Va en tid sen jag uppdatera nåt här,dags för en liten uppdate då.
Körde 2 dagars folkrace i Karlstad med 142 an 24-25 aug,börja ok på lördag men tyckte han blev slöare o slöare under dagen,första heatet på söndag kände jag motorn ville inte alls hänga med så jag bröt och fick med han hem,tagit isär och 2 vevlager hade totalskurit,mätte upp stakarna och dom 2 stakarna va 15/100 ovala,så det blir byte av stakar och vevaxeln nu i 142 an.
Sen så tyckte jag o sambon vi måste ha nåt o bo i om vi ska iväg på Rc tävlingar i framtiden så vi slog till på en Mb 608 a =0).Låna upp lite på billånet för o lösa det.Tog exakt 12 timmar o hämta den i Kungälv 3 mil norr om Göteborg.

Hängde på kärran och vägbilen för o testa hur den gick på vägen och den funkar fint,inget vrålåk direkt men men

Tänkte spackla lite o måla den svart till våren så ev sponsorer har lite plats till sina företagsloggar

Sen så fick jag tillbaka H profilstakarna från Lj trim i hammarö,nya bussningar och viktjusterade till ett bra pris.
Kan varmt rekomendera Ljtrim :thumbright:Humana leveranstider och inga "hmm ja kanske vi får se" när man frågar nåt.
Böjat sätta ihop 2150 motorn förra veckan

Mekandet går lite i perioder,varit mycket nu ett tag med övertid på jobbet,snickrat på ladan,folkrace,Rc motor,husbilsköp mm så det blir nog lite lugnt i garaget nu känner jag tills krafterna är på topp igen,5-6 projekt samtidigt tar på krafterna