Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Jag kör med den övre öppen svar ja.
Nu är grenröret loss och tänkte svetsa dit en 60mm rör istället och kona ner det till 48mm.
det är precis efter 5000rpm som det är helt crazy med skenladd, kanske inte mitt 48mm rör räcker till?
2x tial 44mm ska inte behövas på min bil väl?!
att låna exakt samma grejor är ingen större idée, grenröret är byggt på exakt samma sätt.
han har den äldre gt35e utan anti surge och den e sliten gemfört med min som är helt ny.
Och att skapa mottryck vill jag inte göra, vill helst inte strypa den någon stans.
Ska testa slänga på ett 60mm rör, fungerar inte det så är nästa tanke en tial 60mm wg ?!
mvh
Nu är grenröret loss och tänkte svetsa dit en 60mm rör istället och kona ner det till 48mm.
det är precis efter 5000rpm som det är helt crazy med skenladd, kanske inte mitt 48mm rör räcker till?
2x tial 44mm ska inte behövas på min bil väl?!
att låna exakt samma grejor är ingen större idée, grenröret är byggt på exakt samma sätt.
han har den äldre gt35e utan anti surge och den e sliten gemfört med min som är helt ny.
Och att skapa mottryck vill jag inte göra, vill helst inte strypa den någon stans.
Ska testa slänga på ett 60mm rör, fungerar inte det så är nästa tanke en tial 60mm wg ?!
mvh
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10199
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
testa svetsa dit den där kanten jag pratade om,, så det blir lättare för gaserna att gå ut i wastegaten.
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
-
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 56
- Blev medlem: fre nov 18, 2011 10:02 am
- Ort: Norge
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Jag är slut på idéer, men det ska bli kul å veta vad problemet är när du hittar det...! 

When the flag drops, the bullshit stops!
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Detta fungera inte heller. Verkar inte som att detta går att lösa..
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10199
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
rikta avgaserna in i wastegaten,, spoilern du vet..
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
vet inte riktigt om det är lösningen, vågar inte svetsa nån styrning ifall den lossnar..
Nu sitter ett 1.06 turbinhus på.. det blev mycket bättre, 1kg ladd på 2an, 1,5 på 3an.
dock med 0,3 fjäder i min wg..?!?
Nästa fråga, jag kör på t3 fläns, är detta för litet tro?
Nu sitter ett 1.06 turbinhus på.. det blev mycket bättre, 1kg ladd på 2an, 1,5 på 3an.
dock med 0,3 fjäder i min wg..?!?
Nästa fråga, jag kör på t3 fläns, är detta för litet tro?
- reine
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 456
- Blev medlem: ons jul 02, 2008 10:37 pm
- Ort: Strömsund
- Kontakt:
Sv: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Tror oxå du skulle behöva styra ut avgaserna mer. Kanske sätta wg-röret i lite vinkel? Ett rör från båda sidorna av kollektorn? Som det är nu känns det ju som att avgaserna från andra sidan inte har en chans att ta sej ut.
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
ingen chans att styra sig ut??? röret ut till wg är 60mm jag tror nog dom har chans att göra det.. 

- reine
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 456
- Blev medlem: ons jul 02, 2008 10:37 pm
- Ort: Strömsund
- Kontakt:
Sv: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Mmm men de verkar ju inte funka? Håller själv på att hjälpa en kompis med grenrör till en 5cyl, och vi funderade på att göra ett rör från båda sidorna, men som sagt så ska de ju funka med ett.Hur högt upp sitter pyramiden i kollektorn om man jämför me wg-röret? Tänkte mest på om det blir för snäv böj för avgaserna att ta sej ut den vägen. Hoppas du får till de, ska bli intressant att se vad problemet är.
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10199
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem

Jorå,, det kan ha VÄLDIGT stor betydelse hur man riktar avgaserna in i wastegateröret.
Att skylla på att polarens funkar är den enkla undanflykten, analysera varför.
Hursom, kika på bilden, det är en 'lågtrycks' applikation, där man vill ha stenkoll på laddtrycket.
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Wg röret blir väldigt svårt att vinkla då det tar upp hela kollektorn.
Det är inte min kompis utan det är nog cirka 10st som kör samma koncept som jag och får detta att fungera. Detta är ju ingen raketforskning att montera på ett wg rör på kollektorn.
Jag har också testat dubbla rör från kollektorn ingen skillnad heller, det lutar väl åt att som du säger kadett4wd.
Men jag kan bara inte begripa. fattar inte ens hur jag kan ha detta fenomen med det största avgashuset.
wg väsnas gör den men känns som den inte räcker till för 5öre, kan inte ens hålla ner 2kg ladd med en gt35a??
Även om min wg rör är felplacerad måste det väl göra någon nytta med ett 60mm hål? kan ju få in handen i röret nästan. mvh
Det är inte min kompis utan det är nog cirka 10st som kör samma koncept som jag och får detta att fungera. Detta är ju ingen raketforskning att montera på ett wg rör på kollektorn.
Jag har också testat dubbla rör från kollektorn ingen skillnad heller, det lutar väl åt att som du säger kadett4wd.
Men jag kan bara inte begripa. fattar inte ens hur jag kan ha detta fenomen med det största avgashuset.
wg väsnas gör den men känns som den inte räcker till för 5öre, kan inte ens hålla ner 2kg ladd med en gt35a??
Även om min wg rör är felplacerad måste det väl göra någon nytta med ett 60mm hål? kan ju få in handen i röret nästan. mvh
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
kapa eller slipa av kollektor pyramiden 3-4 cm helst vid botten av wg röret så avgaserna inte styrs förbi så bra avgaserna tar ju lättaste vägen och det värkar va in i turbon just nu istället för wgn
har alla 10st lika hög kollektor pyramid som du har?
har alla 10st lika hög kollektor pyramid som du har?
Stahl
- Kadett4wd
- Forumsberoende
- Inlägg: 10199
- Blev medlem: fre dec 23, 2005 10:49 pm
- Ort: Patrick Wetterskog Ludvika tel:0707928582
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
Det kan funka bättre med mindre avgashus faktiskt.
///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Re: Skenande laddtryck,tial 44mm,gt35r, fortfarande problem
du har inte for mycket overlap på kammarna då så luft/bensin går rakt i grenröret?
och hva händer om du tar polarns grenrör och turbo och testar på din motor och han testar ditt grenrör och turbo, om han inte får samma problem på sin motor med dina prylar skulle jag kolla kammar, bränsel, tänning mm
/MGP
och hva händer om du tar polarns grenrör och turbo och testar på din motor och han testar ditt grenrör och turbo, om han inte får samma problem på sin motor med dina prylar skulle jag kolla kammar, bränsel, tänning mm
/MGP
MG Performance