Tack för det
Fråga 1.Jo det är klart den vibrerar en del och skramlar av fartvinden mm,jag hade en 142 a vägbil jag hade motorhuven så på och skrapat hela underredet mm för o få den lätt,det va ett högt vägljud så det blev jobbigt o åka långt och dagligen med bilen,jag skulle inte göra så på en vanlig bil man åker mycket med,men en trimmad lekbil som man bara tar ut ibland skulle jag lätt göra så på.
Fråga 2.Dörren du ser där på min bil är bakdörren och dom svetsar jag fast med 1 cm svets och sen popnitar jag bakskärmen över bakdörren bara,plast skärmen täcker nästan hela bakdörren på en 4 a dörrars

.Dom flesta skär bort nästan hela plåten i bakdörren så att det bara är lite plåt kvar o popnita plasten i.
Jag sparar plåten i mina bakdörrar för att skärmarna förhoppningsvis ska tåla lite mer stryk om man får en knuff i sidan,jag har ju ingen servicebuss så jag kan inte ta med hela plastskärmar i reserv

Bilen blir ju lite tyngre men till o börja med tror jag inte det spelar mej nån större roll då rallycross är nytt för mej,nya banor,ovan med 5,85 utväxlingen mm,jag får ta en tävling i taget o se vad som kan göras bättre,o sen har jag inte kört folkrace sen 2010 så jag är övertygad att jag är väldigt rattrostig.
Huvudsaken är att jag tycker det är roligt

annars så säljer jag bilen o testar nåt annat.
Om du inte vill ha glasrutor kan du ju ta bort vevmekanismen,den väger en del,och glaset också,sen är det en stor kaka med ljudisolering eller nåt klet i yttre dörrplåten du kan ta bort om du skär bort innerplåten o sen svetsar dit den igen,sen kan du ju hålborra gavlarna mm också.Sen är det styrramar till glaset som går ner till typ halva dörren man kan fimpa med.Sen kortare lättare bult till gångjärnet och hålborra gängjärnen med.Finns ju även hela dörrsidor i plast jag sett rc åkare kör med på passagerarsidan.
Nu blev det mycket text men hoppas du får ut nåt vettigt av mina tankar.