På begäran av w108 har jag nu gjort om fästena till extra ljusen och sänkt dom 20mm samt flyttat ihop dom 55mm så nu är dom exakt centrerade mellan lysena och grillen
Sen har jag plockat isär kofångarna och polerat och Fixat en avdragen bult som var ett helvete att få ut..det slutade med att jag fick borra ut den och svetsa/gänga nytt hål.
Så nu ska jag bara skruva ihop dom(dom är i 4 delar)sen kan jag montera
Perfix skrev:Måste vara skönt att se ett slut på karosseribyggande efter allt det fruktansvärda arbetet du lagnt ner på denna? Den blir jävligt stilren och snygg!
nej egentligen inte det är plåtarbete jag tycker är roligast.
Jag är grovarbetare ,finliret är egentligen inte min grej,men,men man har ju inget val om man ska bli färdig.
Nästa projekt tror jag ska bli mer patina utvändigt fast givetvis ombyggd och uppgraderad mekanik under.
Hmm... ser norrländskt ut med jättepottorna (inget negativt i det).
Håller nog med "Elias" att en stl mindre hade sett mer proportionellt ut.
I övrigt ... helt underbart!
Elias_ skrev:lika stora extralysen som insatserna är i vanliga hade varit
Nej nej nej.det är så där stora det ska vara,classiskt gammla cromade borsch ,det är ju nästan standard på gammelmercor på 60-70 talet.och dom ser inte stora ut irl ,det är amerikaljusens insatser som är små (145mm) tror extraljusen är 180mm.
Jag tycker personligen små gamla extraljus är skitfult,men då är jag ju från Norrland också
Ha kvar dom och borra in glimmare som en riktig norrlänning istället
Du inser väl att bilen är riktigt fin när folk hakar upp sig på såna där småsaker?
Evighetsprojekten If it has tits or wheels it will give you problems
Steve skrev:Ha kvar dom och borra in glimmare som en riktig norrlänning istället
Du inser väl att bilen är riktigt fin när folk hakar upp sig på såna där småsaker?
nej inga glimmare där går gränsen.
Kanske skulle ha 2 st mindre i mitten under kofångaren För att få lite eget eleanor stuk,eller inte.
Förövrigt så är nu är andra lyktan kopplad och monterad.bara plus och jord till boxen kvar så har jag xenon
Men först ska jag bygga lite innerskärmar i aluminium och demontera luftpumpen och sanera motorn från lite slangar och ventiler mm man måste variera jobben lite som omväxling.