En vanlig grå 940 B230 8V! -SÅLD
- Deztallica
- Forumsberoende
Re: En vanlig grå 940 B230 8V! -En stilstudie i kompromisser
Hur ser Din omelett ut?
-Hämta räkosten, det är dags att storma palatset!
-Hämta räkosten, det är dags att storma palatset!
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
- Deztallica
- Forumsberoende
Nu satan bär det av igen!
Med en släng av narcissism och odödlighet.

Eller ja, bilen är iallafall i garaget för allmän beskådan, och med allmän menar jag mig själv och far (när han sliter ut den med grävmaskinen).
Varför använder jag hans garage och inte mitt eget, som tekniskt sett också är hans frågar han mig hela tiden.
-Mitt är ju fullt med saker. Det var å andra sidan hans garage också, tills jag sorterade och rensade ut det jag inte behövde av hans saker, med blandade åsikter.
Blandade åsikter, varav alla negativa.
Hittills har jag slitit ur handbromsen och slitit ned avgassystemet. Det var det lilla jag orkade.
Tommy menar på att jag har ju sex månader på mig att bli klar. Han förstår inte att briljans, fingertoppsprecision och perfektion på den här nivån tar tid.

En stolpjävel mitt i instrumentbrädan.

Högtalargallret tog bara ett år att göra, vilket är helt okej för mig.

Motorjäveln. Alldeles sådär lagom rostig, ärgad och kabelbrunnen.
Ha det bra!
-Det är inte så lätt.
Stila i frid!
Med en släng av narcissism och odödlighet.

Eller ja, bilen är iallafall i garaget för allmän beskådan, och med allmän menar jag mig själv och far (när han sliter ut den med grävmaskinen).
Varför använder jag hans garage och inte mitt eget, som tekniskt sett också är hans frågar han mig hela tiden.
-Mitt är ju fullt med saker. Det var å andra sidan hans garage också, tills jag sorterade och rensade ut det jag inte behövde av hans saker, med blandade åsikter.
Blandade åsikter, varav alla negativa.
Hittills har jag slitit ur handbromsen och slitit ned avgassystemet. Det var det lilla jag orkade.
Tommy menar på att jag har ju sex månader på mig att bli klar. Han förstår inte att briljans, fingertoppsprecision och perfektion på den här nivån tar tid.

En stolpjävel mitt i instrumentbrädan.

Högtalargallret tog bara ett år att göra, vilket är helt okej för mig.

Motorjäveln. Alldeles sådär lagom rostig, ärgad och kabelbrunnen.
Ha det bra!
-Det är inte så lätt.
Stila i frid!
Gillar du okunskap, obstinat kan-självande och ständiga misstag så är du välkommen till mitt garage.
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
- Deztallica
- Forumsberoende
Precis som mina vänner så har hoppet om en dräglig morgondag lämnat mig och kvar finns tystnaden och viss avsky. Och skulder.
Så jag fortsätter förstöra bilen i någon sorts inverterad evolution.
25% av tiden går det långsamt och 90% av tiden står det stilla. Räkna ut det om du kan!
Efter ett tio minuters misslyckat försök att få av en tändkabel, borttappade skruvar och diverse trasiga delar så insåg jag mina begränsningar och gick hem och stekte kött. Som jag brände. Men åt ändå...

Här brände jag ihop flera rör till ännu ett tragiskt hantverk med min signatur.

Med goda intentioner så slipade jag rent innan jag svetsade. Men det orkade jag inte med då svetsarna blir skit iallafall. Såg jag tog en natt med feber istället.

Bild nr 3 på samma jävla rör, vem bryr sig? Men man ser att ljuddämparen är sne som den ska på en Volvo.

Så jag låtsades att jag klarade av att hantera en svarv och gjorde så här. Men matningen på svarven gick sönder så allt är i balans.

Pressade i. Hur blir det nu när jag svetsar? Kan det röra sig? Näe. Jävla pucko.
Bara pressa ut igen. Men då jag ändå tänkte helt galet så måste det ändå göras om.
Vad är det för något?
Jo, då vettigt folk köper lyckan med färdiga saker så är jag dum nog att lägga både tid och pengar på att försöka göra saker själv som oftast slutar med att jag köper något färdigt ändå.
Undrar du vad det är så tycker jag synd om dig. En bakaxelbrygga alltså, men det har vi inte sett än.
Det var det jag hade att bjuda på.
Hoppas det var trevligt, men det är klart det inte var.
Tack för alla kommentarer. Kul att se att det finns fler med låga ambitioner.
I nästa avsnitt : Heroin eller nya spridare?
Avsnitt? Jaha.
Stila vidare!
Piss off!
Så jag fortsätter förstöra bilen i någon sorts inverterad evolution.
25% av tiden går det långsamt och 90% av tiden står det stilla. Räkna ut det om du kan!
Efter ett tio minuters misslyckat försök att få av en tändkabel, borttappade skruvar och diverse trasiga delar så insåg jag mina begränsningar och gick hem och stekte kött. Som jag brände. Men åt ändå...

Här brände jag ihop flera rör till ännu ett tragiskt hantverk med min signatur.

Med goda intentioner så slipade jag rent innan jag svetsade. Men det orkade jag inte med då svetsarna blir skit iallafall. Såg jag tog en natt med feber istället.

Bild nr 3 på samma jävla rör, vem bryr sig? Men man ser att ljuddämparen är sne som den ska på en Volvo.

Så jag låtsades att jag klarade av att hantera en svarv och gjorde så här. Men matningen på svarven gick sönder så allt är i balans.

Pressade i. Hur blir det nu när jag svetsar? Kan det röra sig? Näe. Jävla pucko.
Bara pressa ut igen. Men då jag ändå tänkte helt galet så måste det ändå göras om.
Vad är det för något?
Jo, då vettigt folk köper lyckan med färdiga saker så är jag dum nog att lägga både tid och pengar på att försöka göra saker själv som oftast slutar med att jag köper något färdigt ändå.
Undrar du vad det är så tycker jag synd om dig. En bakaxelbrygga alltså, men det har vi inte sett än.
Det var det jag hade att bjuda på.
Hoppas det var trevligt, men det är klart det inte var.
Tack för alla kommentarer. Kul att se att det finns fler med låga ambitioner.
I nästa avsnitt : Heroin eller nya spridare?
Avsnitt? Jaha.
Stila vidare!
Piss off!
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
Blanda heroin i spridare??
fortsätt i din takt 

Spridare räcker längre än herooin, satsa på d. 

tel 0707149931
- ljungqvist
- För mycket laddtryck
alltid lika roligt att läsa denna tråd. 

-
- För mycket laddtryck
Måste vara väldigt okräsen för jag tycker de du gör ser helt okej ut!
Kör hårt och fortsätt ge oss massa grymma och underhållande uppdateringar!
Mvh
Kör hårt och fortsätt ge oss massa grymma och underhållande uppdateringar!

Mvh
- Deztallica
- Forumsberoende
"Hellre missförstått geni än glasklar idiot".
Tyvärr är jag det sistnämnda.
Senaste nytt är att jag har blivit sparkad ur garaget för att far skulle meka bromsar vilket resulterade i en kluven fälg. Lista ut den om du kan! Bild kommer någon gång mellan imorgon och aldrig.
Då sektledare är en tidsödande fritidssyssla så hinner jag inte så mycket. Och när jag väl hinner så väljer jag bort att meka mot att med sjunga i falsett.
Tack för kommentarerna, det är dem som får mig att vilja misslyckas på nytt.
Piss off!
Tyvärr är jag det sistnämnda.
Senaste nytt är att jag har blivit sparkad ur garaget för att far skulle meka bromsar vilket resulterade i en kluven fälg. Lista ut den om du kan! Bild kommer någon gång mellan imorgon och aldrig.
Då sektledare är en tidsödande fritidssyssla så hinner jag inte så mycket. Och när jag väl hinner så väljer jag bort att meka mot att med sjunga i falsett.
Tack för kommentarerna, det är dem som får mig att vilja misslyckas på nytt.
Piss off!
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
- Kadett4wd
- Forumsberoende
slipskiva eller mjölk eller variabler du kan ställa mot varandra i antågande av febernätter 

///AMG
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
Kika lite på min youtubekanal om ni har intresse i tvåtaktare
https://www.youtube.com/channel/UClYLnC ... TGXDqxr0EQ
- Deztallica
- Forumsberoende
Då väljer jag mjölk! Med cyankaliumsmak.Kadett4wd skrev:slipskiva eller mjölk eller variabler du kan ställa mot varandra i antågande av febernätter
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
- Deztallica
- Forumsberoende
Hej igen, minns ni mig?
Jag ska försöka att inte få storhetsvansinne över mina 20.000 visningar och reklamvärdet det innebär.
Då bilen stått i skamvrån och jag har spenderat tiden med forskning, räksmuggling och kolesteroluppladdning. Sånt som idrottsmän gör.
Forskningen har fokuserats på vilket soffläge som genererar bäst sömn, men resultatet uteblev eftersom jag somnade hela tiden.
Tommy har hjältemodigt hjälpt mig med bruksbilen, och därmed ruinerat mig så jag har funderat på att bli medicinsk försöksperson.
Så tiden i garaget har delats upp i en, kanske två timmar städning och fem, sex, kanske sju timmar förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär.
Jag utlovade även bilder på när far mekar bromsar...

Att meka bromsar kan sluta i en kluven fälg vet väl alla?

Eftersom jag inte kan svetsa så erbjöd jag mig genast att sabba.

Så här jävla illa vart det. Men jag skäms inte för mina skamliga produkter, det vet ju alla som läst. Om någon egentligen har läst.

Great job, Robocop!
Stil och fason!
Jag ska försöka att inte få storhetsvansinne över mina 20.000 visningar och reklamvärdet det innebär.
Då bilen stått i skamvrån och jag har spenderat tiden med forskning, räksmuggling och kolesteroluppladdning. Sånt som idrottsmän gör.
Forskningen har fokuserats på vilket soffläge som genererar bäst sömn, men resultatet uteblev eftersom jag somnade hela tiden.
Tommy har hjältemodigt hjälpt mig med bruksbilen, och därmed ruinerat mig så jag har funderat på att bli medicinsk försöksperson.
Så tiden i garaget har delats upp i en, kanske två timmar städning och fem, sex, kanske sju timmar förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär.
Jag utlovade även bilder på när far mekar bromsar...

Att meka bromsar kan sluta i en kluven fälg vet väl alla?

Eftersom jag inte kan svetsa så erbjöd jag mig genast att sabba.

Så här jävla illa vart det. Men jag skäms inte för mina skamliga produkter, det vet ju alla som läst. Om någon egentligen har läst.

Great job, Robocop!
Stil och fason!
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
En helt vanlig grå 940
MVH Robin W
-
- Forumsberoende
Fälgsvarvartakter, det är något du borde ärvt av farsgubben Robin...?
Jag har då allt sett att bilfan hittat in i garaget...
Jag har då allt sett att bilfan hittat in i garaget...

Tommy Landholm
Vafan den är ju typ klar!
Ut och bromsa den så får vi se vad den ger!
Ut och bromsa den så får vi se vad den ger!
Micke Grönlund
-
- Forumsberoende
Oj oj oj du Micke, Robins bil klar....
Killen har lika stora planer som en annan... Som aldrig blir klar

Killen har lika stora planer som en annan... Som aldrig blir klar

Tommy Landholm
Hur går det för dej riktigt? badar du i självömkan eller har du några storslagna planer med att misslyckas med bilen inom en snar framtid?
"Bäst att göra av med pengarna innan dom är slut!"
Peugeot partner -97 bruksbil
Volvo 245 -87 ett evigt jävla meck
Volvo 245 -83 reservdelsbilen som blev borttappad
Volvo 244 -76 gömd i skogen
volvo 745 -87 såld men har fortfarande tändproblem
Volvo 850 t5 -94 lånebil
Suzuki drz 400 -00 tändproblem
Suzuki gsxr 600 -99 förgasarproblem
Henke Grönholm
Peugeot partner -97 bruksbil
Volvo 245 -87 ett evigt jävla meck