Satt dit svhjulet och allt igen, startade upp och lät fint. Ut och provkörde en runda, kom dock inte långt.
Vid en växling vid 4000 rpm från 2an till 3an så stängdes motorn av och fick bogsera hem.
Testade snurra remhjulen med spärren, och jo det snurrade fint, dock INTE kammen, kamremmen eller mellanaxeln.. FAN!
Skruvade ner allt dagen efter och såg då att en ventilbricka hade hoppat ur och låst kammen, en krökt ventil och en lyftare som fastnat..
Toppen har nu varit hos Görans motorteknik (GMT) en vecka för tillfixning.. Ska hämta den imån och få tag i lite nya packningar och skruva ihop allt på onsd-torsd igen tänkte jag..
Har tidigare kört med coopering, och endast ibland (konstigt nog) haft lite värmeproblem.. Den såg hel och fin ut nu när jag plockade isär.. och ringarna hade skurit in fint i toppen.
Går den att återanvända? Hade ju varit rätt gott att spara 2000 nu när man fick pröjsa lite för toppen.
Även handlat ny brukis då den tidigare kördes obesiktigad i 4-5 månader :p
