Jag vet inte om det gick någe fortare nu .. var inte 8.82 tiden Rt+Et..å då gick det ungefär samma..
Apan vart bättre å starta med högre utväxling, men kopplingen gillar inte högre utväxling.
Jag ska låta bli att ändra nånting tills vi har fått fart på bänken å använda den som typ referens tillsammans med Jens fiddy som vart bromsad många gånger.
Det var trevligt å surra med alla i lördags,,å det var skojigt att köra fast kallingarna blev full me grus.
trevligt med folk från södern, synd att dom med slicks inte kunde köra förståss..
Ring mig smokke vid tillfälle.
mats.
Grattis Mats till en fin tid/fart. Vill även tacka för trevligt umgänge i depån me intressant info utbyte. Tråkigt naturligtvis me vädret men vi kommer mer å då kan ju vädret knappast bli sämre. väl mött nästa gång.
Hallå ..å nää jag har inte testat 4v toppen ännu, jag mätte upp camen hos Jens å gillade inte den riktigt.
Sen är transmitionen inte riktigt stabil å jag har inte löst det ännu....
Hoppas att vi får till bänken här senare i höst så kanske jag får upp ångan igen.
Högre utväksling du søker Mats? det er inga problem at løsa hvis det går at gjöra clutch "korjen" lite mindre.. härdade drev fiksar jag
Jag har din gamla motor, den kunne trengt lite högre utveksling så den inte dro i filler aluminiums naven... den går problemfritt 10mil om dagen ) men skulle haft högre toppfart. derfor jag undrar på at gjöra nya drev)
ja man kan ändra primärväxeln för att minska vridet genom lådan.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Precis!!!
Högre transmittions utväxling skulle sitta super fint..Jag pratade om det med terry (fire power) för tre fyra år sen å han skulle ordna såna kitt så jag låg lågt i väntan men det ser ut som att det får fixas här i scandinavien.
på monken som har små däck skulle det hjälpa otroligt mycket å ända nackdelen borde vara lite mer friktion.
första zongshen motorn som jag hade,,hade 17 / 69 medans yx hade 18 / 67,, zongen slirade betydligt fortare.
Hela kopplings korgen vinglar på splines till lill drevet för kickningen korgen är bara av alu förlåt kinesium som yttertavle
killarna kallar det. plus veven vinglar omkring, så flagg spelet är nog högst variabelt...så hur hårt den ska härdas
vet inte jag det kan nog du mycket bättre Kristoffer,, jag har nått drev som pajade från en yx det var för hårt så kan kolla det..
om du gör dreven i verktygsstål så ska de inte behöva mer än en anlöpning och en nitrerhärdning om jag minns rätt.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Inga problem at gjøra många med forskjellige herdning. Men vet inte hur jag ska testa hvilken som er best? Lång moment nykkel och en jigg?
Hvilken utveksling vil man ha på dreven? Hur mycket ville 24 tænder hjelpa? 24/64? Mer eller mindre? Gjør det nogot at kinesiumkorjen er større en drevet? Diametern er vell ca lik som stora drevet nu.
Ursäkta om jag är lite sekig på svara...om jag inte minns fel så måste man titta lite på hur stort drevet på veven går göra,, olje pumpen sitter där och kopplimgskorgen ligger också nära, som jag minns det så vart det rätt stor skillnad
på 17/69 å 18/67, så 20/nånting borde räcka ganska långt. skulle provat med andra lameller ochså det har jag inte gjort, som jag minns jialing kopplingen med 5 lameller så högg den bra..
Det kanske måste bytas till annan delning vad vet jag,, det har jag inte kollat, å matrialvalet/härdning tror att man får kolla på honda som borde vara facit..
På min lille honda med 132cc 2takt så gav kopplingen upp nu vid gissningsvis ca 32-35hk på hjulet, och kanske 22-24Nm i vrid.
Det var 6lameller(hembyggd,modifierad 5lamellers) med gamla trötta CR80 fjädrar från 1983 *S*
Men det som höll liv i kopplingen var Redlines ATF olja C+
Testa den om du har möjlighet.
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
ahh just ja.. glömde för fasen att det var så.. sorry.. men ett tips till andra då med separata oljor
///AMG
Att jag blir tyst i långvariga oeniga diskussioner beror OFTAST på att det inte är lönt diskutera längre, inte att ni hade rätt
Varning! Alexander Erik Sjöberg, skriven i Gävle, Väldigt frekvent bedragare!
Det fungerar visst med ATF olja i en fiddy motor jag körde ju grabbens 250cc orion fiddy i 2 år på ATF och det hände inte ett dugg med den motorn och gudarna skall veta att det var ventilsläpp i många timmar på den grabbarna misshandlade den fiddyn noe alldeles otroligt,
men precis som med bägge kina fyrhjulingarna som aldrig krånglade trotts en hel del hundra timmars körning "" kasuma"" så verkar dom häringa kineserna tåla mycket mer än vad folk tror.
sen om det är rätt att ha ATF i en motor det är det säkert inte men det funkar utmärkt och kopplingen gillar det skarpt.