"klöver äss" B200. insug?

Projektrådar med information och bilder om olika byggen
ace_of_cloves
För mycket laddtryck
Inlägg: 306
Blev medlem: sön feb 06, 2011 8:23 pm
Ort: Finland

Re: "klöver äss" B200. montering.

Inlägg av ace_of_cloves »

då var det dags igen.
Bild

Bild

Bild

Älskar att den finns plats att stå på.
Bild

Bild
ace_of_cloves
För mycket laddtryck
Inlägg: 306
Blev medlem: sön feb 06, 2011 8:23 pm
Ort: Finland

Re: "klöver äss" B200. montering.

Inlägg av ace_of_cloves »

B200 spinner som en katt. Den skjuter iväg rätt bra vid ca 4500-5000rpm.

Har dock enbart standard förgasaren tyvärr ännu. :(
Användarvisningsbild
Elias_
Forumsberoende
Inlägg: 1581
Blev medlem: lör okt 13, 2007 5:10 pm
Ort: Sundsvall

Re: "klöver äss" B200. montering.

Inlägg av Elias_ »

kan sälja en 36/36 inkl insug och luftfilter låda för 1500 kr. själv haft den tidigare på en b200.
http://etanoldrift.nu/" onclick="window.open(this.href);return false;
ace_of_cloves
För mycket laddtryck
Inlägg: 306
Blev medlem: sön feb 06, 2011 8:23 pm
Ort: Finland

Re: "klöver äss" B200. montering.

Inlägg av ace_of_cloves »

Behövs ej. Har planer på separata spjäll och MS.
ace_of_cloves
För mycket laddtryck
Inlägg: 306
Blev medlem: sön feb 06, 2011 8:23 pm
Ort: Finland

Re: "klöver äss" B200. montering.

Inlägg av ace_of_cloves »

Kortade av bränslenålen "lite" för mycket. Det blev som ett varvstopp på 4000 rpm och kunde man den att dra till 5000 så tvärdog den efteråt. Bränslenålen blev så kort att den kom ur munstycket.
Nåja. Nu är det åtgärdat med en annan kolv med ny orörd nål i och kortad fjäder ovanför kolven. Det resulterade i nästan bättre resultat en ca 5mm kortad nål.
ace_of_cloves
För mycket laddtryck
Inlägg: 306
Blev medlem: sön feb 06, 2011 8:23 pm
Ort: Finland

Re: "klöver äss" B200. insug.

Inlägg av ace_of_cloves »

En sådan väntade på mig vid posten idag.


GSX-R 1000

Bild
RuneDK
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 72
Blev medlem: mån sep 06, 2010 6:06 pm

Re: "klöver äss" B200. insug.

Inlägg av RuneDK »

Now youre getting there ;)
ace_of_cloves
För mycket laddtryck
Inlägg: 306
Blev medlem: sön feb 06, 2011 8:23 pm
Ort: Finland

Re: "klöver äss" B200. insug.

Inlägg av ace_of_cloves »

Vet inte ännu om jag kommer att köra med de spridare som är med eller om jag pluggar hålen och fixar med andra spridare närmare toppen.

Hur långt insug rekomenderas?

Har tyvärr inga trattar ännu.
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21749
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Re: "klöver äss" B200. insug?

Inlägg av Jens Gustavsson »

låt spridarna sitta där de är då blir det mer effekt. helst ska man ha sekvensiellt men det blir mer effekt ändå tror jag.

vad är det för kam värden vid 1.25mm och nock vinkel? jag kan nog gissa längden sen så du kommer i närheten. annars ca 34cm från tratt till ventil säte i mitten bruka va bra utgångs läge.

mvh jens
ace_of_cloves
För mycket laddtryck
Inlägg: 306
Blev medlem: sön feb 06, 2011 8:23 pm
Ort: Finland

Re: "klöver äss" B200. insug?

Inlägg av ace_of_cloves »

På kamkortet står det:
Engineinformation
<7901402>..............intake...exhaust
clearance..[cl]........0,25mm...0,35mm
duration...[0,1mm+cl]..283`......281`
duration...[1,0mm+cl]..247`......242`
valvelift..[cl=0]......11,5......10,95
camlift.....--.........--........--..
peak angle...--........110`.......110`.
timing....[1,0mm+cl]...14/53`....50/12`
lift at TDC.[cl=0].....2,95mm....2,65mm

Tackar.
ace_of_cloves
För mycket laddtryck
Inlägg: 306
Blev medlem: sön feb 06, 2011 8:23 pm
Ort: Finland

Re: "klöver äss" B200. insug?

Inlägg av ace_of_cloves »

Sysslat med lite extra under tiden.

Bild
Skriv svar