Fenomenet när turbon tar sig
Re: Fenomenet när turbon tar sig
Nu har jag inte läst hela tråden, men vad man kör för kammar och vart dom har max fyllnadsgrad spelar stor roll.
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10198
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Fenomenet när turbon tar sig
jag vill påstå det spelar ingen roll alls.
Diskussionen var juh varför trådstartarens maskin inte gav nå mos vid låga laddtryck oberoende av när det spoolar.
däremot vart i registret turbon spoolar så har kamaxlarna stor betydelse.
Diskussionen var juh varför trådstartarens maskin inte gav nå mos vid låga laddtryck oberoende av när det spoolar.
däremot vart i registret turbon spoolar så har kamaxlarna stor betydelse.
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Re: Fenomenet när turbon tar sig
Så du menar att fast angivet laddtryck och varvtal oavsett kamaxel ger samma effekt?
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10198
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Fenomenet när turbon tar sig
nej.
Men du har missförstått frågeställningen.
Varför motorn knappt gav nå vrid innan högre ladd uppnåtts.
Det vill jag påstå är helt oberoende av kamaxelval och var i registret motorn jobbar bäst, samt när turbon spoolar.
Det är unikt för varje konfiguration.
Den 'HÄR' motorn kan ge fullt ladd vid 4500 rpm med 'DENNA' setup.
en 'ANNAN' motor 5500rpm med en 'ANNAN' setup.
Det har ingen betydelse i frågan.
Det var om motorn laddades 2bar, varför gav den inge mos vid 0.5bar.
Men du har missförstått frågeställningen.
Varför motorn knappt gav nå vrid innan högre ladd uppnåtts.
Det vill jag påstå är helt oberoende av kamaxelval och var i registret motorn jobbar bäst, samt när turbon spoolar.
Det är unikt för varje konfiguration.
Den 'HÄR' motorn kan ge fullt ladd vid 4500 rpm med 'DENNA' setup.
en 'ANNAN' motor 5500rpm med en 'ANNAN' setup.
Det har ingen betydelse i frågan.
Det var om motorn laddades 2bar, varför gav den inge mos vid 0.5bar.
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ