båda farsan och store brorsan ha stort bilintresse så då fastnade man själv för det med

Så tänkte jag visa vad jag själv håller på med.
Håller bland annat på med en 740i turbo som ha fått sej en större turbo och liten lite annat pyssel

sen så ha jag en 240i som ha fått va med om det mesta

240in fick jag som första bil, va ba en kaross men då det är stort bilintresse i familjen så fanns det ju så klart en b23a liggandes:p
Så lyfte ner den och körde med bilen i en månad kanske sen komme trimmnings tankarna:p
Så brorsan portade en toppen åt mej sen som sen blev den planad 2mm och så beställde jag efter en månen 7kam och fixade ett insug för dubbla stromberg.
Fick jävlas ett bra tag för att få den att gå bra sen då man väl fått ihop skiten så började den knacka lager:S
Så sur som man va så fortsatte man ba att gasa tills den blev stum

Sedan fick brorsan tag i en 245a som skulle bli reservdelsbil och som tur va så satt det en motor i den som skulle va borrad och bytt det mesta i.
Så med lite förhandlingar med brorsan så hadde man helt plötsligt en motor på drygt 2.4 liter:p
Den gick otroligt mycket bättre en den gamla motorn, Men då märkte man att då man va ute och (lekkörde) så drog den runt 2 liter milen:p
Så började fundera över insprutningsmotorer.
Och då man ha en bilintresserad familj så fanns det naturligt vis en 245a ståendes med insprut (lh 2.2)
SÅ då blev det motorbyte igen i bilen:p
Så blev några kvällar i garaget sen gick bilen med insprut och den blev en jävulskt skillnad mot en stromberg, bilen gick så otroligt mycket bättre på hela registret.
Körde så ett bra tag å i stället för mot 2 liter milen så va man nere på litern:p
Men började tröttna på effekten ganska fort så bytte till mej ett 940 orginalgrenrör med 15g turbo och 440cc spridare med brorsan och började bygga dit.
En polare pillade på med lh 2.2 bränsleboxen och lödde dit ett chip sen så blev det 3tums luftmassemätare och en bar ladd:p
Men det gick åt 4 st topppackningar på typ 2 veckor pga att tädningen va forfarande för en sugis så i slutet åkte jag på 0 graders tändning på tomgång och då hölldet en kväll

Så började tröttna på att byta toppacknigar så så köte en 16v 740i av en kompis och körde den ettt tag men då fic man ju som vanligt en ide om turbo, så tog motorn ur 240in och smackade ner den 740in för då hadde man ju helt plötsligt lh2.4 så man kunde shippa tändningen också:p
När man väl fått ihop det så började vi prova oss fram med olika chipp tills vi fick det att funka bra, men son otur man ha så får man ju självklart och se va bilen gick för:p
Så stälde fast den på ettan och växlade till 2an och gnuggade ett tag å nå va troligt direkt man började släppa iväg bilen så möter man farbror blå som genast stannar dom en och regbesiktar bilen:S
Så det vart regbesikning på bilen och böter för blanka bakdäck:p
sen hare varit ett uppehåll med turbo byggena men för ca 2 månader sen så fick man tag i en 740 som va reggad med turbo så då slog man till direkt.
Så ha snört ihop den med hemma byggt grenrör störe turbo och väntar på att en kompis ska sätta ihop ett ms sprut åt mej:)
Men som vanligt då man är göra lös så börjar man med nå nytt så ha byggt ihop en b230 turbo snurra åt 240in som ska ner i den så fort som möjligt.
Blev ganska mycket text så snör upp några bilder nu:)
så här såg det ut med förgasar trimmingen:p
då man fått dit turbon så såg det ganska ofta ut så här då man lekt kört lite:p
sen så han man va med om det här med:p motorn började leva om och då vare ba lös med toppen oh då såg det ut såhät i en cylle:s kolven va borta och hål i blocket.
Så bytte block och fortsatte köra:p

så här ser bilen ut försetten

insprutnings motorn på plats:)

fick denna över efter 740 köpet.
började bygga grenrör till 740in
så här blev det i slutändan
så här såg det ut nån dag innan man åkte på regbesikning:p

så motorn åkte ut efter regbesikningen och hamnade i 740n som är reggad för turbo.

och nu ser det ut så här under huen på den, väntar på att mset ska bli klart så man får nå liv i aset:p

å mendans man väntar på mset så satt man ihop en ny motor åt 240i
Här ha ni en film då jag kör med 240in, sitter lh 2.2 monterat och 15g snurra och turbo spridare
åkte orginalkoppling då så slirar rätt fint då man försöker lägga in 3an:p
http://www.youtube.com/watch?v=Pl1oSVG6-ro
http://www.youtube.com/watch?v=Pl1oSVG6-ro