BMW M3 rallycross - Team Tiger Motorsport

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
Niklas Sandström
För mycket laddtryck
Inlägg: 449
Blev medlem: ons jan 20, 2010 7:51 am
Ort: Kalix

Sv: BMW M3 rallycross - Team Tiger Motorsport

Inlägg av Niklas Sandström »

Gamla nabben går på ca 6000/st och den nya 9500/st för 15"
/ Niklas Sandström
Användarvisningsbild
Johan Lindberg
Forumsberoende
Inlägg: 750
Blev medlem: mån nov 08, 2004 6:26 am
Ort: Bollnäs
Kontakt:

Re: BMW M3 rallycross - Team Tiger Motorsport

Inlägg av Johan Lindberg »

hur lång är nabben ni kör med? utstick,totallängd?
wuffee
Forumsberoende
Inlägg: 892
Blev medlem: mån jan 21, 2008 4:40 pm
Ort: Eksjö

BMW M3 rallycross - Team Tiger Motorsport

Inlägg av wuffee »

9500:- är fan i mig kriminellt.. Konstigt att de inte är fler startande :/
Svetsar de mest.
Flänsar kan ordnas.
Ulf Norss
0709325601
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Re: BMW M3 rallycross - Team Tiger Motorsport

Inlägg av Dennis Öhman »

23mm långa nabb i långnabb..
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
E34 RRT
Forumsberoende
Inlägg: 659
Blev medlem: lör aug 30, 2008 8:38 am
Ort: borgå (finland)

Re: BMW M3 rallycross - Team Tiger Motorsport

Inlägg av E34 RRT »

på det där sättet får man sportten att dö ut!!
Niklas.E
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Re: BMW M3 rallycross - Team Tiger Motorsport

Inlägg av Dennis Öhman »

Fredrik vann idag första racet och kom 2a i andra :)
Dänniz 073-8447664
Niklas Sandström
För mycket laddtryck
Inlägg: 449
Blev medlem: ons jan 20, 2010 7:51 am
Ort: Kalix

Re: BMW M3 rallycross - Team Tiger Motorsport

Inlägg av Niklas Sandström »

/ Niklas Sandström
Användarvisningsbild
Rasmus Annander
Forumsberoende
Inlägg: 627
Blev medlem: fre nov 24, 2006 8:58 pm
Ort: Eksjö
Kontakt:

Re: BMW M3 rallycross - Team Tiger Motorsport

Inlägg av Rasmus Annander »

byter ni utväxling till isen ser ut å gå ruskigt fort!! förbaskat startnabb den där bilen :thumbright:

grymm sång i 6an ylar fint 8)

ha ha bra ladd även när huven lyfter o skymmer sikten ha ha tiger är ingen fegis :hihi:
har köpt en Rallycross 242 kaross som ska göras iordning till supernationell 2400
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21730
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: BMW M3 rallycross - Team Tiger Motorsport

Inlägg av Jens Gustavsson »

vad hände med motorn? såg filmen på you-tube lät inte bra då han körde på start motorn :(
Niklas Sandström
För mycket laddtryck
Inlägg: 449
Blev medlem: ons jan 20, 2010 7:51 am
Ort: Kalix

Re: BMW M3 rallycross - Team Tiger Motorsport

Inlägg av Niklas Sandström »

Rasmus Annander skrev:byter ni utväxling till isen ser ut å gå ruskigt fort!! förbaskat startnabb den där bilen :thumbright:
Nä vi kör samma året runt. VMAX i Morjärv var 170km/h och teoretisk maxfart är ca 190km/h. Vi har dropgear i lådan men totalt motsvarar det en utväxling bak på ca 4,92:1


Jens: den skar på sexans vevlager så storänden hade hoppat ut genom blocket och tråget.
/ Niklas Sandström
smygarn
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 74
Blev medlem: tor jan 24, 2008 9:07 pm
Ort: Strängnäs

Re: BMW M3 rallycross - Team Tiger Motorsport

Inlägg av smygarn »

Hur klarade sig allt annat?
Är de billetveven som satt i som spökade igen?

mvh Henrik
Niklas Sandström
För mycket laddtryck
Inlägg: 449
Blev medlem: ons jan 20, 2010 7:51 am
Ort: Kalix

Re: BMW M3 rallycross - Team Tiger Motorsport

Inlägg av Niklas Sandström »

Fyra ventiler for och toppen behövde planas lite. Block, vev samt sexans kolv och stake är skrot.

Det var min underdel med en strokad S54 vev som for (samma som han har kört med hela förra säsongen), den skar pga smörjproblem. Alla vevlager som var kvar var väldigt nötta även fast det var coatade racelager som var nya inför isen, mest troligt på grund av slarv med varmkörning för oljan var väldigt kall vid raset.
/ Niklas Sandström
Bjorn C
Forumsberoende
Inlägg: 557
Blev medlem: ons aug 08, 2012 11:48 pm

Re: BMW M3 rallycross - Team Tiger Motorsport

Inlägg av Bjorn C »

kolla bara frigången mot sidorna på ventil urgröpningen i kolvarna om ni planar toppen för jag vet att de har varit grymt tajt där tidigare och de blir ju än mer tajt ifall toppen planas ytteligare men de där har ni säkert koll på
mvh
loop
Forumsberoende
Inlägg: 1592
Blev medlem: tor apr 14, 2005 10:29 pm
Ort: Hässleholm

Re: Sv: BMW M3 rallycross - Team Tiger Motorsport

Inlägg av loop »

Niklas Sandström skrev:Gamla nabben går på ca 6000/st och den nya 9500/st för 15"
Har du nån bild/ritning, mått osv? Eller finns de på SBF.se? Och vad skiljer nya och gamla åt? Och hur många är det per hjul?
Niklas Sandström
För mycket laddtryck
Inlägg: 449
Blev medlem: ons jan 20, 2010 7:51 am
Ort: Kalix

Re: BMW M3 rallycross - Team Tiger Motorsport

Inlägg av Niklas Sandström »

Björn: Vi har koll på det. Det som är bekymmer är att klämspalten kryper ut och tar i en upphöjning på kolvarna som Stefan har fått slipa bort nu.

Loop: Från början var det stålbrickor som var 3mm tjocka och 25mm i diameter, för något år sedan släpptes det så man får åka med aluminiumbrickor som är 8mm tjocka och med samma utstick på 23mm från brickan blir ju nabben 5mm längre då. Det senaste Professorn har nu är att han fräser i brickorna också.
BildBild

Det är ca 150 till 170 nabb i varje däck.
/ Niklas Sandström
Skriv svar