Holley EFI

Insprutning, Tändsystem och Elektronik

Moderator: backeliten

wiell
För mycket laddtryck

Re: Holley EFI

Inlägg av wiell »

Varför inte bara skriva ut priserna?
http://www.facebook.com/WiellsS2" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.garaget.org/?car=78099" onclick="window.open(this.href);return false;
brillko
För mycket laddtryck

Inlägg av brillko »

Vet faktiskt inte om det är OK att lägga ut priserna här. Och det är en betydligt komplexare bild av priser än andra tillverkare då Holley är en komplett tillverkare av EFI-system och inte bara en liten del av kakan.

Jag säljer Holleys produkter:
ECU
Kabelhärvor
Tändsystem
Insug
Spridare
Sopparegulatorer
Soppapumpar
Trottlehus
Triggersystem
Lustgas
Headers
Earls soppakopplingar och slangar
Vatten/Meth
Kompletta bolt on TBI system 4150
Kompletta bolt on MFPI system 4150/4500

Så vad vill man då veta priser på? (ADMIN gå in och editera priserna om jag gör fel!)

HP Boxen kostar 9400:-
Dominatorn kostar 17300:-
Terminator komplett system 19900:-

Mvh
Brillko Racing
Guson Däck i bromma, Rimek, Comp Turbo, Johanneshovs Plåtslageri

Sveriges snabbaste
staffan
För lite laddtryck

Inlägg av staffan »

klarar holleys 120 lbs/hr spridare E85?
staffan lundström
brillko
För mycket laddtryck

Inlägg av brillko »

Ja de klarar av E85. I alla fall ett par år. Har inte haft några ute på test längre.
Brillko Racing

Sveriges snabbaste
brillko
För mycket laddtryck

Inlägg av brillko »

Holley har även ett par 160lbs spridare nu till bra pris. De är inte samma som de gamla Bosch motorsportsprylarna som var till gas utan framtagna för bensin/e85.
Brillko Racing

Sveriges snabbaste
brillko
För mycket laddtryck

Inlägg av brillko »

Nu finns även modulerna till Racepak-dashen att tillgå för gemene man. IQ3 dashen används med fördel för att visa informationen från Efi-systemet.
Brillko Racing

Sveriges snabbaste
brillko
För mycket laddtryck

Inlägg av brillko »

Nån som har använt sig av Holley:s insug för LS maskinerna och har åsikter gällande dem? Jag köpte hem ett Hi-Rise till en maskin jag bygger men banan vad stora kanalerna och högt det va! ;)

Lär dock inte ge några begränsningar i flöde.
Brillko Racing

Sveriges snabbaste
brillko
För mycket laddtryck

Inlägg av brillko »

Sista månaden har resulterat i ett par Mustangägare blivit lyckliga ägare av Holleys system.
En kille i norr som har en 572 gatmotor på en bit över 800hk byter ut sin förgasare i dagarna.

Håller på med beställningarna till en LSX 376:a som ska få en Procharger F1R på sig med en HP box.

En annan blowerpuffra byter just nu ut sitt nymonterade Maxxecu mot ett Dominator EFI från mig.

En känd turboåkare här på byn byter ut sitt Nira mot en dominator och har precis gjort sin första upprstart utan problem.

En ytterligare kändis på gatan här i stan har skaffat sig en Blowerbigblock med dubbla spjällhus och ett HP.

Så det rullar på, Svensk support och bra grejjor. (Allt från styrbox ner till minsta givare)
Brillko Racing

Sveriges snabbaste
brillko
För mycket laddtryck

Inlägg av brillko »

Har börjat knepa på en websida, den lär fyllas på löpande då Holley har klart störst EFI-sortiment och även allt utöver el såsom pumpar, filter, regulatorer, tändning mm.

www.holleyefi.se
Brillko Racing

Sveriges snabbaste
brillko
För mycket laddtryck

Inlägg av brillko »

https://www.facebook.com/groups/696961977014520/

Har skapat denna grupp för alla som har Holley EFI eller de som funderar på att skaffa det. Kolla in på alla balla byggen även om de flesta har 1000+ hk så kommer det säkert in nån med lite mindre effekt ,)

Välkommna.
Brillko Racing

Sveriges snabbaste
brillko
För mycket laddtryck

Inlägg av brillko »

Nu när det är vardagsmat med 1000+hk maskiner och nått varje man har i sitt garage så passar vi på och lägger upp en nöjd kunds 2200+hk maskin. DTE har mappat, byggt och bromsat. Jag har levererat holley-systemet då de ville uppgradera i höstas.

https://www.facebook.com/photo.php?v=10151977342336881

" Holley systemet fungerar . Inte en störning eller drop out eller syncfel även att vi körde med MSD 8 med sin kraftiga gnista . Skit kul .
Vid 29.8psi vid 8000rpm !!!!! Lämnade motorn 2245,4 hp och Max vrid vid 7300 rpm 1529,1lb/ft eller 2071,9 nm ."
Brillko Racing

Sveriges snabbaste
Användarvisningsbild
Lövet98
För mycket laddtryck

Inlägg av Lövet98 »

brillko skrev: En annan blowerpuffra byter just nu ut sitt nymonterade Maxxecu mot ett Dominator EFI från mig.

En känd turboåkare här på byn byter ut sitt Nira mot en dominator och har precis gjort sin första upprstart utan problem.
Vad var orsaken att dom två som bytt ut sina system från Nira och Maxxecu valde Holley? Var dom inte nöjda med deras funktioner och hur pålitliga dom var eller såg dom nya möjligheter med Holleyt och är dom nöjda nu?
brillko
För mycket laddtryck

Inlägg av brillko »

Nira:t saknade den loggning som behövdes framför allt. Sen kom ju ett par funktioner och ett mycket modernare EFi-system på köpet. Nira har även nya system men ägaren ville byta spår trots den kompetens han skapat på Nira:t.

På Maxxecu:t så strulade det, Inte direkt på Hårdvara/Mjukvara utan hurvida man kunde få hjälp. Ägaren sålde av sakerna och böt till Holley:t istället. Fungerade rakt av och installerades/mappades av DTE Racing som sitt första Holley EFI. Påvisar dess enkelhet. Jag har hört båda sidorna från detta runt Maxxecu och jag vet att deras EFI är komperent. Detta var bara hur ägaren/tunern reagera.
Brillko Racing

Sveriges snabbaste
Användarvisningsbild
Lövet98
För mycket laddtryck

Inlägg av Lövet98 »

okej, jag är nyfiken på om de funkar bättre eller sämre än konkurrenternas styrsystem om man säger de större som Nira, Maxxecu, Autronic, Vipec, Link, AEM osv. Strular Konkurrenternas styrsystem mer? Jag har aldrig haft problem med mitt Vipec att de blir trigger missar eller liknande, skulle jag byte till Holley kommer de fungera lika bra med de som vipecet gjort? Hur Känsligt är de mot olika givare eller kan man köra vilken givare som helst utan att få problem? Som jag hört om Nira tex så funkar den inte med en viss vevaxelgivare från volvo för den är gjord i plast och får för dålig magnetism så de kan bli lite triggermissar finns de något sådant med Holleyt? Hur lätt är de att göra en grundmapp själv om man aldrig gjort de tidigare? Hur ser supporten på mappning ut vet du hur många som klarar av att mappa? Finns de färdiga flexifuel givare till Holley så man kan både åka på E85 och soppa eller blanda?

Blir många frågor men är nyfiken för de verkar som ett riktigt bra styrsystem med mycket funktioner. :roll:
brillko
För mycket laddtryck

Inlägg av brillko »

Jag körde Vipec under 1 år och detta är som natt och dag. Funktionsmässigt så finns det massor med liknande funktioner i alla tillverkares boxar idag. Det är bara hur man presenterar, kombinerar och nyttjar dem som avgör.

Jag tycker Holley:t är lätt att förstå sig på, hjälpen är bra och det finns mycket skrivet med bilder och förklaringar till minsta inställning.

Du har en funktion där du "pin-mappar" dina ut och ingångar vilket gör att inget stift är bundet till en viss funktion utan du kan välja fritt. Så fort du adderar en funktion så får du välja vilka stift du vill använda för den.

Givare, du kan använda vad du har. Förrutom på Lambda. Den krävs en Holleygivare på.

På vevsignalen så finns det nu stöd i hårdvaran att köra kassa givare. Men en kass givare kostar inte mindre än en bra ;) Jag kör med Honeywell GT101 på 4 tänders och Cherry givare på 60-2. Maggivare har numera filter på sig som du ställer in för att filtrera bort fejktriggningar.

Det finns mängder med grundmappar, och jag hjälper alla kunder med en grundmapp att börja med. Jag ger den svenska supporten och går jag bet så har jag 6st Usakillar som jobbar heltid med Holley EFI support. Fler än de flesta andra tillverkarna har totalt.

Jag gillar funktionerna såsom att alla givare alltid loggas, att det är USB och 2GB loggningsminne, Att den har Self-learn och Close loop så du ställer in dina riktvärden och gasar på så löser den det åt dig. Har funkat mycket bra i min bil med detta och i bänken för de andra som körts. Man slipper mappa så mycket utan det gör den åt dig. Vill du prova om en fetare blandning gör nytta? Absolut, skriv in ett fetare target och vips så autokorrigerar den dit i nästa "pull". Mycket enkelt att hitta pulver i olika register...

Att Holley även valt att inte bara leverera EFI system utan allt som behövs runtomkring borgar för att du får produkter som passar bra ihop.

mvh
Brillko Racing

Sveriges snabbaste
Skriv svar