Jag har spenderat dagen med att konfigurera mitt vems med givare etc.
2st problem uppstod.
1/ soppapumpen startar inte på P259/ch5(standard utgången för pump)
Fick dra den på tändutgång 6 istället, då funkade det direkt. Något problem med mitt nya vems? (inköpt juni 2013 direkt från tillverkaren, inte använt sen dess)
2/ När jag drar runt motorn på starten så hostar den inte ens till, kollade om jag hade soppa.. de har jag, men kommer inget i cylindrarna.
Då började jag undersöka prim/sek trigger istället pga. att den inte ens öppnar spridarna.
När jag kollar loggen för triggers så ser jag att jag får in secondary utan problem, men primary ger inte någon signal alls!
Har kollat trådningen i systemet och mät ända fram till pinnen på ecu'n(ec36/27) mot jord. Och då har jag ca 850ohm(pendlande upp o ner ett par hundra ohm när man drar ett metallföremål framför givaren)
Testade o koppla in handsken igen och manuellt trigga givaren med mejsel som jag drog framför några ggr. inga utslag.
Vad kan vara fel med primary trigger? Går väl inte o polvända väl?(har testat o kasta om pinnarna ute vid givaren, ingen skillnad)
Har försökt kontakta Erik i Sala då han är den som bor närmast mig, men han verkar ha gått under jorden eller nått