Japp det var mycket trevligt.
Nu skall vi se om jag kan knåpa ihop en liten race rapport. Detta var en helg med mycket varation i problem och framgångar.
Som bäst lyckades i slänga iväg bilen på 9,43 @227 med en 60 fot på 1,33 . Långt ifrån vad jag vill prestera med den . Men varige repa har varigt en förbättring . Dock tar det för lång tid att mappa den på banan så säsongen kommer att avrundas här för ombyggnationer av bil till att klara nya 7,50 reglerna. Samt bänka motorn.
I första svängen ut visade det sig att det var kortslutning i TB solenoiden. Snabbt fixat , men vi missade första svängen . Sen fick vi till några repor med lite trevligt lyft i framändan. Sen hopade sig problemen . Pga strul i upplining så kokade jag bilen lagom när jag tände pre stage . Detta hade jag inte koll på utan fokus låg på allt annat än tempmätaren. Vilket fick följderna att "puke" tanken blev full. Dels tryckte det in vatten i vxl lådan . och dels blev den så full så den släppte ut vatten på banan . Vilket höger bakhjul gick igenom i starten vilket resulterade i en spännande repa.
Då vi missat att vi fått vatten i lådan så blev följande repa ingen succè då jag fick shiftlighten i nyllet vid 60 fot. Skruvade låda halva natten , och på söndag morgon var vi redo igen . Efter burnisen ger soppapumpen upp med pukor och trumpeter, Nu tappade även jag lusten och vi packade och begav oss hemåt. Som det ser ut nu så kommer det inte bli något mer kört i år . Motorn skall isär och inspekteras . ny soppapump skall inhandlas , sen skall den bänkas. Och bilen skall få en uppfräschning. Doch är vi mycket nöjda med att ha fått iväg bilen i starten på ett vettigt sätt . dock återstår finslipning.
Jisses vad rörigt det blev........
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)