Varning!! Tony granqvist

Tjata om vad som helst .
sedjet
För lite laddtryck
Inlägg: 4
Blev medlem: lör nov 30, 2013 7:09 pm

Re: Varning!! Tony granqvist

Inlägg av sedjet »

Även jag har blivit blåst av en som jag tror är Tony Granqvist. Han har presenterat sig som Tony Taavola i Luleå och är mycket trevlig. Inga träffar på hans tele nr men vet vid det här laget att han använder samma konto på flera blåsningar. Har av en händelse fått kontakt med en annan som han blåst med samma tillvägagångssätt. Den som vill kan gärna höra av sig till mig som blivit blåst så man kan utröna om det är Granqvist man råkat ut för. Tillvägagångssätt hos mej var köpesannons på blocket som jag satte in pengar på.
Tha
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: tis okt 01, 2013 10:39 pm

Re: Varning!! Tony granqvist

Inlägg av Tha »

Nu har domen fallit på herr Granqvist. 3 månader på kåken vilka han måste avtjäna i fängelse. Inte mycket men jag är rätt nöjd ändå. God Jul :)
sedjet
För lite laddtryck
Inlägg: 4
Blev medlem: lör nov 30, 2013 7:09 pm

Re: Varning!! Tony granqvist

Inlägg av sedjet »

Vad bra att han fick ett straff. Vet ni om han sitter inne redan? Är fortfarande intresserad att få närmare kontakt med någon som kan hjälpa mej att utröna om Tony Taavola är Tony Granqvist
jol
Forumsberoende
Inlägg: 1314
Blev medlem: ons jan 31, 2007 11:35 am
Ort: Luleå

Re: Varning!! Tony granqvist

Inlägg av jol »

Ja du polisanmäler, sen kan de kolla vem som äger bankkontot du satt in pengar på
Peter Strandberg
Alfa kombi
sedjet
För lite laddtryck
Inlägg: 4
Blev medlem: lör nov 30, 2013 7:09 pm

Re: Varning!! Tony granqvist

Inlägg av sedjet »

Okej lämnar banken ut uppgifterna då. Jag har pratat med banken nu men då har jag svårt att få dom.
paltskalle_2013
För lite laddtryck
Inlägg: 1
Blev medlem: mån dec 16, 2013 7:03 pm

Re: Varning!! Tony granqvist

Inlägg av paltskalle_2013 »

Jag har ute en köpes-annons på Blocket och fick idag ett erbjudande om att få köpa precis det jag är ute efter och säljaren ville ha förskott för att ordna med frakten (liknande det upplägg som "SvartKatt" har beskrivit tidigare i tråden). Oreggade mobilnummer och andras konton gör att jag drar öronen åt mig och börjar leta på nätet vilket leder mig till denna tråd. Klockrent!

Huruvida namnen stämmer med tidigare outade namn vill jag inte spekulera i men det är samma som "sedjet" beskriver.
P1200VB
För lite laddtryck
Inlägg: 3
Blev medlem: tis maj 07, 2013 11:39 pm

Re: Varning!! Tony granqvist

Inlägg av P1200VB »

Hade också ute en köpesannons för några år sedan där denna Tony Granqvist svarade att han hade precis de sakerna jag sökte och det var ganska så ovanliga saker till tidig Volvo Amazon.
karl sundstedt
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 91
Blev medlem: sön dec 25, 2005 11:57 am
Ort: 08:a på rymen i Norrland

Re: Varning!! Tony granqvist

Inlägg av karl sundstedt »

Hej
ett tips. om man föröver pengar till en person man inte känner kan man göra det via telebank. man uppger kontonumer och namn på personen som ska stå på kontot. banken säger till om namnet inte stämmer mot kontoägaren. vet dok inte om de funkar mellan bankerna. har själv bara kört swedbank till swedbank. stämmer inte kontoägare och mot säljarens namn kan man börja fundera.

mvh Karl
164E -72
244Dl-76 Turbo projekt
244GL automat-84
244DL-79 Bruksbil
Caddy 1,9d-00 ska väll bli bruksbil när snön e borta. Tydligen ligger det snö här året om.........
Lilja
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: tis jan 07, 2014 2:55 pm

Re: Varning!! Tony granqvist

Inlägg av Lilja »

Jag är också en av de som blivit blåst av Tony, han har då uppgivit sin fars konto Stig Taavola. Dum som man är sätter man in pengar och väntar på paketet.
Pratat med honom hur många gånger som helst där han lovat att sms kolli id. Tyvärr.
Men jag kommer inte att dra mig för att polisanmäla killen, måste finnas något att göra. Pengarna är man nog blåst på. Kanske fadern som i detta fall är med och hjälper till också blir fälld.
nicke.t
Forumsberoende
Inlägg: 1885
Blev medlem: ons okt 03, 2007 10:00 pm
Ort: piteå/umeå

Re: Varning!! Tony granqvist

Inlägg av nicke.t »

fadern måste ju va av samma skit om han lånar ut sitt konto, för han lär väll veta va grabben syslar med.han har väll blivit dömd å fått spö några ggr.eller så är han lurad han oxo?
tel 0707149931
sedjet
För lite laddtryck
Inlägg: 4
Blev medlem: lör nov 30, 2013 7:09 pm

Re: Varning!! Tony granqvist

Inlägg av sedjet »

är det någon här som vet om Tony Granqvist och så kallade Tony Taavola är samma person? om det är samma person vet någon om han sitter inne .
StefanM
Forumsberoende
Inlägg: 1134
Blev medlem: ons mar 02, 2011 10:11 am
Ort: Torpshammar

Re: Varning!! Tony granqvist

Inlägg av StefanM »

tja om tråden ovan säger att Tony Granqvists far heter Stig Taavola så är det väl bara att anta att det är samma en?
ducati22
För lite laddtryck
Inlägg: 3
Blev medlem: tor jan 02, 2014 5:30 pm

Varning! Tony Granqvist Luleå

Inlägg av ducati22 »

Angående tidigare nämnd Varning Tony Granqvist så vill jag sälla mig till de drabbade och instämma i varningen. Jag satte in en annons där jag ville köpa vissa biltillbehör. Tony ringde och var verkligen trevlig och övertygande, hade en likadan bil som han krockat och skulle sälja delar från. Han jobbade som skadereglerare / värderingsman, och sa att han hade allt vad jag sökte till ett mycket bra pris och en kompis skulle söderut och ta med sakerna fraktfritt. Men kompisen ville inte hantera kontanter så sätt in hälften på mitt konto. Han visste inte sitt kontonummer, skulle återkomma. Skicka i kontanterna i ett kuvert. Han ville inte kommunicera via mail, datorn var trasig. M å n g a varningssignaler men en bra affär OM den gick i lås. Jag skickade tusen spänn medveten om risken. Tony har vid två tillfällen sagt att han har skickat sakerna och att han skickat tillbaka 1000:- tre ggr och inget har kommit. I G E N: V A R N I N G F Ö R T O N Y G R A N Q V I S T att göra affär med. Alla hans löften bryts, alla. Han har t.o.m. stängt av sitt dolda tel.nr. 076830344X men jag hittade ett annat 076840645X som verkar vara igång, dock svarar han inte. Jag har polisanmält. Jag har 90 sparade SMS som står till polisens förfogande. Jag har pratat med hans grannar som inte har höga tankar om denna oseriösa person. Ser också ovan att han fått ett tremånaders fängelsestraff vilket känns rätt om det nu stämmer. Och han är omnämnd sedan 2007 i liknande affärsverksamhet. Hälsning från ännu en lurad.
Lilja
För lite laddtryck
Inlägg: 2
Blev medlem: tis jan 07, 2014 2:55 pm

Re: Varning!! Tony granqvist

Inlägg av Lilja »

Vill meddela att efter jag polisanmält Tony har han skickat 200:- 2 ggr i rekommenderat brev ( 2x75:- ). Första betalningen på 200:- gjorde han för att se om de kom fram. Men när han skickade andra gången och det bara var 200:- förklarade Tony att han måste skickat fel brev, så någon annan har fått 800:-. Då fick jag ett sms att han skulle fixa resten för rätt skall vara rätt. Men nu är vi där igen, att han säger att han skickat resterande pengarna. Skall skicka kolli ID när han kommer hem. Skulle ha gjort det i ett antal dagar. Men jag kommer inte att ge mig om jag så skall åka ända till Luleå för att hämta pengarna. Såg i ett inlägg att han fått 3 månader, han kanske sitter inne nu så det är därför han inte kommer hem :hihi: .
nicke.t
Forumsberoende
Inlägg: 1885
Blev medlem: ons okt 03, 2007 10:00 pm
Ort: piteå/umeå

Re: Varning!! Tony granqvist

Inlägg av nicke.t »

3mån då sitter han 2 mån. tycker ett år minst vore lagom.
tel 0707149931
Skriv svar