Jag köpte hem min bil från Japan med hjälp av Kent på Japcity,Detta var i början på 2007. Vi vann varjefall en r33 gts25t årsmodell 1997 på auktion som såg ut såhär.

I princip helt orginal förutom Hks insatsfilter, Avgassystem och Works fälgar.
Alla som handlat bil från andra sidan jorden att varje dag är en pest och pina när man måste vänta haha

När den väl kom till Sverige där på sommaren så gjorde jag en tillfällig registrering på den för att kunna köra den sommaren. Enda jag gjorde på bilen var att byta ut filterboxen mot ett apexi filter och satte dit en kolfibergrill.

Tog väl aldrig riktig tag själv i inreggningen, Så jag tog kontakt med Micke J på Superior Imports som hjälpte mig att regga bilen.
Efter att ha fått den inreggad var jag tvungen att bygga om mina orginallyktor för att kunna fortsätta besikta bilen. Köpte först på mig Bmw e34 lyktor för att använda projektorerna men kom fram till att jag tyckte dom var för stora och klumpiga. Hittade ett företag i Taiwan som tillverkade små och smidiga projektorer så jag testade köpa hem från dom. Tyckte dom var betydligt smidigare så efter lite klippa ock klistra med ett par orginalreflektorer vart resultatet såhär.

Inför nästa besikting hade det rostat hål i avgaset som satt på. Det hade någon gammal skada från att japanen som haft den backat in i något. Köpte hem ett nytt avgas med lite bättre sound. Bytte även frontpipe och till 3 tums racekatt.

Ville även göra något åt väghållningen så började leta coilovers. Ville inte lägga så mycket på det så jag hittade ISC i Taiwan och köpte hem såna. Har använt dom i ca 1 sommar men har inte någon bild från bytet tyvärr. Är dock nöjd med dom det lilla jag hunnit testa dom på gata.
Började lessna lite på orginallooken så jag köpte hem en kolfiberhuv och baklucka. Har dock bara monterat bakluckan. Vart en liten fläck på den nästan direkt så jag tror det skulle behöva klarlackas innan jag börjar använda det så därför har det inte blivit av att jag monterat huven.
Bilen har stått i ett vanligt parkeringsgarage därför har man vart lite begränsad med utrymme att kunna göra större saker.
Vi fick tag på ett större garage med bättre möjligheter att skruva. Började därför fundera hur man skulle göra med motorn. Tänkte först plocka ur orginalmotorn och bygga vidare på den med smidda grejer. Började snegla lite åt rb30 och funderade seriöst på att köpa en sån istället och bygga på. Kul med större motor och lite mindre turbolagg. Jag tycker dock det är rätt dyra delar till rb motorerna och att dom verkar rätt sköra trots att man byggt efter konstens alla regler började därför kolla mer åt v8 hållet. Man har ju sett endel 200sx som gjort detta swap och fungerat bra. Det sticker säkert endel i ögonen på endel att inte använda en japansk 6a med turbo men magkänslan känns helrätt med detta.
Här är den inrullad i nya garaget.

Jag ringde till sfro för att kolla om det var möjligt att regga bilen med en Cheva Ls motor. Alumotorerna som sitter i tex corvette och camaro är tyvärr lite för effektstarka. Med lite efterforskning hittade jag Chevrolet LM7 som är en närbesläktad motor men som har gjutjärnsblock istället och väger därför lite mer. Denna motor har varjefall ca 285hk orginal och ska gå att regga med. Så jag letade rätt på en LM7 på en skrot i Jönköping som vi stack och hämtade.

Den kommer ifrån en Chevrolet Suburban -99
Dessa motorer är såpass lika alumaskinerna som ls1 och ls2 samt dom andra i ls-familjen att man kan plocka det mesta mellan dom som toppar, vev, kam mm mm.
Behövde en bra växellåda också så började leta efter en 6växlad t56 från Camaro,Trans am eller Firebird men hittade inget intressant. Dom få som fanns i Sverige kostade från 20.000 och uppåt för begagnade. Jag hittade efter lite sökande en växellåda från Tremec som heter t56 Magnum och är 6 växlad. Det är en eftermarknadslåda baserad på Tremec Tr-6060 som sitter i tex, Cadillac Cts-v, Camaro ss, Dodge Viper srt10, Mustang gt500 mm. T56 Magnum är varjefall specad att klara 950Nm från fabrik så lite stryk borde dom väl tåla

Efter lite letande på nätet så hittade jag en firma som heter American Powertrain som var villiga att skicka med flyg till Sverige. Hem kom 2st lådor med grejer och såhär ser varjefall växellådan ut.

Den andra lådan innehöll sprängkåpa, skruvar och lite andra smågrejer.
För att det ska vara möjligt att regga den som ombyggt fordon måste även bromssystemet bytas ut och bakaxeln. Jag hittade en r32 gtrbakaxel här på forumet till salu. Det krävs endel ombyggnad för att få dit denna på en gts25t. Dom har ca 3mm grövre drivaxlar så för att få plats med dom fick jag inhandla bakre gtr hubbar. Dom har även 6 bultad kardan istället för som orginal 4 bult.
Jag har börjat greja med bakvagnen för att få klart den först.
Såhär såg den ut när jag började greja.

Här var det tomt

Min pappa hjälpte mig att blästra och måla själva ramen som ser ut såhär nu med en halvmatt färg.

Har satt dit driftworks bussningar och håller på med bärarmarna nu byter även alla dom bussningarna till driftworks. Vill även bli av med hicas så köpte ett bycas från conceptua.

När jag fått dit bakvagnen igen så är tanken att sänka ner den och börja lyfta ur motorn.
Har börjat lite med utseendet med men kommer nog försöka få klart motorn och det först.
Men testade montera ett par nya speglar och mina breddade framskärmar lite.

Skärmarna är bara dithängda och inte ditskruvade med nån skruv alls

Har börjat rensa den invändigt med och testade ställa i min Sparco Evo 2 Plus

Till detta har jag ett par Crossfactory bakbreddare som ska bredda ca 60mm per sida. Här är 2 två bilder från tillverkaren
Här en Top secret front och en orginal gtr vinge. Funderar lite på vad jag ska köra med för sidokjolar och bak men lutar åt ett par topsecret kjolar och en kolfiber diffuser. Jag gillar time attack stuket men vi får se vart det slutar. Börjar nog med motorn först.