ja de var en bra fråga faktiskt Erik för tiger har ju inte haft någon punktering med den i alla fall
per olsson vann ju sm guld med den bilen på isen för nå år sen också men de är bara en 2,9 i den bilen så jag tror inte den behöver väga i grunden lika mycket som linus 3,2a och janssons 2,3 turbo då de är viktskala efter litervolym och tex överladdning/volym
de sägs i alla fall att tiger tar ur vikten bak på sin bmw på isen men då vet jag inte om de är nå som sägs bara för att lura konkurenterna

den bilen är ju grym tung på tex rallycrossen i alla fall men den går ju så in i fanders ändå när den väl går
nu fick han ju motorproblem igen i kalix då oljetrycket tydligen försvann igen trotts varmkörning men dom 2 varven han körde så var han ju 1a som vanligt men fick tyvär bryta , hade den gått fler tävlingar så kanske han också hade haft punka de vet man ju aldrig i efterhand
jag satt igår och kollade igenom en massa bilder på facebook från en sida som heter motor i norr där de är flera fotografer som lägger upp bilder från tex helgens tävling och vad jag kan se på bilderna så kör då i alla fall tex sören höggström men ganska smala bakhjul gämfört men linus och jansson som har ganska breda och har mycket fler dubbar
man får inte glömma bort alla svängningsvikt som blir heller av däckena för ett fulldubbat däck i 200 km i timmen har nog ganska påfrestning på stommarna och destu fler dubb man har desstu mer vill ju däcket separera
sen finns de ju minst 2 olika brickor på hjulena också
bla en stålbricka som är runt och ca 3 mm tjock med 2 hål i för åtdragning , en 6 kantig alubricka som är ca 8 mm tjock och där såg jag faktiskt på nått hjul att kanterna på den sexkantiga brickan hade börjat äta sig in i däcket pga att som är ganska vassa i dom 6 kanterna på brickorna , då tror jag en runt och bricka kan vara bättre i de avseendet i alla fall
linus nya däck var dock runda alu som var urfräst ur brickan men dom höll ju bara 3 varv ändå
skulle också vara kul att mäta däcktryck på olika bilar jag tror nån surrade om att man körde 4 kilo i däcken men de där måse ju säkert vara olika
finns även nå speciellt däckskum man blåser i däckena som ska hjälpa till att hålla luften kvar
mvh