Det blev comebacktävling för mej med folkrace 142 i Karlstad i lördags
Första tävlingen sen 2010.Åkte ner helt utan förväntningar,åkte bara för o ha kul o sladda lite.

Va me bra på lampan i första heatet,va flera bilar i bredd fram mot första kurvan o det kom bilar kors o tvärs framför mej,jag kom igenom första kurvan som 2 a.Blev förvånad hur lättkörd bilen va,flöt på bra tills sista varvet då jag inte fick i 2 ans växel ut på långrakan,försökte åka på 2 an igenom hela kurvan på första o andra varvet men den orka inte riktigt det så jag gick ner på 1 an på sista varvet,innan jag fick i nån växel kom 2 st o åkte om så jag förlorade 2 a platsen till en 4 rde,surt som fan.
Bytte Michelin bakdäcken mot vanliga vinterdäck utan dubb till andra heatet,tyckte den gick tungt på banan med michelinen bak.
Andra heatet sänkte jag startvarvet lite och segdrog kopplingen lite när lampan slod över till grönt,hann inte få i mer vikt så o klippa kopplingen på högvarv va inget alternativ då hade man spunnit bort sej.Va bättre med i starten men hade yttern så jag fick ta första kurvan på ytterspår,kom ut 4 a och kom i mål 4 a,Och växellådan gick supertrögt när man skulle i med 2 ans växel så det va ett problem hela dagen.

Heat 3,bra med i starten men kom inte först igenom första kurvan,men sen fick nån svartflagg o en annan stannade så det heatet vann jag
Kom lite fel i chikanen ett varv så det blev lite närkamp med en bil i målböjen,men jag hade innern så jag lyckades behålla hålla 1 a platsen över mållinjen.Kände hjulinställningen ändra sej lite men kolla inget på det,trodde inte det skulle bli nån final så jag bytte om o vi slängde in alla saker i folkracebilen.
Men det räckte till en C-final,så det blev o kasta ur sakerna ur bilen o köra fram igen

fick till bästa starten för dagen,hade en halv billängd kanske fram till första kurvan men orka inte hålla innern,kom ut 2 a och höll 2 a platsen 3 varv till växellådan protestera igen när jag skulle i med 2 an på långa rakan mot chikanen

tog ett tag innan jag fick i 2 an så 1 bil hann om mej,men jag skulle ha sista pallplatsen så jag bet ihop och lyckades bli 3 a i mål
Bilen gick bra för o inte vara mer trimmad,men man fick plåga den rejält,det va hur kul som helst,trodde inte det skulle gå så lätt o köra efter nästan 3 års uppehåll,o få en pokal med sej hem va helt underbart

Nästan som en seger med tanke på allt strul som varit med hälsan o allt,o bilen gick som en klocka hela dagen,förutom lådan då

bara o sitta o titta på andra som meka.
Men tyvärr förlorade vi bilen på buden,jag la 1 bud och det va 3 totalt.Förstår inte nån kunde buda på vår 142 a,fanns ju mycket bättre bilar där.Ganska ledsamt o bli av med bilen,vi hade redan planerat vad vi skulle förbättra på den tills nästa tävling