Regler osv rallycross 2150
Re: Regler osv rallycross 2150
Har sett att Klass 4B har kommit med 4v 1,8 tillåtna. Bra utvecling. Nån som vet nåt mer? Är det samma startfält osv?
Re: Regler osv rallycross 2150
Är väl bara Götalandscupen som kmr köra klass4B?
Lite tråkigt, finns ju en hel del roliga ylande 1,8 16v maskiner
Växellådan ger 0 poäng om den har tillhört märke/modell eller fabrikat av motor eller kaross och
innehåller originaldrevning enligt tillverkarens id-nummer eller, H-mönstrad synkroniserad
växellåda som har varit standardmonterad i serieproducerad bil av valfritt fabrikat.
( Växellådans ursprung och stegning skall styrkas med verkstadshandbok eller liknande,
och utväxlingen skall överensstämma med den original monterade växellådan / Lådan får inte ha
tätare växlings lägen än den original monterade lådan ).
Så byter man låda så är det samma utväxling som original till karossen?
Samt tätare växlingslägen än den original monterade lådan? Ska man sitta och mm anpassa spakställen?
Eller syftar dom på tätare mellan 1,2,3.... alltså drevningen?
Känner de kanske hade varit dax å mejla nån av gubbarna på sbf med frågorna
men om man vill använda "fel låda" för motorn, är det adapterplatta som gäller eller får man skarva sprängkåpa?
Bromsar ska vara standard. Är det då förbjudet och ha slitsade skivor? visst kanske inte gör så mycket men Mekonomen säljer ju å det ser ju sportigt ut
Håller på å läser å planerar och drömmer mig bort med egen 2150 men man blir ju väldigt snurrig på vissa delar
Lite tråkigt, finns ju en hel del roliga ylande 1,8 16v maskiner
Växellådan ger 0 poäng om den har tillhört märke/modell eller fabrikat av motor eller kaross och
innehåller originaldrevning enligt tillverkarens id-nummer eller, H-mönstrad synkroniserad
växellåda som har varit standardmonterad i serieproducerad bil av valfritt fabrikat.
( Växellådans ursprung och stegning skall styrkas med verkstadshandbok eller liknande,
och utväxlingen skall överensstämma med den original monterade växellådan / Lådan får inte ha
tätare växlings lägen än den original monterade lådan ).
Så byter man låda så är det samma utväxling som original till karossen?
Samt tätare växlingslägen än den original monterade lådan? Ska man sitta och mm anpassa spakställen?
Eller syftar dom på tätare mellan 1,2,3.... alltså drevningen?
Känner de kanske hade varit dax å mejla nån av gubbarna på sbf med frågorna
men om man vill använda "fel låda" för motorn, är det adapterplatta som gäller eller får man skarva sprängkåpa?
Bromsar ska vara standard. Är det då förbjudet och ha slitsade skivor? visst kanske inte gör så mycket men Mekonomen säljer ju å det ser ju sportigt ut
Håller på å läser å planerar och drömmer mig bort med egen 2150 men man blir ju väldigt snurrig på vissa delar
Re: Regler osv rallycross 2150
Jag är nyfiken på klass 4b, en BMW 318is hade det varit nått? 1,8l 16v och bra drivlina förövrigt men finns det några trim prylar värt namnet till dom.
Kollade även reglemente och där stod det att man inte fick röra insugssidan, betyder det att man måste ha kvar insprutningen?
Kollade även reglemente och där stod det att man inte fick röra insugssidan, betyder det att man måste ha kvar insprutningen?
Kärring, två ungar, vovve, Saab kombi, Hus med amorteringar. "IM ON THE HIGHWAY TO HELL" nu även husvagn