Kadett4wd skrev:Jag körde 200mm dubbelskivig i kadetten med lättat svänghjul.
Vägde väl i krokarna kring vad ditt skulle väga, något mer antagligen.
Jag hade ystra kamaxlar och lång slaglängd(bägge kass kombo för lugn tomgång i samband med lätt vevparti).
Med singelspjäll var det okörbart under 3000rpm.
Kärringstopp jämt
Satte dit separata spjäll då blev den som mormors bil att köra.
Då fanns det i stort sett inga nackdelar med lätt vevparti längre.
du har dessutom 5cyl, den motorn går MYCKET jämnare än en 4cyl redan innan.
Kör lätt du.
Jag ska ju balansera/viktjustera allt sen i bottendelen sen hade jag faktiskt tänkt skaffa seperata spjäll.

Med en snäll koppling på det så ska det nog funka!
Kamaxlar vet jag inte vad det blir än riktigt, får slipa fram nåt som passar till turbo/portning/grenrör/insug..
Vet bara att det ska plöjas ner kunskap i "racemotorn"
strax under 7kg väger koppling/svänghjul med den lätta varianten, det är väl ganska lagom

Vill man ha mindre vikt får man ju gå ner på 5,5" koppling, beroende på effekt så är det det inte säkert den blir så mkt lättare..
Jag kommer köra med Tilton 184mm cerametallic rallykoppling är tanken.