Det där med självmedicinering med alkohol har jag provat och det funka som du sa inge bra, innan jag kom igång med rehabträningen för ryggskottet drack jag mycket för o dämpa ryggsmärtorna och fly verkligheten,och mitt problem va att börja jag dricka kunde jag inte sluta dricka,tog jag 1 öl kunde det sluta med att jag va full i 5 dagar

Tror att jag kan tala om problemen lättare av att jag kunde sluta med alkoholen,mitt självförtroende stärktes nåt fruktansvärt av det.
Fick andra perspektiv och värderingar på livet när jag slutade dricka och träna regelbundet och blev smärtfri.Jag blev frisk helt enkelt

Tror o hoppas det hjälper mej återhämta mej lättare nu av det tråkiga som hänt.
Det gick så långt med mina ryggproblem så min chef och min läkare jag fick på företagshälsovården skrev ett brev till försäkringskassan och frågade om kassan kunde stå för halva min lön under en månad så skulle jag få en egen tränare på företagshälsovården för o kunna rehabträna 4 timmar om dagen i 1 månad o sen skulle vi göra en utvärdering.vi fick till svar av försäkringskassan att dom inte hade pengar till halva lönen 1 månad och att om jag inte kunde sköta mitt jobb skulle jag byta jobb till nån lättare.
Hur som helst så fick jag hjälp igång med olika övningar för o stärka ryggen o magen av företagshälsovården.
Min kotknackare hjälpte mej också med tips hur jag skulle stärka upp kroppen,kan säga jag va väldigt överviktig då runt 2004-2006 innan jag börja träna.Men när man fick nobben av försäkringskassan fick man verkligen att komma till insikt att blir man sjuk får man dålig hjälp att komma tillbaka,man får hjälpa sej själv till mesta mån.
Så tänk er för innan ni sliter ut er på jobbet,vem tackar er för att man sliter ut sej?Ett hårt samhälle vi lever i nu.6 veckor tog det innan jag fick tid hos en kurator att tala med här i Torsby nu när jag gick in i väggen,på 6 veckor kunde ju nån ta livet av sej,som tur va har jag telefonkontakt med min sambos kurator från Karlstad sjukhus

Så ta det lugnt o ta hand om er tipsar jag så ni kan jobba tills pensionen.Nu snart ska vi åka o gratta min brors dotter som fyller år o äta tårta