Jag har en Saab B206 sugmotor. Vad behöver jag minimum för att koppla in och mappa T5 på den? Är inte så bra på engelska.
Om det räcker med boxen, kablage tempgivare, spjällägesgivare, tändkasett,lambda, vevaxelgivare och MAP, så är det inte mycket.
Trionic T5.5 Elschema
Re: Trionic T5.5 Elschema
Senast redigerad av loop den tis mar 05, 2013 11:00 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Re: Trionic T5.5 Elschema
Ämne: Trionic T5.5 Elschema
Använder man kabelhärva från NG900, så är det inte mycket mer än kabelhärvan. Den rekommenderas då den är separerad från övriga elsystemet. Medan 9000 har elsystemet invävt i T5 kabelhärvan.
H33-4 heter den kontakten som skall anslutas till bilen. Vad jag hört behövs inte mycket mer el förutom plus och minus för att bilen skall starta. Ska man ha laddtryck behöver mera komponenter såklart kopplas in för att Trionic ska kunna beräkna det hela.
Tänk på dock att det skiljer lite mellan OBDI och OBDII.
OBDI 94-96,5 har inte startspärr, så skiljer det lite kablar i kontakten samt 3 polig anslutning till lambdasonden.
OBDII har startspärr i boxen som måste tas bort i T5suite. Såvida ni inte använder en tidigare box.
Skiljer kablar mot OBDI och denna har 4 polig lambdasond precis som 9000 har från 94.
Ingen fara.SRyLul skrev:Jättebra!
Det var väldigt lite som behövdes, förutom det som ansluts via T5-kontakten.
Jag har tänkt använda största delen av kabelmattan senare, men på detta sätt kommer jag igång väldigt enkelt! Monterar bara ett extra grått kontaktstycke tills vidare.
Använder man kabelhärva från NG900, så är det inte mycket mer än kabelhärvan. Den rekommenderas då den är separerad från övriga elsystemet. Medan 9000 har elsystemet invävt i T5 kabelhärvan.
H33-4 heter den kontakten som skall anslutas till bilen. Vad jag hört behövs inte mycket mer el förutom plus och minus för att bilen skall starta. Ska man ha laddtryck behöver mera komponenter såklart kopplas in för att Trionic ska kunna beräkna det hela.
Tänk på dock att det skiljer lite mellan OBDI och OBDII.
OBDI 94-96,5 har inte startspärr, så skiljer det lite kablar i kontakten samt 3 polig anslutning till lambdasonden.
OBDII har startspärr i boxen som måste tas bort i T5suite. Såvida ni inte använder en tidigare box.
Skiljer kablar mot OBDI och denna har 4 polig lambdasond precis som 9000 har från 94.
Re: Trionic T5.5 Elschema
I mitt fall är donatorn en 9000 -95 och T5suite "behövs" iallafall... 
Visste inte att de före -97 saknade startspärr, gäller det både 900 och 9000?
Nu när jag vet det lilla som krävs utanför motordelen av kabelhärvan, så kommer jag att göra en egen ritning för 9000-varianten.

Visste inte att de före -97 saknade startspärr, gäller det både 900 och 9000?
Nu när jag vet det lilla som krävs utanför motordelen av kabelhärvan, så kommer jag att göra en egen ritning för 9000-varianten.
/Samuel R
Projekt: Toyota Corolla KE20 -73 med Saab B234L 199hk
Projekt: Toyota Corolla KE20 -73 med Saab B234L 199hk
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 186
- Blev medlem: fre okt 24, 2008 6:16 pm
Re: Trionic T5.5 Elschema
Var visserligen ett par år sedan...Notuned skrev:Här kommer lite schema:
http://speedy.sh/4fgG7/T5Connections.pdf
http://speedy.sh/VwRY4/T5Wiring-2.pdf
Kan du inte lägga upp dom en gång till?
Detta är ett forum som handlar om att äga, skruva och åka Volvo med V8 i.
http://www.v8volvo.se/
http://www.v8volvo.se/