Med orginalkammar så går turbon i surge vid 1.4-1.5bar vid runt 4000rpm och andas sedan fritt efter 4500-4700rpm(max VE), så hittils har jag kört ~1.4bar till 4500 och sedan rampat upp till 1.75bar efter det och haft maxpulver runt 6600-6700rpm. Jag vet att jag kommer ha väldigt högt avgasmottryck(säkert över 2:1), turbon är en HTA2868r .64ar(GT2860RS med billet kompressor på 50mm in/68mm ex).
Det jag vill försöka uppnå är bättre flås på de varvtalen kompressorn nu kliver över surgegränsen OCH bibehålla effektmax runt 6500-7000rpm. OBS duration mätt vid 1mm och inte 1.27mm!
Detta är en graph på orginalkammar(in=7.60mm lyft, ut=9.20mm lyft):

Orginalkammar med VVT aktiverad:

VVT'n kan avancera insugskammen 22*, men inte steglöst, utan det är på/av 22* advance.
Nu är det så att jag har ett set kammar som "blivit över" från andra byggen, dock är dessa avsedda att ge pulver över 8000rpm och med stor avgassida. Det jag tänkte prova är att använda insugskammen ihop med orginal avgaskam

Då skulle det se ut så här på ett ungefär(in=9.25mm, ut=9.20mm:

VVT aktiverad:

Jag ska mäta upp/grada kammarna och se hur mycket plats det finns och om det går att avancera så pass, som på sista graphen. Annars får jag försöka schimsa om VVT spännaren att ge mindre advance, eller helt sonika beställa en custom kam.
Vad tror ni? Bra eller anus?