbild
Elias_
Forumsberoende

Inlägg av Elias_ »

Måste ju säga att din tråd är guld värd för en annan som också pular med dessa bilar :thumbright:
så mycket bra info och bilder om alla små detaljer och vart man hittar sakerna:wink:
http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
MB 4 ME
Forumsberoende

Inlägg av MB 4 ME »

gottlieb skrev:Idag fortsatte jag och gjorde färdigt vänstra bakdörren med ruter och allt sen började jag med gummilisterna runt dörrarna och helt otroligt. :shock:
Jag har ju tagit lister även till det från Mercedes w124 och dom passade nästan rakt av!!
Jag fick korta dom 5cm,jag har lite småfix kvar sen är det färdigt :)
Dom är ju typ 100ggr bättre än original ,dom har gummi som går runt hela rutbågen som på en ny bil.
Mina dörrar kommer bli helt sjukt täta motför original så det lär nog minska ljudet markant.

Bild

Bild

Bra att veta när jag ska montera ihop min :thumbright:
Dieselsmoke, powersmoke

MercedesBenz W201 190Diesel Turbo&Compressor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=11837

MercedesBenz W110 190 Chev Lm7 & Luftfjädring
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?f=21&t=73159
gottlieb
Forumsberoende

Inlägg av gottlieb »

Så där då är insidorna klara också.

Bild
W108
För mycket laddtryck

Inlägg av W108 »

Klart snyggt!!

Fanns det inga elhissar i W124:an?
gottlieb
Forumsberoende

Inlägg av gottlieb »

Ja jag har det men jag vill inte ha mer el än nödvändigt just nu dessutom har jag ju hål i dörrsidorna för vevarna så det får va så tills vidare.
palten
För mycket laddtryck

Inlägg av palten »

Fan så fräck kärra!!
Bild
W108
För mycket laddtryck

Inlägg av W108 »

gottlieb skrev:Ja jag har det men jag vill inte ha mer el än nödvändigt just nu dessutom har jag ju hål i dörrsidorna för vevarna så det får va så tills vidare.

Någonstans såg jag en lösning med microbrytare på vevarna, antingen tryckte, eller lyfte man bara i dem som en spak för att köra rutorna upp eller ned. Men vill du inte ha mer el är det en annan femma.
Skriv svar