isåfall förklara omständigheterna och håll diskussionen seriös då ni kommer med påståenden och fakta. jag försöker inte försvara Precision direkt (jag säljer ju Holset racing turbos) men jag tycker det är tråkigt då det blir lite för mycket "flash back" över det hela på vårt forum.
mvh jens
Precision turbo
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21748
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
Re: Precision turbo
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10199
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Precision turbo
Ingen som hållit en dålig ton anser jag, utan det har postats informativa inlägg om huruvida precision haft bekymmer med sin kvalitet.
Det är väl bra det kommer fram istället för att sopas under mattan.
Jag menar,, jocke med epan som just köpt en volvo 940 känner inte hela sverige och pratar inte med allt och alla, så han får inte reda på sånt som kanske stjälper honom i sitt byggande.
Så då är det bra infon finns öppen att läsa anser jag.
Det är väl bra det kommer fram istället för att sopas under mattan.
Jag menar,, jocke med epan som just köpt en volvo 940 känner inte hela sverige och pratar inte med allt och alla, så han får inte reda på sånt som kanske stjälper honom i sitt byggande.
Så då är det bra infon finns öppen att läsa anser jag.
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Försvarar inte precision men tror många kör med för liten turbin. Dom vill ha så rapp turbo som möjligt, bottnar snurran. Och varvar sönder den istället.
Istället för att lite större turbin, köra samma effekt och håller längre.
Jag har också hört att dom rasar ofta nu mera.
Istället för att lite större turbin, köra samma effekt och håller längre.
Jag har också hört att dom rasar ofta nu mera.
http://www.facebook.com/WiellsS2" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=78099" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=78099" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Precision turbo
Ingen har hållt dålig ton direkt. Det är information vi behöver. Vilken information menar du?Kadett4wd skrev:Ingen som hållit en dålig ton anser jag, utan det har postats informativa inlägg om huruvida precision haft bekymmer med sin kvalitet.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10199
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Precision turbo
Att några killar kört sönder sina aggregat i samma stad under en säsong, är information, god nog åt mig.
Det Engelska citatet(eller amerikanska) är väldigt informativt för mig, då man kan läsa mer 'därifrån det kommer', google hittar det åt dig.
Sedan alla dessa turbinproblem som skett i staterna har ställt krav på skydd i downpipen så det inte kommer turbiner flygande som projektiler ut i publiken med 80000rpm+, är nåt som inte skrivits.
Men jag skriver det nu.
en bild:

Minns inte vilken turbotillverkare det var, men de har turbinhus som har dessa pinnar igjutna istället för skruvade.
Dessa problem kom i samband med Precisions 'svacka'.


Källa: http://www.yellowbullet.com/forum/showt ... p?t=481264
Det Engelska citatet(eller amerikanska) är väldigt informativt för mig, då man kan läsa mer 'därifrån det kommer', google hittar det åt dig.
Sedan alla dessa turbinproblem som skett i staterna har ställt krav på skydd i downpipen så det inte kommer turbiner flygande som projektiler ut i publiken med 80000rpm+, är nåt som inte skrivits.
Men jag skriver det nu.
en bild:

Minns inte vilken turbotillverkare det var, men de har turbinhus som har dessa pinnar igjutna istället för skruvade.
Dessa problem kom i samband med Precisions 'svacka'.


Källa: http://www.yellowbullet.com/forum/showt ... p?t=481264
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Re: Precision turbo
De Precision aggregat som Östersundarna har kört sönder är ju mellan 58-64mm på kompressorsidan och var inte axeln krokig i alla utavdom? Vet inte hur grov axeln är men de känns ju som att deras 2.5-3+ bar i ladd, ligga på varvstopp och eventuella tryckstötar som blir av för klen avlastningsventil inte är vad Precisions små turbos klarar pga för klen axel?
Hur ser deras oljeretur ut, grovlek? Har de startat upp turbon utan olja? Låtit turbon kyla ner sig efter?
Hur ser deras oljeretur ut, grovlek? Har de startat upp turbon utan olja? Låtit turbon kyla ner sig efter?